Gaat vast goed komen.
En mocht het mis gaan, dan repareer je hem gewoon met houtlijm.
Of de schuimende PU-lijm.
Als upgrade.![]()
Hahaha

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gaat vast goed komen.
En mocht het mis gaan, dan repareer je hem gewoon met houtlijm.
Of de schuimende PU-lijm.
Als upgrade.![]()
Dat kan met een gasschuif ook hoor... venturi is niet per definitie sneller, alleen maar "vaak sneller" in verband met dat een carburateur selectie vaak een compromis is tussen vermogen en gasrespons.met een open venturi kan er nog meer uitgehaald worden.
Nou... het is MAKKELIJKER om een grote luchtinlaat te creëren die ook nog eens goed werkt, als je die hele regelbende (stationairsproeier en dergelijke) er niet bij hebt.Er is mij verteld dat als de gasschuif er niet zit er meer lucht doorheen kan, dus ook meer brandstof dus meer vermogen of hoger toerental.
Die echte speedkisten vlogen ze met ducted fan motoren zonder gasklep, om die reden.
Vleugel tippen zijn eraf gezaagd. Was dat de normale gang van zaken GJ?
Klopt, een kennis van me zat in de autosport en tuning.
Toen ik vroeg waarom ie de inlaten niet polijste zei hij ook, dan mengt het minder goed.
Dus de inlaten waren redelijk ruw en de uitlaatkant was wel gepolijst.
GJ
Maar de snelheid haal je uit het inlaat traject bij een te grote doorvoer. Koppel ben je kwijt. Hele studies gaan er bij het ontwikkelen van airboxen bij cross motoren aan vooraf.
Dat geldt ook voor carb inserts. Een neveneffect is dat je ook langer met een tank kan rijden. Tegenwoordig word er erg gekeken naar het verbuik. Hoeveel minuten je met een tankje doet zijn belangrijke punten voor wedstrijdrijders wanneer ze een nieuwe motor kopen. Insert beperkt de luchtdoorlaat, dus minder brandstof nodig.
Ook track afhankelijk.
@Roelof hier op het forum doet veel aan tuning van auto/nitro motoren. Die kan geheid het ea uitleggen. Ik ben maar een recreatieve rijder. Niet op banen. Niet echt mijn ding.
Nee, dat maakt hem alleen maar langzamer als je het op die manier doet.
Denk dat ie een klapper gemaakt heeft en de tip afgebroken is.
Zo is ie gebouwd.
Bekijk bijlage 426609
En zo zag ie er nieuw uit.
Bekijk bijlage 426610
Die moet je dan eerst maken[emoji39]