HPI Savage XS Flux Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door darkfire, 30 jun 2011.

  1. Tristan89

    Tristan89

    Lid geworden:
    11 jun 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Spijkenisse
    oke bevalt die FLM Conversion k over weeg namelijk om het ook te kopen.
     
  2. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Dat was in dit topic ook al duidelijk ;-)

    brushless-1-8-hpi-savage-253

    Maarre wat ik me afvraag, zouden ze ook bij deze kleine flux ook extended tvp's gaan ontwikkelen? of is dat niet te realiseren?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Alles kan, je krijgt dan de HPI Savage XS SS XL :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Alles kan idd, maar weet niet of het net zo makkelijk uit te voeren is als bij zn grote broers.
     
  5. Dudderie

    Dudderie Guest

    Heren, ik zit op het hek (of "on the fence" zoals mijn moeder dat zou zeggen)

    Ik vind dit een erg mooi karretje, maar hoor er alles behalve goede geluiden over.

    De stock versie zoals die nu in de winkel ligt is voor mij geen optie, omdat er een sloot aan verbeteringen aan moet plaatsvinden die het karretje eigenlijk te duur gaan maken voor wat het is: namelijk een leuk klein bash karretje voor naast de mini revo ,de rustler en de grote revo.

    Nu zag ik eerder in dit topic de savage xs ss kit al langskomen, en daar wil ik er wel eentje van gaan halen, denk ik. Ik heb nog een goede servo liggen en ik denk aan een een castle sct setje voor erin.

    Als ik hem toch van de grond moet opbouwen, zat ik te denken er de nodige hop-ups meteen bij te bestellen en deze erin te doen (je bent dan toch bezig , he ;) )

    Heeft iemand een overzichtje (of een review ofzo) met informatie over de meest slijtage gevoelige onderdelen van dit karretje, en hun verbeterede aftermarket versies? Informatie over de gearing is ook welkom, aangezien het best bewerkelijk is om "snel" te wisselen etc.

    Een van de redenen waarom ik "op het hek" zit is omdat ik hiervoor niet zo'n goede ervaringen heb gehad met hpi op het gebied van verkrijgen van onderdelen (de mt2 onderdelen krijgen was een ramp, duurde soms wel 6 maanden!!). Is dit inmiddels verbeterd?
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    HPI parts kun je overal kopen.

    Ik zou de XS SS kopen, eventueel wat onderzoek naar de dogbones en de cups bij de bevel gear en gewoon rijden :)

    Ik wil er ook eentje gaan kopen, maar moet nog even kijken waar ik het een beetje bielig kan kopen (blijf 'n Hollander hé ;))
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ben nog steeds niet onder de indruk van de aandrijflijn , veel te snelle slijtage,1 van de redenen om niet meer te gaan investeren in deze auto inmiddels al 2 keer vervangen de tussenassen en cup's :-(

    Ook de slippery is ruk weet niet of dit nu ook bij de grote broer de minpunten zijn
     
  8. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Slipper zette je bij z'n grote broer gewoon helemaal vast, dus last had je er niet van ;) Ik merk dat ik de SS ook wel wil kopen en als ik dat heb gebeurt het ook wel. Zal zeker een build topic ervan maken.

    Als hij zo rond de 250 wordt, koop ik hem misschien nog wel in Nederland. Ik hoop dat hij op Ebay rond april wel een stuk goedkoper in Engeland te vinden is.
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Nee dat is hem : de slipper helemaal vast , dan ligt binnen 2 lipos alles eruit:-(

    been there done that . Afstellen op de fabrieksmethode en borgen werkt nu het beste,gaat meer om de dogbones en cups vanaf de slippery , die hebben een hoge slijtage omdat ze niet horizontaal lopen maar onder een hoek ..
    Dit hoor je als je met de auto rijdt geeft een "tikkende geluid" lijkt bijna op traxxas kwalie.
     
  10. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Traxxas revo 1/16 achterdiff is inderdaad ook echt een drama.

    Maar hoe vind je hem eigenlijk rijden, Q Racing? Is hij een beetje vergelijkbaar met een monster truck of is hij, door zijn lage cog, toch goed bestuurbaar op platte ondergronden. Waarmee zou je hem vergelijken?
     
  11. Dudderie

    Dudderie Guest

    Mijn hoofd zegt "wacht het even af, bekijk de beschikbaarheid van de kits en zoek een goede aanbieder die kwa prijs en betrouwbaarheid de juiste verhouding heeft".

    Het kind in mij roept "HEBBUHEBBUHEBBUHEBBUHEBBUH"
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zijn er geen CVD constructies te vinden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  13. Dudderie

    Dudderie Guest

  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Voor de tussenas nog niet gevonden..?.tis wachten op v2 ....
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Voor de tussenassen inderdaad. Ik weet ook niet of ze er komen, maar zou wel een oplossing zijn.

    Bij de 1/8 is de aandrijving echt geen probleem. De originele diffs waren ruk maar dat hebben ze goed gemaakt met de HD. De assen, cups, pins en alles is bij mij nog zgan na 2 jaar bashen *afkloppen*.
     
  16. SjoerdIsBack

    SjoerdIsBack

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb mijn lokale hobbywinkel even gebeld. Die heeft doorgekregen dat de XS SS zo'n 300 euro gaat kosten en pas eind volgende maand komt 8-O Kan je hem beter nu bij Towerhobbies voor 170 euro kopen. 200 incl. verzendkosten en coupon kortingen en dan inclusief alle belastingen etc. etc. iets van 270 euro aan de deur.
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Voor die 30 euro?
    Dan zou ik hem bij de LHS kopen ivm garantie en service.

    Juist my 2 cent
     
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag mijn sway bar kit binnen gekomen , ben benieuwd of het veel effekt heeft ;)
     
  19. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    ik heb hem vd week op de 1/8 savage gezet en het is een weeeereld van verschil :D
     
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    het voelt gemonteerd heel anders aan ,
    ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012

Deel Deze Pagina