HPI, rovan, KingMotor, Shenq

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq

• Total voters
    213
wat ik me wel afvraag, bij de mensen met een clone waarbij diverse dingen stuk gaan. gooien ze er meteen brandstof in en knallen maar. of halen ze hem eerst uit mekaar om te kijken of alles goed gemonteerd is met voldoende vet, en zonder dat er iets knelt, en is alles goed afgesteld laten ze de motor goed inlopen.
want dat vertellen de verhalen dan weer niet

Ik denk dat het gros die voor een kloon kiest beginners zijn in de big-scale wereld.
De meeste zullen inderdaad benzine erin gooien en knallen maar.

Dat geld voor de HPI als de namaak, denk ik.
De grootste doelgroep van HPI met de baja is de beginnende bigscaler. De grote schreeuwende verpakking, het RTR gebeuren, en de mooie video's op een gelikte site zijn juist voor deze mensen ontwikkeld. Benzine erin en gassen. Dezelfde beginnende en onervaren bigscalers komen dus nietsvermoedend aan bij een dealer, die meer winst kan behalen als hij geen HPI verkoopt maar een namaak model met wat opsmuk, om toch nog aan dezelfde omzet te komen, maar met meer winstmarge.
Daarom zal de dealer het niet nalaten een verkoop verhaal op te hangen dat niet strookt met de werkelijkheid. Hij verteld nl. dat de nepper veel beter te maken is dan het origineel door er wat upsmuck bij te kopen.
Met als populaire slogan: De HPI gaat daar ook altijd kapot.

Welnee Rob,

Een echt HPI loopt altijd goed en gaat nooit stuk... ook al zitten de onderdelen niet in elkaar...

:D:D:D

Heeft de winkel dat jou vertelt :p

Het heet niet voor niks modelbouw.
Als je alleen rondjes wilt rijden en niet sleutelen dan kan je beter even bij intertoy's of zo gaan kijken. Is nog eens een stuk goedkoper ook ;) .

Damn, dat was me niet opgevallen.. :D:D

Ik modelbouw (en ja bouw) een kleine 30 jaar.. auto's, boten, vliegtuigen, helikopters en een aantal zelfbouw vaar en rijdingen. In deze tijd heb ik wel een beetje geleerd wat wel en niet goed is. HPI is altijd een goed en degelijk merk geweest, maar vind dat ze wel een beetje blijven stil staan met hun modellen en techniek.
Als ik naar Traxxas kijk, die zijn verder gegaan en bouwen goede, snelle en mooie wagens in de zelfde prijscategorie als HPI.
Vroeger was Tamiya wat de klok sloeg, die zijn in de loop der jaren zwaar achterhaald en op de achtergrond geraakt, ik hoop dat HPI meer innoverend gaat worden, en ook wat aan de prijs gaan doen... anders word het toch een Clone War..

Ik proef hier een beetje spijt, jalouzie, onmacht.
De wereld is nog niet verloren je kunt altijd overgaan op een echte.

En om de stress nog maar een beetje aan te wakkeren ;)

Ik heb nog een kloon ondekt ,ziet er opzich wel goed uit ,wat ik top vind zijn de wielen.

1.jpg

Buggy Baja PITBULL-X RTR 2.4Ghz scoppio 1:5 (no HPI FG) | eBay

Laatst bewerkt:
Dan is deze misschien leuker... de KL Model 4WD met echte HPI onderdelen :P

Daar waar HPI in gebreken blijft, komt een ander met het antwoord...

IMG_0446.jpg

IMG_0509.jpg

IMG_0508.jpg

IMG_0497.jpg

Back