HPI Savage XS Flux Topic

Ik heb een vraag jongens, het lijkt erop dat de XS niet weggaat, ik wil hem aan het einde van deze maand uit de verkoop trekken.
Dus, nieuwe bandjes, onder vol gas slaan ze gewoon door, dus meer tractie is nodig.
Ik wil 2.2", en ik probeer aan de originele maat te blijven zodat ik de pinion niet hoef te veranderen, originele wielen zijn +/-105mm.
Badlands zijn 129mm, toch wel een groot verschil, Gladiators zijn 110mm dus dat is nog te doen.
Aangezien ik ook nog uiteindelijk Geolanders wil(103mm) en mogelijk Slingshots(98mm) of dergelijke probeer ik op huidige gearing te houden.

Iemand ervaring met de Gladiators en Badlands?

Badlands heb ik. Leuke band voor te bashen en bergen grip. Enige waar ik mee zit is dat het chassis niet aan de grond komt.

Gladiators zou ik zo durven kopen. Hele goede band. Heb ik jaren geleden (in de tijd van de Rustler) heel veel over gelezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zat ff op conrad.nl te kijken.

en daar hebben ze bandensets voor de 1:10 stadium trucks.
deze zijn qua afmetingen het zelfde als de banden van de XS.

de meeste de vervangen de standaard banden, dus ik ga die van conrad eens proberen denk ik.. duur zijn ze niet..

mvg

Badlands heb ik. Leuke band voor te bashen en bergen grip. Enige waar ik mee zit is dat het chassis niet aan de grond komt.

Gladiators zou ik zo durven kopen. Hele goede band. Heb ik jaren geleden (in de tijd van de Rustler) heel veel over gelezen.
Dat is het probleem ja, banden zijn te hoog voor wat jumps en ik probeer de boel heel te houden.
Denk dat ik binnenkort de Gladiators bestel, deze passen gewoon op HPI wielen toch?
Ik rij toch voornamelijk op zand en gras, dus voor asfalt rij ik de stock bandjes wel op.

ik zat ff op conrad.nl te kijken.

en daar hebben ze bandensets voor de 1:10 stadium trucks.
deze zijn qua afmetingen het zelfde als de banden van de XS.

de meeste de vervangen de standaard banden, dus ik ga die van conrad eens proberen denk ik.. duur zijn ze niet..

mvg
Voor iets meer heb in je in de USA Pro-lines, zijn goede bandjes heb ik gezien/gelezen.
Plus vele mensen hebben er ervaring mee, weet het zo niet van de Conrad merken.

Persoonlijk zou ik niet voor Conrad gaan, kwaliteit zal toch te wensen over laten denk ik.

Uhm, HPI split oid. Gewoon standaard 2.2" velg.

Ah ok, moet nog kijken wanneer ik de spullen bestel, wil ook nog op Ebay een paar Jeep kapjes scoren.

Net nog een accu leeg gereden op gras en los zand, reed best leuk.
Accu's gaan lang zat mee, 20-30 minuutjes meen ik zo, heb hem opnieuw afgesteld en heb (vrijwel) geen cogging meer.
Bij vol remmen maakt ie stoppies, alleen wheelies/backflips willen niet door de bandjes :p

Hallo,,

ik heb nog niks besteld!
ben nogal druk met werk! daarbij heb ik erg lang op verf moeten wachten!

gisteravond heb ik de body gespoten. helaas de verf is niet zo mooi uit gekomen als ik gehoopt had. zal na het weekeinde wel even een foto plaatsen!

dit is de link naar de bandjes:

XS banden

velg met bandjes voor 16.99 is natuurlijk ook niet veel geld...
de reviews die er bij staan zijn best positief!

eerst maar eens offroad met de XS. voordat ik ga bestellen!

zoo bijna weekeinde! op naar 2 dagen in de sneeuw (duimen dat het er ligt) !
even een weekeind naar willengen ( naast winterbergen )

prettig weekeinde!

Ha! Ik ben niet de enigste dus haha, mijn kap is toen uit een gespat bij een mislukte backflip.

Op Ebay staan een hoop kapjes, oa. de officiële zoals de Jeep, de originele en de El Camino.
Ik ga zelf de Jeep kap bestellen, vind deze het beste passen met de grote en brede wielen.

Tip: ik tape mijn bodies altijd in van de binnenkant, hierdoor kunnen ze meer hebben en scheuren ze minder snel.

Heb zelf een Traxxas Slash body hier liggen voor de kleine rakker.

thx!

ik ga hem inderdaad maar even proberen te tape.. voorlopig beter iets dan niets.

Nard Cox: heb je een voor mij een foto van de slash body op de savage xs?

ben wel erg benieuwd!

bedankt,

mvg

Andre

Bij deze. Helaas met slechte belichting maar het is ook al laat natuurlijk.

Body zit ook niet helemaal lekker, heb de gaten er nog niet in en moet hem nog spuiten.

uploadfromtaptalk1391552653560.jpguploadfromtaptalk1391552667540.jpg

bedankt voor de foto!

eerlijk gezegd , ben ik der ook niet helemaal weg van!

nu weet ik dat ook ik voor de Jeep body ga.

ik heb trouwens niet echt het idee dat de XS populair is in nederland?

gr Andre

bedankt voor de foto!

eerlijk gezegd , ben ik der ook niet helemaal weg van!

nu weet ik dat ook ik voor de Jeep body ga.

ik heb trouwens niet echt het idee dat de XS populair is in nederland?

gr Andre
Hij is ook niet echt super populair, althans de vraag en aanbod naar de grotere Savage is velen malen hoger.
De XS is niet een slechte wagen maar het had beter gekund, wel een leuk platform en basis.

Back