Vanmiddag blad stil weer en strak blauwe hemel.
Dus kreeg ik al rap de kriebels.
Het kon nu nog.....
Gauw de koffie op en de boel in de wagen gezet en gaaaaaan.
Bij ons achter het dorp loopt een lange verharde doodlopende weg regelrecht het veld in met links en rechts prachtige open velden.
Ideaal om het beestje even uit te laten om de follow me met de auto uit te proberen.
Eenmaal aangekomen was het stiekem toch nog winderig, tja open veld vs bebouwde kom.
Het zat al aardig in de richting van windkracht 3 a 4.
Dus niet te gek maken en met gepaste voorzichtigheid de boel vliegklaar en op hoogte gebracht.
Hij had best wel moeite om recht te blijven en zwalkte alle kanten op.
Eerste setup was om hem voor de auto te laten vliegen op een kleine 15 meter afstand en 3 meter hoogte.
Dit ging aardig goed, alleen je merkte wel dat de wind hem toch steeds naar beneden duwde.
Toen de zelfde setup gedaan maar dan vanaf de zijkant ( zijwaarts ) van de wagen gevlogen.
Nu bleef hij beter op hoogte dan toen hij voor mij vloog.
De laatste setup was dat hij achter mij aan zou vliegen.
Ook weer 15 meter ver en 3 meter hoog.
Hij kon mij aardig bijhouden, maar wel met afwisselende hoogtes. Als ik versnelde zag je hem duidelijk zakken.
Maar het eea kan natuurlijk ook door de wind gekomen zijn.
De omstandigheden waren natuurlijk verre van ideaal.
Helaas moest ik het vroegtijdig afbreken daar dat het inktzwart werd in de lucht en ik de goden niet wou verzoeken.
Voor al deze testen ben ik niet sneller gegaan dan 30 km/h.
Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben geworden is als orbit mode ook werkt als ik ( of de zender ) zich beweegt vanaf het punt waar de modus geactiveerd is.
Houd hij zich vast aan de gps van de drone of die van de zender?
Dan zou je een orbit fly in follow me krijgen.
Best een test waard.
Het tweede waar ik nieuwsgierig naar ben is de rth.
Wat is zijn " home point "?
Is dat het punt waar hij geactiveerd is of daar waar de zender is?
Leuke test, de quad op punt x activeren daarna terwijl hij nog aan is een kilometer verplaatsen ( punt y ) en dan de rth activeren en kijken wat ze doet.
Volgens wat er bekend is zou hij dan naar punt X moeten vliegen.
Maar zoals zoveel zaken hoor ik ook daar tegenstrijdigheden over.
Dus voel ik weer een andere test opkomen
Tot zover zo goed.
Ja Ja Edge dat is de winter, geef mij de zomer maar ik fiets heel veel in de zomer en ik heb meestal mijn drone bij me in mijn fietstas, als ik een rustig plekje tegen kom
wat de moeite waard is om te filmen ben ik in een paar minuten in de lucht.
Follow me werk heel goed diverse keren uit geprobeerd op mijn fiets kan je leuke opname mee maken.
bij het versnellen in follow me moet de drone schuin gaan hangen om snelheid te maken, dit gaat altijd ten koste van de hoogte.
de orbit mode heb ik nog niet gevonden op mijn set maar dat kan te maken hebben met het model verschil van onze sets ik Hubsan h501s jij de Hubsan h501s-s???
Het home point is het punt van waar de drone is vertrokken, dus punt X.
Ik heb mijn gimbal weer in de doos gestopt en probeer deze nog een keer aankomende zomer, maar ben nu ook aan het kijken naar de Hubsan H109s als deze te koop is zonder gimbal en
camera dan schaf ik deze in het voorlaar aan.
Ik ga naar bed, groet.