Hoeveel gewicht toevoegen aan Easystar 2

Met de prop achterstevoren moet de motor alsnog de juiste kant op draaien.
Alleen dan heb je geen vermogen.
De bolle kant van de prop naar de vliegrichting.
Maar dat heeft toch niets met pompen te maken?

het gaat er meer om, dat bij deze schuimtoestellen letterlijk alles net mis kan zijn
een prop achterstevoren en een motor die zo draait dat er toch voorstuwing is, wil niet zeggen dat je er het beste uit haalt..
heb ze ook al gezien dat de hele motormount los ligt in de neus, en de motor op en neer ging tijdens gas geven
stabilo, van volledig los tot instelhoek die automatisch veranderd
helemaal van voor tot achter nalopen..
ff een ruk aan geven..

Je schrijft "ook reageert het toestel soms te scherp op de ailerons"... Een Easystar hééft (origineel) geen ailerons. Over welk toestel gaat dit??
Een foto is een goed idee.

Het gaat om een Easystar 2. De vleugels van dit toestel hebben geen ailerons maar zijn daar wel op voorbereid.
Ik heb later zelf 2 servo’s gemonteerd.

Ik heb eea nagekeken adhv jullie adviezen. Voor zover ik kan beoordelen zijn er geen echte afwijkingen. Wat mij wel erg verbaasd is dat het schuim van de stabiliteit erg flexibel is. Daa4 zit geen versteviging in en volgens mij hoort die er ook niet in. Zou het desondanks kunnen dat daar (een deel) van het probleem zit en zou het zin hebben om een dunne platte carbonstrip onder de stabilo te plakken?

Dat kan wat mij betreft wel, maar het pompen zal niet direct zijn opgelost vermoed ik.

Let goed op dat het stabilo goed uitgelijnd is ten opzichte van de romp en de vleugel (evenwijdigheid in twee assen gemeten), kies de carbonstrip of carbon staaf lekker dun (0,4 - 0,5), eentje boven eentje onder. Dat geeft meer stijfheid dan een dikke plak carbon aan één zijde.

Voordat je gaat verbouwen en verbeteren zou ik de ES eerst eens door een ervaren vlieger laten bekijken en vliegen. Dan pas gaan veranderen. Jammer als je iets toevoegt of verandert dat niet het probleem oplost (maar wel weer gewicht toevoegt).

Gelet op je woonplaats tussen 's Hertogenbosch en Tilburg in zijn daar genoeg lokale vliegclubs te vinden. Ga eens langs

Erik

lang geleden had een vliegvriend van mij ook een easystar. die vloog perfect. toen kwam er een nieuw lid met een grote mond, hij zou ons wel eens het echte modelvliegen gaan leren. Hij nam mijn vriend onder zijn hoede met die easystar. tijdens het vliegen vond hij dat het toestel teveel pompte. dus gewicht in de neus, en elke vlucht maar meer gewicht erin. het pompen werd steeds erger. Volgens die grote mond was die easystar niet goed. mijn vliegvriend vroeg mij toen om eens te kijken. Ik heb gelijk voordat ik ermee de lucht inging alle extra gewicht eruit gehaald. en zie daar een easystar die weer goed vloog. Als je een easystar snel gaat vliegen dan krijgt hij meer lift en gaat pompen. als je dan meer gewicht in de neus doet moet je steeds sneller gaan vliegen en wordt het pompen versterkt en steeds erger. zorg dat het zwaartepunt correct is en hij vliegt als een plaatje.........

Wat die meneer met die grote mond betreft, die heeft met lesgeven meer kisten gecrashed dan de leerlingen zelf deden. dus die viel al snel door de mand..........

Het pompen moet je ook testen met de motor uit.
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is in dit draadje.

Back