HPI WR8 flux rally topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door motorsports, 2 mrt 2013.

1. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Bij LiPo's zou ik kijken op Hobbyking.com in het NL warehouse, of het DE warehouse, ivm de invoerkosten.
    En dan kijken naar accu's die passen, het liefst van Turnigy.
    20C is niet heel veel, ik zou zoeken naar een 30C of 40C LiPo, gewoon om save te zitten.
    Een Multicharger is zeker aan te raden, gewoon om meerdere LiPo's te kunnen laden, op diverse stromen.
    Ik zou kijken naar een Imax B6, of een soortgelijke lader.
    Een EC5 stekker gereed maken is heel makkelijk, een EC5 stekker op de ESC solderen, en op de accu's, en klaar :)

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

2. hellbound

hellbound

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Ik zou zeker een lader nemen met een balancer in een.
    Ik zelf heb een lowbudget lader van karate bij pk gekocht.
    In een combinatie setje zat er een 5800 mah 35c bij plus wat laad kabel en een anti explosie zak bij.
    Had een graupner, maar deze is zeker weten net zo goed.

Bandjes met velg zeker mee bestellen, want de ken block banden zijn zo weg.
    Naar een tip van motersports gekregen te hebben houd ik het denk ik bij de combie van de witte velg met band in een prijs.

En persoonlijk een goede stuur sero zou ik ook niet op bezuinigen.

Gr, peter

3. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    Wow, dat zijn nog eens snelle reacties! :eek:

Even nog een reactie terug:

Ik neem aan dat die karate geen multilader was? mAh is iig wel lekker hoog! :)
    Stuurservo ga ik tzt eens naar zoeken. Eerst eens kijken hoe het e.e.a. performed.

Ik had inderdaad al eens de webstie van Hobbyking voorbij zien komen, maar wist niet zeker of dit een beetje betrouwbaar is..
    Turnigy zag ik ook veel voorbij komen op de verschillende fora, schijnt goede kwaliteit prijs verhouding te zijn.
    Ik ga eens kijken wat de genoemde opties daar kosten, en of het evt mogelijk is om EC5 mee te bestellen.

@ allen, mag ik er van uit gaan dat er nog geen ervaring is met Hacker LiPo's? Ik zag deze bij toeval op Conrad.nl voorbij komen, maar deze hebben standaard EC5 connectors. Dus dan zou ik alleen de ESC moeten aanpassen.. Maar het zijn in ieder geval (voor zover ik kan zien) geen hardcase LiPo's, en ik hoor dat dat zeker wel wenselijk is...

4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    wil je op 2S of 3S gaan rijden ?

heb je meerdere auto's die op lipo rijden ?

welke ondergrond ga je rijden ?

wat zijn de soldeer skills ?

wat is het budget voor lipo's en lader ?

beetje kijken welke weg je in wilt gaan met de auto en gebruik, voor gericht advies

tips en review :

%5Breview%5D-hpi-wr8-flux-rally

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    wil je op 2S of 3S gaan rijden ? Voorlopig 2S.

heb je meerdere auto's die op lipo rijden ? Nee, voorlopig alleen deze auto.

welke ondergrond ga je rijden ? Voornamelijk asfalt, maar zeker ook oneffen ondergronden, als zandgronden, en dergelijke (het is immers toch een rallycar.. :D).

wat zijn de soldeer skills ? Die van mij niet zo heel goed, maar een maat van me heeft wel skills. en ik leer graag bij. :)

wat is het budget voor lipo's en lader ? Budget staat niet echt vast, maar moet wel "leuk" blijven. De auto is nu 500 euro, dus hoop wel met 200 euro extra klaar te zijn. :confused:

6. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    daar komt ie:

Koop de lipo 's bij hobbyking NL , betrouwbaar , en zeker goed in vergelijk met de hacker lipo's van conrad , ander voordeel ze zijn hardcase en hebben een inhoud van 5300 Mah en een burst van 30C of hoger .
    Das plenty geloof me, ik rij er al ruim 8 maanden mee.
    Nadeel zelf ec5 stekkers solderen, deans kunnen ook,maar niet mij voorkeur .
    Ga niet hoger dan 2S rijden , 3S is leuk, maar meer slijtage banden, aandrijflijn ect ,bovendien voor de beginnende rijder niet goed te controleren .
    Je zal zien dat op 2S de auto meer als voldoende trekkracht heeft en goed accelereert.

spare parts :

Zo lang je geen overstekende bomen, paaltjes of wat dan ook raakt, heb je niks nodig qwa spare parts, echter koop je de ken block uitvoering, zitten daar matige tot slechte bandjes bij , snelle slijtage en minder grip op de ondergronden die je beschrijft , koop de banden van de 3.0 versie , die gaan stuk langer mee dan de eerdere genoemde banden .

