Hoe het beste op zoek gaan naar lift?

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door MarkP, 6 apr 2015.

1. MusMus

MusMus

Lid geworden:
    28 nov 2014
    Zoals je zag in de video kan ik de haak loslaten met een schakelaar. Ja, er is een risico voor het model, maar deze is vrijwel geheel opgebouwd uit goedkope chinese reserveonderdelen. Ik gebruik het model normaal gesproken om autorotaties te oevenen, en dat gaat ook niet altijd goed :rolleyes:

De staartbuis van een DLG pakt de haak met gemak en blijft hangen achter de stabilo's. Geen takeloog nodig hoor :D
    Moet nog wel een beetje oevenen met de haak stil hangen, maar dat moet te doen zijn met ervaring.

Sorry voor opp-topic.

Heb gisteren nog wel lift gevonden, en zelfs met mijn miniDLG #1 ,die lang niet zo goed vliegt als de MiMi, drie maal heel hoog geklommen. Ik begin al te leren de positie in van de kern te schatten als je langs een dikke thermiek vliegt. een scherpe sink-zone en het stabilo dat richting the zuigende thermiek toe trekt geeft al een goede indicatie.

Het voelen van een verandering van windrichting en luchttemperatuur waar je staat geeft je ook een idee als er een over je heen waait.

Leuk werk!

O.A. de uitleg van Joe Wurtz heeft mij wel geholpen.
    [media=youtube]0w_87NRe2fk[/media]
    Jammer dat de kwalitiet zo laag is en je wordt op een gegeven moment gek dat hij constant "streamer" zegt op dat irritante toontje.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Tja en dan zit je op 220 meter, hij blijft maar stijgen, word je zenuwachtig en wil je zo snel mogelijk weer naar beneden....
    Leuk dat leerproces...
    Even laten bezinken en misschien einde van de middag nog een keer...
    JS-220meter.JPG

3. Vertigo

Vertigo

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Ik speel tegenwoordig vals. Met een vario (frsky):

Een tweesnijdend zwaard; het helpt echt enorm om langer te vliegen. Maar natuurlijk mag het niet tijdens competitie en je loopt ook het risico dat je er afhankelijk van wordt, en niet langer leert de lucht te "lezen".

Als je bedoeling enkel is om langere vluchten te maken, zou ik het zeker overwegen. Zonder vario kon ik misschien 1x op de 5 of 10 starts echt weg geraken, met vario is het haast elke tweede worp prijs, als er thermiek is natuurlijk, en zelfs als ik niet echt weg geraak vlieg ik zeker 2x zo lang.

4. Loet Wakkerman

Loet Wakkerman

Lid geworden:
    8 jan 2006
  5. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Ja, dat kon vanmorgen al beter...
    Maar ik werd zenuwachtig,,,, Het bleef maar stijgen.
    Zo hoog had ik echt niet gedurfd. Misschien naar 250 meter...

Ik had even uit de bel kunnen gaan en erna weer terug, maar ik vond het een mooie bekroning van de morgen en wilde even tot rust komen dus ben ik zo snel mogelijk naar beneden gekomen wat in het begin ook niet echt lukte (zoals je kunt zien aan de grafiek)

Pas de 2e keer dat ik zo hoog zat. Afgelopen zondag in Swalmen en nu dus.

Al op eBay gekeken naar "telescopic glasses", maar dat lijkt me erg verraderlijk. Gebruikt iemand die eigenlijk?

Laatst bewerkt: 26 apr 2015
  6. Loet Wakkerman

Loet Wakkerman

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Een mogelijkheid is een helper met een verrekijker die je vertelt hoe je moet sturen.
    Dit is een keer toegepast door Andreas en Martin Herrig.

7. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Ik zou gek worden van de zenuwen.
    Toch heb ik 3 van die dingen uit China besteld. $ 3,- per stuk...
    Een Zeiss kost iets van € 1200,-

Maar ik snap nog steeds niet dat verhaal van Alex die 1 km ver vloog....
    Die is dacht ik even oud als ik....

l shems, crins en Loet Wakkerman vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina