HPI Savage XS Flux Topic

Heren,

Ik heb nu 3x met de xs gereden en elke keer iets kapot gehad. Nu denk ik dat dit deels komt door mijn Badlands. Als ik de auto neerzet en door de vering heen wil duwen komt het chassis niet op de grond waardoor alle kracht op de shocks en armen komt. Enig idee hoe ik dit op kan lossen zodat de grootste klappen weer op het chassis komen?

Thanks!

4

Nard,
Ik heb ook de Badlands eronder, maar het chassis komt wel op de grond. Moet ik wel ff wat harder duwen...

Gisteren ook even gaan rijden, bij die cup joint is die schroef eruit gegaan. Dus opeens had ik een voor-wiel aangedreven auto...

Nog wel een vraag. Ik heb de motor eruit gehaald en heb die cup joint weer vastgezet. Na het weer in elkaar zetten stotterde de auto bij het wegrijden en reed soms niet weg. Weer uit elkaar gehaald, motor en aandrijving lijkt goed te draaien buiten de auto. Weer in elkaar gezet en nu is het bijna goed. Bij het wegrijden is ie eerst nog wat schokkerig. Iemand een idee waardoor dit kan komen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dus niet de bedoeling lijkt mij?
Dat klinkt alsof het plastic dan doorbuigt als je harder drukt, en hij dan wel de grond raakt.
Als je dat met hand doet valt de kracht mee, en zal het plastic buigen, maar als hij een meter of 2 uit de lucht valt, dan zijn die krachten veel meer en zal het plastic breken.
Tenminste, dat denk ik, ik kan het fout hebben hoor!

Heb je alle stekkers van de motor wel goed aangedrukt?
En de goede schroefjes gebruikt om de motor vast te zetten, dus niet te langen?
Een klein beetje stotteren zal je toch wel houden als je een sensorless brushless combo hebt denk ik.

Nard,
Ik heb ook de Badlands eronder, maar het chassis komt wel op de grond. Moet ik wel ff wat harder duwen...

Het is nu eenmaal een product wat veel slijtage en gebreken met zich mee brengt ook al rij je op 2S .
Ook de HD parts zijn niet de moeite waard ....jammer want het had mooi kunnen zijn ....

suc6

Heren,

Ik heb nu 3x met de xs gereden en elke keer iets kapot gehad. Nu denk ik dat dit deels komt door mijn Badlands. Als ik de auto neerzet en door de vering heen wil duwen komt het chassis niet op de grond waardoor alle kracht op de shocks en armen komt. Enig idee hoe ik dit op kan lossen zodat de grootste klappen weer op het chassis komen?

Thanks!

4
Nard, volgens mij komt dit voornamelijk omdat je de 2.8 erop hebt, of heb je inmiddels 2.2's erop?
Anders kun je kortere schokbrekers monteren zodat je het verschil weer opheft, of het chassis op een manier verlagen zodat het weer de laagste punt is.
Maar dit lijkt mij gewoon onnodig zwaar maken maar wel een voordeel dat je zwaartepunt een stuk lager komt te zitten, maarja, hoe zwaarder, hoe meer slijtage aan je cups etc.

CVD's houden bij mij wel gewoon, maar ik zit stiekem wel te denken aan verkopen, ik wil een wagen met wat meer sleutelgemak.

Dit is mijn XS SS kit:
1ypf.jpg

Tot nog toe nog geen problemen gehad (2 keer gereden) op 2s.

Ik heb mijn XS weer bijna helemaal tip-top, maar ik heb een vraagje.
Wat zou een redelijke prijs zijn voor mijn XS?

XS SS kit.
Mamba 3800KV motor, 4-pole.
Mamba Max Pro.
Ace DS1015 servo.
Gens-Ace 5000mah 2S accu's, beide ongeveer 3-4 keer gebruikt.
Spektrum DX2E.

En nog een hoop reserve delen zoals:
Setje TVP's.
Fusees, 2x voor, 1x achter
Differentieel kompleet, een keer half zonder kroonwiel.
Diffbehuizingen.
Schokbreker torens.
en nog wat klein spul.

Enigste wat in slechte staat is, is de kap.
Rest wat slijtage vertoonde is vervangen, dus hij ziet er haast weer als nieuw uit.

€50. Sold?