Servo :

stock servo is sloom , en voor mij te slap , te weinig kracht , neem een ace ds1015 servo , nieuw rond de 70 euro , tweede hands rond de 35 euro , alternatief zijn die hobbyking of savox.
    Nadeel savox lust veel ampere 's dus je heb kans op besturings problemen, uitval e.d , dit is weer op te lossen door een externe bec.

lader :

Koop een lader die minimaal 6A kan leveren op 220 Volt , waarom ? koop je een 5300 Mah lipo, ben je bijna een uur aan het laden , koop je een lader met lagere amperage, duurt het langer.Koop ook een lader met ingebouwde balancer .

het meeste is te koop bij hobbyking , koop je binnen de eu , heb je geen invoer kosten en belasting e.d ,incl GB .

lees ook een de stickies van de lipo's en gebruik en mijn review van de auto .
    Nog en tippie, lees ook eens dit topic door daarin komen ook andere type bandjes in voor en evt tips en truuks

volgende vragen zullen zijn , welke lipo, waar te koop ...ect ect :eek:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...30_60C_Hardcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...AC_Charger_Discharger_1_6_Cells_GENUINE_.html

wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

%5Breview%5D-hpi-wr8-flux-rally

let wel iedereen heeft zijn voorkeur voor type battery , lader , stekker ect , tis maar mijn mening

er zullen ongetwijfeld ook andere zijn ,die weer een andere type prefereren.

Ook zoek eens op ebay e.d voor type laders, lipo's e.d , ook voor spare parts , zijn genoeg andere leveranciers dan hobbyking , hoewel ik deze wel moet aanprijzen omdat ik wordt gesponserd door hun , :D

klein beetje leesvoer , op naar de volgende vragen :razz: :wink:

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    Dankjewel Rob!

Voor nu zijn denk ik de LiPo's en de lader het belangrijkst. De andere onderdelen komen vanzelf voorbij als ik merk dat eea gaat slijten, of niet helemaal lekker werkt. Uiteindelijk is de praktijk toch de beste leermeester. :)

Maar goed om te weten dat Hobbyking ook een optie is, ik geloof dat je dan toch wel wat goedkoper uit bent dan de meeste Nederlandse winkels.

Ik ga eens even Hobbyking bezoeken en kijken wat er te halen valt qua Lipos en Lader.

Ik begreep van anderen dat de auto makkelijk Lipos kan hebben met een hoger mAh, en dat de motor niet snel oververhit raakt.

Ben je review al met interesse aan het lezen! Alle extra info is nuttig en kans is idd groot dat ik later nog met wat vragen komen of een bepaald produkt een nuttige koop zou zijn...

Nu dus even naar Hobbyking... tot later!

8. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    Nog voorstanders voor een bepaalde Multilader?

Zou lekker zijn als ik 2 (of meer) Lipos tegelijk kan laden.

En 12V mogelijkheid zou ook wel fijn zijn (je weet maar nooit...) :cool:

9. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Dual laders zijn vaak wel wat duurder..
    Wat je ook kan doen is 2 Imax B6jes kopen.. ;)
    Die kosten de wereld niet bij HK, en ze zijn gewoon goed..

10. hellbound

hellbound

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Ik ben van plan om ander veren te kopen.
    Maar ik zit een beetje met de olie, wat zit er bv standard in de stock veren?
    En wat is een olie die ik op asfalt en bos grond kan gebruiken?

Peter

11. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    En moet ik dan de namaak of de echte hebben? :confused:

12. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Peter,

Heb je ook al eens geëxperimenteerd met de stand van de schokbrekers en de pre-load clips? Dat wil ook nog verschil geven .
    Ik weet niet waar , maar ik dacht dat er wat stond over de viscositeit in de manual ? (Zal vanavond even kijken)

13. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Als het niet al te veel scheelt zou ik voor de echte gaan, ivm het balanceren van de LiPo's.

14. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Kijk eens op BLZ 27 van de manual, staat ook bij hoe je moet vullen e.d

de standaard waarde is gelijk aan 50wt siliconen olie .;)

15. hellbound

hellbound

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Thx, zal zou eens kijken en eens brainstormen of het een ja of een nee word.
    Vind bij die aluminium schokbrekers wel handig dat je de schotels kan draaien in plaats van die clips

16. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    Gisteravond de HPI WR8 Ken Block besteld bij PKRacing.nl!!

Alles is op voorraad, dus hoop het nog vóór het weekend in huis te hebben!

Meteen een snellader met 2x 2S 6000mAh meebesteld.

Spannend!!

17. hellbound

hellbound

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Ik had het van pk binnen 24 uur

18. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013

En wanneer had jij besteld?

Je kunt de orderstatus volgen online, maar er is nog geen update geweest... :(

19. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ze bijten niet hoor !!,gewoon even bellen ,grote kans dat men een antwoord kan geven ivm levering .

De orderstatus wordt op gezette tijden bijgewerkt ,lees de info bij "order status"
    :wink:

20. NEO_THE_ONE

NEO_THE_ONE

Lid geworden:
    24 jun 2013
    Ja, maar ben niet zo van het bellen, komt zo opdringerig over... :)
    en ik ben ook aan het werk.. :rolleyes:

Maar in de info staat dat dat normaal om 12:00 uur gebeurt, dus had gehoopt dat de laatste orders er al bij zouden staan, maar blijkbaar is het nogal druk... :cool:

Deel Deze Pagina