Hoe vaak ben jij al gecrashed??

Als ik dat zo lees crashed niemand zo veel als ik. Ik denk dat de zwaartekracht rond Zoetermeer toch harder aan de heli trekt dan elders in het land. Het afgelopen jaar m'n CopterX al 4 keer in de grond geboord. Kosten steeds rond de 30 Euro, en niet te vergeten een keer een accu in een crashe verziekt.
Vaak crashe ik 2x achter elkaar en daarna weer maanden niet.
Groeten
Martin

Na ik ben net nog gecrasht maar plat op de skid (kleine breuk) :p
ook het was een knal harde landing , maar goed ik hoor ook NU niet te vliegen, aangezien er best erg veel wind staat...:(

Men HoneyBee FP2 denk ik toch al 5-tal crashes gehad.

Wel zonder enige hulp aan de heli hobby begonnen dus dat was mss niet zo verstandig, aan de andere kant, heb nog voor geen 25 euro brokken gevlogen :)

4 head rotor sets, nieuwe flybar, nieuwe tail, nieuwe central hub en nieuwe rotorbladen (maar deze gingen toch zoiezo vervangen worden dus maakt niet uit)

450 Pro, orientatie kwijt op inverted punt in looping.
- bladen
- seesaw
- torc tube + boom
- landingsgestel
- hoofdtandwiel
- canopy

- zelfvertrouwen...

2x met m'n Mini Titan:(;).

1x alleen de bladen kapot (goedkope glasfiber blaadjes)

1x tijdens 8tjes oefenen. Bladen,hoofdas,flybar,canopy en motor+regelaar.
Motor+regelaar was een stomme fout omdat ik vanuit een paniek-reactie snel naar de heli liep en throttle-hold stond nog niet
aan.

HBFP v2: leren hoveren in de huiskamer ik denk wel honderd crashes meestal zonder schade. Ook zijn de huiskamerplantjes tot woede van mijn wederhelft netjes gesnoeid. :bad-words:

Belt CP: Met dit ding heb ik eigenlijk alleen maar leren repareren, van de 20 keer dat ik ging vliegen heb ik hem misschien 3 keer heel mee naar huis kunnen nemen. (lag natuurlijk aan de helikopter, en niet aan de piloot) :rolleyes:

HK450: nog geen crashes, hier vlieg ik heel voorzichtig mee, geen rare fratsen, en nog geen 3D. :cool:

HBCP3: Dit ding heb ik omgebouwd, Beltcp rotorhead, Esky gyro, en Esky 3800kv brussless motor. Nu 3 keer gecrashed schade viel mee, blades tailrotor, Feathering Shaft, tailboom, en maingear. De laatste keer probeerde ik inverted, zonder idle-up, dom dom! :mad:

Laatst bewerkt:
Na mijn belofte om niet meer te willen crashen ben ik vanavond toch weer gecrashed. Dit terwijl het voor mijn gevoel wel goed ging.
Voor mijn gevoel vlogen de 1000 onderdelen door de lucht.
Na inspectie waren de hoofdrotorblades, tailrotorblades gebroken en de tailrotor asje krom. Verder heeft de rotorcap beschadigingen opgelopen maar goed, dat hoort bij een crash en neit eerder vervangen da dat ik niet meer zo vaak weet te crashen.

Wel gelijk na de crash de heli gerapreerd. Tijdens de vorige crash had ik overal dubbele spareparts besteld, wat nu goed van pas kwam.
Tegen het donker aan toch weer buiten geprobeerd te hoveren en ging goed. Sluit je de avond toch weer mooi af.

Wou bij mijn 2e lipo een opname maken die in eerste instantie goed leek te gaan. Na het hoveren proberen zijwaarts te gaan, moest bukken en draaide mij om, zodanig dat ik de heli weer terug kon krijgen.
Heli schoot als een gek alle kanten op, ging zo snel dat ik dit niet meer kon verwerken en ik zag hem zijwarts op de grond klappen en nog een schuiver maken:(

Reeds weer gerepareerd en toch buiten weer even kunnen hoveren om straks met een lach mijn bed in te stappen:D
Nu eens leren om mijzelf onder controle te houden en niet te snel alles willen en kunnen;)

Je moet side rustig aan doen.. Eerst de staart beetje weg draaien en de heli goed in de gaten houden.. Lukt het niet gelijk weer tail in.. Begin eerst op 45 graden te hoveren.. Dan langzaam naar side.. Niet te snel gaan want dan gaat het geheid mis..

Dat is het leuke daarvan, dat lukte mij wel.
Wou weer stoer doen voor beeldmateriaal door zijwaarts links en rechts te vliegen. Wanneer leer ik nou dat ik bij mijzelf moet blijven wanneer ik een filmpje opneem?

eeuuhh....0x :-)?

(maar ja, heeft misschien iets te maken met het aantal vluchten; 3 in totaal waarvan er 1 een beetje heen en weer skidden was, 1 een beetje graspol hoppen en de laatste iets wat in de verte op hooveren lijkt).

Nou ik hoop voor je dat dat zo blijft! Ik kan intussen 2 `crashes` bijschrijven, inverted hoveren en flippen met de mcpx en dan ineens een windvlaag krijgen die hem tegen de grond drukt, erg onhandig! gelukkig zoals we gewend zijn bij de mcp-x verder geen schade.

Voor de rest van mijn helikopters loopt het aantal gevlogen accu's gestaagd op en blijft het aantal crashes op een wenselijke 0x

Inmiddels mijn nieuwste aanwinst " bravo sx" tegen de schutting aangevleid:-). Maar wat een top dingetje...niks aan het handje. Wat een verschil met de cb100:-(

En zoals hier al eerder beschreven. Moet vooral mezelf leren beheersen. Kleine rustige stapjes !

Zojuist ook een crash gehad, plastic dat blijkbaar vanzelf loslaat...

2e3rg8z.jpg

Goedkoop spul zo'n HK450 , nu maar wachten op het ijzeren staartstuk dat ik al 3 maanden in bestelling heb bij HK....

Ik ook ik ook haha

Ging m'n maiden flight doen met mijn logo 400 fbl
Eenmaal in de lucht een meter of 2 hoog dacht ik
Ff om de as draaien en........ Ik kwam wel heel dicht bij onze waterput
Uit paniek ineens mijn throttle stick naarbeneden geduwd......
Stom stom stom hè? Ja ik weet het.... zit er nog een beetje in van de fp

Gelukkig weinig schade m'n hele skid aan barrels en een scheur in de accuhouder
Vooraan(gelukkig nog in de normal mode) pfffff

Ik kreeg het ff heel benauwd toen de blades keihard farte, wat een kracht hè

Hey Frank,

Je weet alle begin is moeilijk een logo voor jou een honeybee voor mij.
Net even in de tuin gevlogen maar een beetje vlagerige wind, dus durfde niet echt hoog te gaan. Maar een andere keer proberen op een iets groter veld. Maar het begin is er;)
Jij nog veel succes met je logo en een filmpje zou altijd welkom zijn, ben wel benieuwd.

Gr. Robert

Back