How-To: Schilderen van Miniaturen/Ornamenten

Hallo allen,
Dit heb ik met zeer veel belangstelling gelezen en vind het in een woord geweldig.'
Hier wil ik mij dan ook verder in verdiepen. Maarrrrr... hoe kom ik aan die miniaturen / poppetjes van zeelui uit de historische tijd. Lijkt mij een leuke hobby erbij wat past naast de modelbouw.

Groet George

Let er even op als je in een speciaalzaak minaturen koopt dat ze vaak nog adviseren om Humbrol (of vergelijkbare) verf te gebruiken. Dit kan, maar is moeilijker om mee te werken zoals ik in mijn guide omschrijf. Het kan enige overtuigingskracht vergen om men te overtuigen dat het inmiddels prima mogelijk is om ook met speciale acryl verf op metalen miniaturen te werken ;)

Als je ze wilt spuiten in grondlak adviseer ik op waterbasis. Bijvoorbeeld "Chaos Black" van Citadel. Dit kun je kopen bij Games Workshop winkels, waar ze fantasy en war-game miniaturen verkopen. Die winkels kom je wel eens tegen denk ik.

m1660030a_80209999012_ChaosBlackSprayNEW_873x627.jpg

Ook is Tamiya een goed merk voor modelbouw verf.
Bij GamesWorkshop/Citadel producten moet je even over de gekke namen heen stappen, daar heeft alles van die spannende namen zoals "Orkhide Green", "Blood Red" etc.. :)

Ze staan er echt, kijk bij beslag aan de linkerkant van de pagina, dan zie vanzelf ook figuren staa in alle maten en soorten

korte update: ik ben bezig met nieuwe tutorials te schrijven, maken en fotograferen maar ik was nog niet tevreden over de kwaliteit van mijn fotos (geen goed neutraal licht). Dus ik ga ea. opnieuw doen. Word vervolgd.

Hoi Chris,

Neem de tijd Chris, "haastige spoed is zelden goed".
ik weet zeker dat meerdere forumleden er naar zullen uitkijken.
En modelbouwers zijn in principe mensen "met een lange adem", toch.

take it easy, A3
(eh.......,ik ben niet zo goed in het zoeken op dit forum, maar waar vindt ik "Diederik")

Klopt, ben ik, misschien ook wat verwarrend.

Wat Chris zegt klopt: ik ben er enthousiast ingevlogen, maar moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet echt onder de knie heb en de updates van deze topic nog rustig afwacht voordat ik echt verder durf. Voorlopig blijft het dus nog bij experimenteren. Vooral het 'dry brushen' is een techniek waar ik even mee moet oefenen.

Grt
Diederik, alias Spijkertje :pim:

hoi ik ben er met goud verf nog niet uit ik heb de humbrol no 16 maar ik vind alles zo dof
weten jullie wat
Dag Sjaak, ik gebruik oud goud van Vallego. Ik vind het goed spul. Je kunt eventueel ook de glans een beetje verder ophalen door er blanke hoogglanslak overheen aan te brengen.

goud

dank je ron ik heb het gelakt ik vind het geen mooie goud kleur het lijkt me zonde om zo met goudkleur verder te gaan

Back