HPI Savage XS Flux Topic

Zojuist 2 ACCU's besteld voor de XS SS die tevens perfect in mijn X6 Sq passen.

ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR APPROVED) (EU warehouse)

Ze zijn nu weer op stock na een lange afwezigheid.
Paste de Gens Ace erin?

Btw, zijn deze accu's niet te zwak voor je XS setup?
Deze mogen 'maar' 100A continu leveren en je ESC trekt continu 120A als ik de specs moet geloven.

Btw Johnne, op internet staat dat met 5000mah zo'n +/- 30 a 40 minuten gereden kan worden.

Ben nog aan het wachten op een bestelling, dan kan de wagen afgebouwd worden.
Kap is gespoten, niet echt tevreden maar ook niet super slecht, wielen zijn gelijmd, etc.

Yes GA past.

LiPo's moet in nog een keer kijken. De vorige keer werden ze wel erg warm maar toen had ik ook een overgeared setup. Daarna niet meer met die setup en LiPo gereden. Zouden ze het niet aankunnen dan worden ze voor de X6 gebruikt. Achja, €29 voor 2 LiPo's incl verzenden.

hGDwTlhM

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Okido, straks maar even bestellen.

Voor dat geld kun je het zeker proberen en vooral als je nog een wagen hebt waar je ze in kan gebruiken:p

Wat foto's van mijn XS:
Schaal 1:6 vs 1:12 vs 1:18 :P
4k73fq.jpg

25i9ev9.jpg

s6hnjp.jpg

f56kyh.jpg

Masking tape is op sommige plekken niet blijven zitten, afplakken kon op sommige plekjes beter maar voor een eerste kap vind ik het niet echt slecht.

Laatst bewerkt:
Even bumpen met een paar vraagjes,
Ik heb de kit in een, maar ik liep tegen wat 'probleempjes' aan, het volgende:
HPI101205, differentieel behuizing, ik kreeg de lagers en ringetjes er niet op, na het wat bij werken met een schuurpapiertje wel.
Meende dit al eerder gelezen te hebben, maar hadden jullie hetzelfde, zowel voor als achter?
Volgende, de kogelkopjes, die vertonen uit de doos al speling, van maxmimaal 1mm, vervangen voor de Traxxas(:() varianten?
Wiellagers vertonen speling, als ik het fusee vast houd, kan ik het wiel kantelen, zie ik het lager ook speling vertonen, wielen zitten goed vast.

Al met al, toch wel wat probleempjes die ik als slordigheid zie, natuurlijk voor 170 euro is het geen verkeerde kit maar van HPI had ik iets meer precieze onderdelen verwacht.
Ohja, er zat maar een tube vet bij, kwam ik erachter nadat ik aan de achterste diff wou beginnen, ik had al haast 3/4de vebruikt voor de voorste diff.

HPI101205, differentieel behuizing, ik kreeg de lagers en ringetjes er niet op, na het wat bij werken met een schuurpapiertje wel.
Meende dit al eerder gelezen te hebben, maar hadden jullie hetzelfde, zowel voor als achter?
Ja.
Volgende, de kogelkopjes, die vertonen uit de doos al speling, van maxmimaal 1mm, vervangen voor de Traxxas(:() varianten?
Wiellagers vertonen speling, als ik het fusee vast houd, kan ik het wiel kantelen, zie ik het lager ook speling vertonen, wielen zitten goed vast.
Klopt.
Al met al, toch wel wat probleempjes die ik als slordigheid zie, natuurlijk voor 170 euro is het geen verkeerde kit maar van HPI had ik iets meer precieze onderdelen verwacht.
Precies, je koopt deze kit momenteel voor hobbyking prijzen. In vergelijking daarmee is dit VEEL beter. Aan de andere kant is het niet voor niets dat deze prijzen zijn gezakt. Het moet ergens vandaan komen he.

Ohja, er zat maar een tube vet bij, kwam ik erachter nadat ik aan de achterste diff wou beginnen, ik had al haast 3/4de vebruikt voor de voorste diff.
Kan gebeuren. Volgende keer even door de doos lopen voor je begint.

Masking tape is op sommige plekken niet blijven zitten, afplakken kon op sommige plekjes beter maar voor een eerste kap vind ik het niet echt slecht.

