Hpi Baja racing 5SC Truck RTR

FOTO'S Marcel, en snel wat ;)

Ik wacht op de SC kap, zodra die er is (Woodster?) wordt dat mijn volgende kap.
Zoveel mooier dan de T, super gewoon!

Vertel t.z.t. ook hoe je uitkomt met de achterwielen m.b.t. de kap.
Daar ben ik heel erg benieuwd naar, of dit niet gaat schuren met bv after markt wielen en extenders

Er komt zeker een Woodster 5SC body die iets breder is aan de achterkant dan de huidige Hpi 5SC body.
Toen ik de Hostile MXT banden onder de auto had gemonteerd zonder wielverbreders werd de body al geript in de buitenrand van de wielkasten.
Wanneer je dus zou bashen met de Hostile MXT dan is de body binnen 10min beschadigd.
Toch vind ik het zeer vreemd dat Hpi geen andere type banden heeft getest zo lijkt het, omdat zij toch ook hun bodies willen blijven verkopen.

Ik moet voor mijn 5SC project nog een aantal onderdelen bestellen en zodra ik alles compleet heb dan volgen stap voor stap foto's.

Of zouden ze juist de HPI banden willen verkopen? Of de Hot bodies banden, is ook HPI. Ze hebben samen bij elkaar ontzettend veel keuze, ook in verschillende hardheden. Enne de dirtbuster S blijft mijn favoriet zowel op kunstgras als op zand en klei. Heeel soms vervang ik ze voor een grovere nop, maar is toch zelden. Ook grotere wedstrijden altijd Dirtbusters. Ik heb 2 weken geleden nog in de finale bij de ORCD in duitsland gereden met dirtbusters. Het bandje is iets kleiner als de 5T maar ik denk dat dat juist iets makkelijker rijd op een baan. Anders even een 18/56 verhouding tandwielsetje erop leggen.

Wanneer je de wielen iets negatiever zet dan is er geen probleem bij de achterkant in de wielkasten.
Daarnaast zouden zwaardere veren ook een optie zijn wanneer je gaat bashen.
Ook de Hostile crushers zitten als gegoten onder de 5SC body en lopen niet aan.

Wielen negatiever zetten zou je alleen moeten doen als dat nodig is voor de grip niet om je banden te laten passen. Als je zwaardere veren gaat plaatsen word je wagen daar erg springerig van en dus minder betrouwbaar te sturen. Je zou dan de schokbreker olie moeten vervangen voor een dikkere versie, dat zou eventueel samen met zwaardere veren kunnen.

Enne de dirtbuster S blijft mijn favoriet zowel op kunstgras als op zand en klei.

Wiljan, op mijn T heb ik nu de MXT banden, rondom.
De volgende keer dat ik ga rijden in Biddinghuizen wil ik wel eens proberen om met de dirtbuster banden te rijden.

Wat raad je aan, voor én achter?
Dit lijkt me wel het meest logisch, omdat je anders verschil in maat krijgt tussen voor en achter.
Welke hardheid gebruik je?

Wiljan, op mijn T heb ik nu de MXT banden, rondom.
De volgende keer dat ik ga rijden in Biddinghuizen wil ik wel eens proberen om met de dirtbuster banden te rijden.

Wat raad je aan, voor én achter?
Dit lijkt me wel het meest logisch, omdat je anders verschil in maat krijgt tussen voor en achter.
Welke hardheid gebruik je?
De dirtbuster is iets kleiner van doorsnede dus als je niks aan de pinion doet krijgt ie iets meer trekkracht en iets minder top. Vind je dat niet lekker rijden zou je een tandje groter moeten gaan. Maar ik vind het zelf altijd wel lekker om met wat meer trekkracht te rijden. Dus dat is een verschil wat je zeker gaan merken. Normaal zou ik zeggen achter dirt busters en voor dirtbuster rib tire. Dus standaart. Maar heb je daar teveel stuur mee, zodat ie achter steeds uitbreekt bij bocht uit op het gas, dan kun je nog altijd voor aan de voorkant een setje kiezen wat je hebt liggen. Ja de hardheid is moeilijk, als het zachte zandgrond is waar echt veel los zand ligt dan M anders de S zou ik zeggen. Je moet wel effe nakijken of deze banden op een 5T velg passen, ik heb ooit ergens gehoord dat dat niet past dus dan moet je een kompleet setje kopen. Succes.

Laatst bewerkt:
Verslaafd geraken is de bedoeling:yes:.

Nou ik heb nog nooit een bigscale gehad, altijd electro gereden.
Dit lijkt een zeer mooi model te zijn om te beginnen en is lekker groot:rolleyes:.

Alleen jammer van de 2wd.
Maar er moeten toch echt minpunten zijn waarop ik moet letten ? Bv bepaalde lagers die snel verslijten of een slechte diff ofzo ? Of echt helemaal niets ?

Verslaafd geraken is de bedoeling:yes:.

Nou ik heb nog nooit een bigscale gehad, altijd electro gereden.
Dit lijkt een zeer mooi model te zijn om te beginnen en is lekker groot:rolleyes:.

Alleen jammer van de 2wd.
Maar er moeten toch echt minpunten zijn waarop ik moet letten ? Bv bepaalde lagers die snel verslijten of een slechte diff ofzo ? Of echt helemaal niets ?

Hoi beste
Er zijn zeker nadelen aan deze auto, maar dat is bij de meeste anders verkopen ze geen onderdelen meer.
# aandrijfassen na 5 liter kapot vervangen door betere.
# koppeling kapot na 3 liter vervangen door teflon koppeling.
# schokbrekers lekte olie umbrela seals gemonteerd.
# Ophanging van de schokbrekers vervangen door aluminium.
# na 15 liter cilinder + zuiger en lagers en olie keerringen vervangen nu 29cc had zand geslikt.
# Alle lagers behalve van de wielen vervangen door skf lagers.
# het dif was niet afgevuld vanaf fabriek.
# er zijn niet echt banden compleet met velg te vinden.
# orginele zender is niet veel, 2 kanaals reeds vervangen door 3 kanaals.
En ik zal best nog wat vergeten zijn maar het is een beste auto IK HEB ER GEEN SPIJT VAN DAT IK HEM GEKOCHT HEB. ;)

Ik heb 2 Baja's. De eerste nu zo'n 4 jaar. Ik rijd er regelmatig wedstrijden mee. En ben er erg tevreden over.

#Aandrijfassen gaan alleen kapot als je de ashoezen niet op tijd vernieuwd.
#Koppeling vervangen voor een teflon exemplaar omdat die verstelbaar is.
#Na 2 jaar rijden voor de eerste keer umbrella seals in de achter schokbrekers gemonteerd.
#Rijd nog steeds met de standaard schokbrekertoren.
#Ik heb nog nooit zand in mijn cilinder gehad en dus ook nog nooit alles vernieuwd, alleen af en toe een zuigerveertje.
#Ik haal mijn lagers bij het lagerhuis, gewoon de goedkoopste.
#Mijn differentieel was goed en heb er wat dikkere olie in gedaan voor wat ekstra sper.
#Ik rijd bijna altijd met dirtbusters en verder zijn er nog zo'n 10tal andere combi's te vinden.

Back