Nieuwprijs * 50% a 70% = ??
Sold! Jij krijgt de reserve bodyclips :p

Nee, maar ik kom met 50% uit op ongeveer 425 euro en met 75% op 565 euro.
Denk dus dat ik hem voor 500 aanbied, dan zal er hopelijk gepingeld worden rond de 450 euro.
Rond dat bedrag ben ik wel tevreden, daarna doorsparen voor waarschijnlijk een HPI Flux HP.

Bump, iemand nog gereden met zijn XS?
Ik toevallig vandaag, wagentje rijdt weer perfect en een heel stuk stiller dan eerst, heb hier en daar wat vervangen en schoongemaakt.
Heb hem nu te koop staan, en wil kijken voor een FG 4WD benzine/brushless, of een Savage Flux, of een Kyosho Blizzard elektro.
FG en de Flux liggen mij meer qua grootte, en de Blizzard is meer voor de heb.:p

ik heb mijn XS SS bijna af!
vandaag zijn de motor en ESC binnen gekomen..

wacht nu nog op de Dean connectoren en verf om de body te spuiten..

ik ben eigenlijk meer van de nitro's en bigscale.. maar heb een hoop verkocht.
en toen begon het weer te kriebelen! dit wordt dus me eerste electro!
ik kon hem op ebay voor een leuk bedrag scoren!

mocht ie klaar zijn dan post ik wel even wat foto's..

ik heb al een hoop tips gelezen in dit topic! ;)

weet iemand trouwens of de latere leveringen van de Savage XS nog verbeterd zijn?

bedankt,

andre

Ik heb niet meer met de xs gereden sinds de vorige keer. Ben vooral met mijn bmax aan het racen.

Geen idee Andre, ben benieuwd naar je wagen en ervaring met electro.

4

ik heb mijn XS SS bijna af!
vandaag zijn de motor en ESC binnen gekomen..

wacht nu nog op de Dean connectoren en verf om de body te spuiten..

ik ben eigenlijk meer van de nitro's en bigscale.. maar heb een hoop verkocht.
en toen begon het weer te kriebelen! dit wordt dus me eerste electro!
ik kon hem op ebay voor een leuk bedrag scoren!

mocht ie klaar zijn dan post ik wel even wat foto's..

ik heb al een hoop tips gelezen in dit topic! ;)

weet iemand trouwens of de latere leveringen van de Savage XS nog verbeterd zijn?

bedankt,

andre
Ik denk dat ze niet anders zijn, misschien dat ze de diff behuizingen hebben aangepast maar meer zal het niet zijn denk ik.
Kon je de shim ringen en lagers goed op de diff behuizingen drukken?
Ik heb ook RtR diffs hier liggen, en hierbij paste het perfect en zag ik geen sporen van ruw erop drukken of dat ze geschuurd hebben, en dat schuren moest ik wel bij mijn SS kit.

Alhoewel ik altijd tegenop zag van het spuiten van de body, vond ik het best leuk.
Sowieso het opbouwen was leuk, als ik een nieuwe wagen erbij koop wordt het wss een kit.

Heb zelf ook van alles en heb van alles gehad, maar toch blijft big scale mij aantrekken, en dat is ook de reden dat de XS te koop staat.
Ik vind elektro wel fijn rijden, maar tamelijk saai, geluid zorgt toch voor een extra sensatie.
Heb de XS gekocht om in de buurt te kunnen rijden maar aangezien ik mogelijk over 3 weken mijn rijbewijs heb, kan ik mijzelf weer uitleven met de FG.
En dan wil ik een 4x4 FG erbij, voor het ruwe werk :p

Heb je trouwens andere stuurstangen?
Volgens vele schieten de originele er snel af, heb op de mijne gelijk de Traxxas stuurlinkjes erop gezet.

Ik heb niet meer met de xs gereden sinds de vorige keer. Ben vooral met mijn bmax aan het racen.

Geen idee Andre, ben benieuwd naar je wagen en ervaring met electro.