Idee van de kap is leuk. persoonlijk had ik de spatschermen rondom ook nog zwart gemaakt, maar ach, tis maar een kapje he. Zolang er geen scheuren in zitten is het goed :D

Ja.

Klopt.

Precies, je koopt deze kit momenteel voor hobbyking prijzen. In vergelijking daarmee is dit VEEL beter. Aan de andere kant is het niet voor niets dat deze prijzen zijn gezakt. Het moet ergens vandaan komen he.

Kan gebeuren. Volgende keer even door de doos lopen voor je begint.

Idee van de kap is leuk. persoonlijk had ik de spatschermen rondom ook nog zwart gemaakt, maar ach, tis maar een kapje he. Zolang er geen scheuren in zitten is het goed :D
Klopt ook wat je zegt, over de prijs dat het ergens in moet zitten, daarom vind ik het ook niet heel erg.
Zijn gelukkig ook kleine dingen die tot nu toe 'slecht' ogen, lagers en kogelkopjes kosten de kop niet.

Zwarte randen wou ik ook doen, maar wou het voor de eerste keer niet te ingewikkeld maken.
Volgende kap zal ik vloeibare masking gebruiken, scheelt een hoop tijd en afplakwerk.

Vandaag zijn de accu's binnen gekomen en eerste ritje is gemaakt.
Eerste schades ook, reed over wat kinderkopjes en helaas stak er eentje iets uit.
Auto vloog over de kop en heb al een gat in me kap zitten :rolleyes:

Rem mag ook wat zachter, staat op 50% en heb al twee front flips gemaakt tijdens het remmen en op gras.

Wel weer wennen, van schaal 1:6 naar schaal 1:12, dingetjes waar de XS overheen hobbelt, rijdt de FG erover alsof het een vliegend tapijt is :p
Dus dat is weer even wennen, ook remt de XS op 4 wielen terwijl de FG op de achterwielen remt.
Al met al, eerste paar ladingen even rustig wennen, zal de wagen zelf ook wel fijn vinden, kan alles op elkaar inslijten op een goeie manier.

Temps zijn ook mooi, Lipo 33 graden, motor 36 graden en ESC 37 graden, terwijl het buiten al bijna 30 graden is.
Deels in de zon en deels in de schaduw gereden, metingen direct na het rijden en heb 3 keer gemeten.
Motor heeft ook geen fan erop, en gebruik standaard vertanding.
Maar heb gelezen dat de Vektor(RTR XS motor) een goedkopere Mamba 3800kv is die ik heb, dus qua vertanding zal ik sowieso amper hoeven afwijken.

Heb samen met bvand hier op het forum een paar keer gereden met de XS, inmiddels de turnbuckles al vervangen met traxxas turn buckels omdat je die gewoon kan vast schroeven.
Bij eerste ritje waren we er al 1 kwijt namelijk omdat die dingen zo verrekt makkelijk losklikken.

Op het stuur heb ik de Traxxas turnbuckles zitten, alleen de bovenste draagarmen/turnbuckels zijn nog de HPI versies.
Die komen niet zomaar los lijkt mij :p

Ik ga dit weekend mijn achter vering uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten. De achterkant veert nu helemaal niet meer, hij is er afgelopen weekend niet beter op geworden :P.

Ps: De EZrun doet het briljant.. waanzinnig wat een power...

Ik ga dit weekend mijn achter vering uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten. De achterkant veert nu helemaal niet meer, hij is er afgelopen weekend niet beter op geworden :P.

Ps: De EZrun doet het briljant.. waanzinnig wat een power...
Onze drag race was dan ook de kortste ooit (Bvand met de XS, ik met de Flux HP, trokken allebei tegelijk op en vlogen tegelijk onderuit en schoven een meter of 2 door op ons dak :p

Zo, net heerlijk een accu leeg gereden, inmiddels de 3de accu die ik leeg heb.
Eerste twee ondervond ik eigenlijk slechts 1 probleem, soort van brown outs.
Gaf vol gas, motor viel uit, servo ging naar neutraal, 1 seconde later kon ik weer gas geven.
Dus niet een echte brown out(dan rijdt ie door op de laatste commands), van alles ingesteld maar heb nu de oorzaak gevonden.

