Hpi Trophy 3.5

• Topicstarter Topicstarter Moncky
  • Startdatum Startdatum
Op het plaatje op de site heeft hij een andere buitenkant dan als ik naar andere afbeeldingen kijk
Is het wel de zelfde ? Of is alleen de buitenkant anders

Is de bazooka Off-Road Nitro Auto 4 WD een redelijke auto?

En is hij beter dan de trophy 3.5?

Ik heb net fftjes gereden. maar nu zit mijn servo vast. mijn wielen zijn helemaal naar links gedraaid.
Zou het kunnen dat die kapot is?
ik heb hem nog maar niet uitmekaar gehaald voordat ik het nog erger maak.

Wat raden jullie me aan? servo openen of heeft er iemand nog een andere oplossing?

gr

Thx
Gelukkig.
Ik heb even snel een beetje snel wat gelezen over die servo safer.
Maar nu mijn volgende vraag dan..
Misschien beetje dom maaja..... Hoe krijg ik hem weer normaal?

Demonteren, goed plaatsen en er terug insteken. Aan de hand van de handleiding moet dit lukken.

Een servosaver is niet meer dan 2 plasticdelen om een buisje met een veer en afstelschroef...

Bedankt voor al jullie moeite maar het probleem was toch niet mijn servo.

Ik weet eigenlijk nog steeds het probleem niet maar ik heb mijn ophanging aan de voorkant los gehaald en daarna weer inmekaar gezet en zo deed die het weer.

Toen ik hem uitmekaar had gehaald kwam ik er achter dat er iets afgebroken is maar wel gewoon goed op zijn plek blijft zitten.
Ik heb geen idee hoe het heet maar het is aan het einde waar de pin ingaat voor waar aan het einde zo een kleine 3kwart ringetje zit.

is het erg dat die kapot is of kan ik gewoon zo door.
en als ik een nieuwe moet kopen, hoe heet dat of wat is zijn nummer?

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb besloten om een savox SC-0254 te kopen.
Maar past deze in mijn Hpi Trophy 3.5 zonder aanpassingen te doen?

mvg

Andere Motor trophy 3.5

wie kan me vertellen of en zo ja welke andere motoren een goed alternatief zijn voor de trophy3.5?

heb zelf eens rondgekeken op sites en webshops en kwam volgende motoren tegen:

Ansmann .28
Axial 32 spec 1s
Nitro Star K5.9

wie weet raad ? of heeft alternatieven ?:confused:

ik wil graag wat hogere snelheden uit mijn buggy halen.

gr,

De motoren die jij opnoemt zijn niet echt geschikt voor een buggy. Grotere motor inhoud geeft meer trekkracht, meer brandstofverbruik, maar zeker niet meer topsnelheid (eerder minder). Het is dus aan te bevelen om gewoon 3,5cc te blijven rijden...

Als je echt harder wilt ga dan voor een snellere 3,5cc motor en kijk of je met een iets grotere koppelingsklok (meer tands) kan gaan rijden. Daarnaast kost een trekstarter snelheid, dus kijk naar motoren die je op een startbox moet starten. Je zal dan overigens ook een startbox moeten kopen.

Wat zou ik aanbevelen (je hebt geen budget aangegeven dus ik roep maar wat merken):
- LRP Z21X
- Werks B3
- Alpha plus (diverse 3,5cc modellen)
- Picco Boost
- Novarossi
- OS
- En ik ben er vast wel wat vergeten

De motoren die jij opnoemt zijn niet echt geschikt voor een buggy. Grotere motor inhoud geeft meer trekkracht, meer brandstofverbruik, maar zeker niet meer topsnelheid (eerder minder). Het is dus aan te bevelen om gewoon 3,5cc te blijven rijden...

Als je echt harder wilt ga dan voor een snellere 3,5cc motor en kijk of je met een iets grotere koppelingsklok (meer tands) kan gaan rijden. Daarnaast kost een trekstarter snelheid, dus kijk naar motoren die je op een startbox moet starten. Je zal dan overigens ook een startbox moeten kopen.

Wat zou ik aanbevelen (je hebt geen budget aangegeven dus ik roep maar wat merken):
- LRP Z21X
- Werks B3
- Alpha plus (diverse 3,5cc modellen)
- Picco Boost
- Novarossi
- OS
- En ik ben er vast wel wat vergeten

Is een 3.5cc motor ook mogelijk op mijn Bullet? Gaat dat veel sneller dan een 3.5cc motor?

Op een Bullet zit volgens mij een smallblock motor, en vanaf 3,5cc zijn het bigblock motoren...denk dus niet dat het zonder verbouwen van je auto gaat passen.

Meet snelheid; is er geen 2 speed te krijgen voor een Bullet?
Juiste afstelling van je motor doet overigens ook veel!

Op een Bullet zit volgens mij een smallblock motor, en vanaf 3,5cc zijn het bigblock motoren...denk dus niet dat het zonder verbouwen van je auto gaat passen.

Meet snelheid; is er geen 2 speed te krijgen voor een Bullet?
Juiste afstelling van je motor doet overigens ook veel!

Oke!

Ik zit met het volgende probleem:
Mijn schroefdraad in mijn steering arm is versleten
Steering Arm L, R - 101075 at HPI Europe
die dus
er gaat een m4 schroefje in maar zou het mogelijk zijn om dat draad er opnieuw in zet slijpen/snijden of watdanook en dan iets breder waardoor ik er een m5 in kan doen?
of moet ik gwn nieuwe bestellen

mvg

Gewoon nieuwe bestellen, dit is een veel voorkomend probleem...waarschijnlijk teveel locktite gebruikt, dat is vaak niet zo handig i.c.m. aluminium. Je kan ook proberen er een veerringetje tussen te leggen en geen locktite te gebruiken, daarna even testen of de boel niet los trilt.

Back