4
Ah ok, zit af en toe ook te kijken voor een offroad circuit wagen, maar weet nog niet of ik het geduld heb om dingen af te stellen etc.
Ben meer van het aanzetten en rijden tot ie leeg is :lol:

Goedeavond,

FG is ook erg leuk idd! heb zelf een paar jaar terug ook een FG marder gehad!
het geluid maakt een hoop sensatie! ;) eigenlijk heb ik alles zon beetje verkocht omdat hier in de buurt eigenlijk niemand rijdt..

ik moest idd ook de diff's schuren om de shim ringen er op te drukken.
ook ik heb hem gekocht voor hier in de buurt... woon namelijk vlakbij een bmx baan.
en zie daar soms ook iemand rijden. en was toch wel benieuwd naar het voor mij nieuwe lipo techniek!

hij zit inmiddels in elkaar. alleen is het normaal dat je een ratel hoort als je de auto over de grond duwt? ik vond het best lastig om de goede gaten voor de motor te bepalen.
ik heb wel een stukje op en neer in de straat gereden, en toen merkte ik niks raars. lekker vlot juist;)

de diffs voelen ook erg soepel. het geluid komt echt uit gearbox.
slipperclutch is goed afgesteld.

kom dit bekend voor?

zo nu nog even de body spuiten, en even de draden van de lipo accu's anders solderen. nu past de accu niet! gefriemel met die draden! heb 2 zippy flightmax 2s 5000mah 40c..

hoor graag even over dat ratelen!?

mvg

andre

Ik heb een normale svage flux gehad, als bij die xs ook stalen spur op zit, dan is dat ratellen normaal. omt door die spur en pinion. Staal op staal.
Trouwen, eenmaal elektro gereden, dan wil je nie meer terug naar nitro of benzine.
De koppel en vooral voor mij het gemak van een brushless motor is gewoon veel beter dan die lawaai motoren.
Geen gezeik meer met afstellen of weer een verstopte carb. Of al die olie die uit de uitlaat komt.

hmm oke.. ik twijfel toch nog een beetje..
het klinkt meer als de slipperclutch..

ik heb wel een filmpje op me telefoon staan.
maar deze moet ik zeker eerst op youtube uploaden?

of wilt iemand met een savage xs even zijn 06 nummer pm' en? dan stuur ik het filmpje even, dan kun je luisteren of jou xs ook zo klinkt..

zou top zijn!

mvg

Andre

Goedeavond,

FG is ook erg leuk idd! heb zelf een paar jaar terug ook een FG marder gehad!
het geluid maakt een hoop sensatie! ;) eigenlijk heb ik alles zon beetje verkocht omdat hier in de buurt eigenlijk niemand rijdt..

ik moest idd ook de diff's schuren om de shim ringen er op te drukken.
ook ik heb hem gekocht voor hier in de buurt... woon namelijk vlakbij een bmx baan.
en zie daar soms ook iemand rijden. en was toch wel benieuwd naar het voor mij nieuwe lipo techniek!

hij zit inmiddels in elkaar. alleen is het normaal dat je een ratel hoort als je de auto over de grond duwt? ik vond het best lastig om de goede gaten voor de motor te bepalen.
ik heb wel een stukje op en neer in de straat gereden, en toen merkte ik niks raars. lekker vlot juist;)

de diffs voelen ook erg soepel. het geluid komt echt uit gearbox.
slipperclutch is goed afgesteld.

kom dit bekend voor?

zo nu nog even de body spuiten, en even de draden van de lipo accu's anders solderen. nu past de accu niet! gefriemel met die draden! heb 2 zippy flightmax 2s 5000mah 40c..

hoor graag even over dat ratelen!?

mvg

andre
Mijne was oorspronkelijk ook een Marder, toen omgebouwd naar Monster Truck, en nu weer omgebouwd naar Marder XL met Monster Truck wielen.
Blijft toch mijn favoriete wagen, en mijn oogappel :p

Diffs schuren zal er vast betekenen dat er geen verschil in zit, hebben we hier allemaal moeten doen ;)

Geratel is tamelijk normaal, je motor heeft magneten en draait bij het duwen naar voor of achter, en dan met je vertanding staal op staal, maakt dat extra geluid.
De goede gaten voor je vertanding staat in je manual, wel belangrijk dat dit goed staat, anders krijg je overmatig slijtage aan je tandwielen.

Zo klinkt het bij mij:

aah je hebt dus al een hoop knaken in de FG geïnvesteerd! ;)
ik zal even in het big scale forum naar je fg zoeken.

ach wie weet komt er nog wel een x een bigscale.. zelf vind ik het hele short course ook wel interessant.

bedankt voor het filmpje! die van klinkt ook zo! toch erg handig zon forum! ;)

zodra ik de body heb gespoten, dan post ik even wat foto's!

mvg

andre

Jongens, ik ben van plan om mijn servo te upgraden. Hebben jullie tips? In mijn Vorza heb ik een Ace DS1015 en die bevalt heel goed. Is deze ook aan te raden voor een Savage XS of is dit overkill voor zo een kleine auto?

Back