Motor draden hebben drie kleuren, wit, rood en zwart, motor draden hebben dezelfde kleuren.
Ik als puntje precies, wit op wit, rood op rood, zwart op zwart, alleen liep de motor achteruit.
ESC ingesteld dat de motor andersom moet draaien, geen probleem qua instellen, alleen in de praktijk kwamen de 'brown outs'.
Mijn vroegere Ezrun setje moest ik ook twee kleuren anders doen, dus even dit gedaan, ESC weer op normale rotatie gezet, en weg was het probleem.

Nu kan ik verder met het fine tunen van de ESC en de rest :D

Ik ben dus echt blij dat ik de Savage gehouden hebt. Nu het weer winter aan het worden en het verschrikkelijk regent, kan ik weer gewoon nog steeds rijden :)

Ik persoonlijk, ben niet zo'n fan van door regen en sneeuw rijden.
XS zal bij mij hiervoor ook niet gebruikt worden, heb hiervoor ook niks (spat)waterproof gemaakt.
Heb wel eens door wat licht vochtig gras gereden met de XS, maar de puin dat het geeft en vooral bij een XS welke erg dicht gebouwd is valt het niet altijd makkelijk schoon te maken.

Heb wel eens met de FG en met mijn vroegere MT2 door de sneeuw gereden, was erg leuk maar de puin die het geeft, was langer bezig met schoonmaken dan met rijden.

nou beste mensen,

ik heb hem in huis.:D

1237409_535412586532125_1678594283_o.jpg

hij zit ook al in elkaar dus dat is mooi.:D

1292831_537056383034412_241290856_o.jpg

moet alleen de kap nog spuiten.

ik heb alleen nog een vraagje klopt het dat je 2 lagers overhoudt deze zaten bij de optionele tandwiel in het zakje.

ik hoor het graag

graatz eric

Zo, net heerlijk een accu leeg gereden, inmiddels de 3de accu die ik leeg heb.
Eerste twee ondervond ik eigenlijk slechts 1 probleem, soort van brown outs.
Gaf vol gas, motor viel uit, servo ging naar neutraal, 1 seconde later kon ik weer gas geven.
Dus niet een echte brown out(dan rijdt ie door op de laatste commands), van alles ingesteld maar heb nu de oorzaak gevonden.

Motor draden hebben drie kleuren, wit, rood en zwart, motor draden hebben dezelfde kleuren.
Ik als puntje precies, wit op wit, rood op rood, zwart op zwart, alleen liep de motor achteruit.
ESC ingesteld dat de motor andersom moet draaien, geen probleem qua instellen, alleen in de praktijk kwamen de 'brown outs'.
Mijn vroegere Ezrun setje moest ik ook twee kleuren anders doen, dus even dit gedaan, ESC weer op normale rotatie gezet, en weg was het probleem.

Nu kan ik verder met het fine tunen van de ESC en de rest :D

Kan je me hier iets meer over uitleggen via pm? Heb dit probleem ook afentoe offroad

Kan je me hier iets meer over uitleggen via pm? Heb dit probleem ook afentoe offroad
Als je het af en toe hebt, lijkt mij dat je setup iets anders onder de leden heeft.
Bij mij was het overal, en altijd zolang ik vol gas gaf.

Iig, weet niet welke regelaar je hebt, ik heb de Mamba Max Pro waarmee ik de polariteit kan veranderen.
Kort houdt dit in, als de motor aangesloten zit en draait achteruit, kan ik met die functie de motor weer vooruit laten draaien.
Al blijkt dit in de praktijk niet zo goed te werken, beter gewoon de motorkabels op andere esc kabels aansluiten.

Eerste schade gereden, achter fusee naar de knoppen na een koprol, scheelt dat ik toch al iets moest bestellen, kan dit erbij.

@MCT, ja, bij mij hield ik ze ook over, weet niet of het hoort maar hij doet het prima zonder ;)

Laatst bewerkt:
Een tip, bestel niet bij HPIShop.nl. De 3de iets besteld in de hoop het snel binnen te hebben. De 12de om een update gevraagd en vandaag weer. Nog niets gehoord dus maar een PayPal claim geopend...

En iedereen zich maar afvragen waarom we niet bij de NL lhs bestellen... (ze zijn niet allemaal slecht hoor)

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Back