hpi baja tandwiel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
heye mensen ik heb sins kort een hpi baja en ik heb nu een probleem de eerste dag dat ik hem had was het tandwiel nog helemaal mooi

en de 1 x rijden was er 1 stuk van het tandwiel ingevreten en 1e keer rijden en nu dit

en aan de rechter kant light een hoopje plastic ?

weet iemand wat dit probleem is ? :mrgreen:

thanx

De afstand tussen de 2 tandwielen is niet goed.

Nieuw tandwiel erop, papiertje tussen de tandwielen en dan aandrukken. Vastdraaien en je papiertje moet er netjes gehoekt uitkomen.

Om de moeite te besparen; de afstand is niet af te stellen bij een Baja...

Ik had het laatst ook een keer met een nieuw tandwiel. Ik vermoed dat er een productiefout zit in een bepaalde serie van de tandwielen die dit probleem hadden.
Mijn vorige tandwielen zijn nooit gestript, die had ik alleen vervangen omdat ik vond dat ze teveel speling kregen.

oo okee bedank voor de reacties maar wat moet ik nu doen dan nieuw tandwiel en dan 1x rijden en dan is die toch weer kaal

oo okee bedank voor de reacties maar wat moet ik nu doen dan nieuw tandwiel en dan 1x rijden en dan is die toch weer kaal
Daarom geef ik u als tip direct een metalen tandwiel te kopen ;)
Dat kost wel een beetje meer dan een plastieke maar dan hoeft bijna nooit meer een andere te kopen :D

mijn vriend rijdt al 3 jaar met het zelfde auto, stalen tandwiel etc..
en nooit was er iets in die buurt kapot gegaan dus ?:rolleyes:

Geen nieuw tandwiel erop zetten is volgens mij ook geen optie, want dan kun je niet meer rijden.

Check je koppeling ook gelijk even, als deze namelijk flinkt loopt te slippen, wordt de koppelingsklok goed warm en die warmte straalt uit naar je tandwielen... enja kunstof kan nu eenmaal slecht tegen warmte...

Nieuw tandwiel erop en gaan met die banaan... stalen tandwielen is eventueel een optie, zijn legio rijders (met diverse merken auto's) die er mee rijden, geen centje pijn.

Een soortgelijk antwoord zal je ongetwijfeld ook op het HPI Baja forum gehad hebben...

heey dat is een goede reactie

de koppeling slipt vogens mij wel hij rinkel wel iets daar dus dan zou goed kunnen

dankje voor je hulp

Eventueel kun je een delrin ( wit kunstof van hormann) tandwiel erop zetten.
Kost ietsjes meer dan een FG maar gaat veel langer mee.
Ik heb met (FG MT) staal gereden en met (HT2) delrin gereden, delrin ging even lang mee ( beide met tunings motor en dito uitlaat :mrgreen: ).
Delrin loopt soepeler en maakt minder geluid ( niet dat dit door de RN te horen was )

Controleer ook meteen de lagers van je koppeling en het betreffende tandwiel.
Als die versleten zijn en veel speling hebben kan je nieuwe kunststof of stalen tandwielen monteren wat je wilt, opvreten doen ze elkaar dan als nog

HMM.. nu je het zegt heb ik dat ook een paars blauwe kleurtje gekregen (toen ie nieuw was, was ie gewoon grijs)

Dat kleurtje is niet erg, dat heeft mijn F1 ook en komt omdat ik daar erg voorzichtig mee heb gereden. Dan slipt de koppeling wat meer en is een teken dat ie heet geweest is en dan kan het inderdaad zo zijn dat de hitte uitgestraalt is naar het tandwiel wat daardoor zacht geworden is. Het kleine tandwiel wordt vanzelf dan ook heet en geeft die warmte dan ook weer door.

De vraag is ook of de motorsteun, waar ook de koppeling door heen gaat nog van kunststof is. Zo ja, dan moet je je gaan afvragen of je daar niet een aluminium excemplaar op wilt gaan zetten. Als het tandwiel zacht wordt door de hitte van de koppeling, wat dan te denken van de motorsteun. En ja, dan is +1 ineens 3.

Succes

ik heb hem vandaag weg gebracht naar maico voor een compleete beurt

en ik kreeg het nieuws te horen dat het een cloon was :( dus ik baal egt

ik hem heb gekocht voor 650 euro terwel die nieuw 500 euro zijn

en de vorige eigenaar heeft me een paar keer gezegt het is een echte enzo dus ik vertrouw het wel, ik vind dit egt afzetterij

me vader gaat die man nog even bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back