Hubsan Micro Quad

Een vraagje,

Ik laad mijn accu's via me Imax B6 lader op, accu's van banggood en de multilader kabel ook van hun voor 3 te gelijk.
Enkel geeft me lader aan dat er maar 285mah in is gegaan, terwijl er 3x 240mah aan hangt.
Laad ze op via de balance mode op me Imax B6.

Als ik er mee gaa vliegen, doe ik gemiddeld 9 minuten met 1 batterij. Dus dat zou betekenen dat ze wel gewoon helemaal vol zitten. En de laad tijd is ook maar 12 minuten.

Iets om zorgen over te maken ??
2mdqhhg.jpg
 
Een vraagje,

Ik laad mijn accu's via me Imax B6 lader op, accu's van banggood en de multilader kabel ook van hun voor 3 te gelijk.
Enkel geeft me lader aan dat er maar 285mah in is gegaan, terwijl er 3x 240mah aan hangt.
Laad ze op via de balance mode op me Imax B6.

Als ik er mee gaa vliegen, doe ik gemiddeld 9 minuten met 1 batterij. Dus dat zou betekenen dat ze wel gewoon helemaal vol zitten. En de laad tijd is ook maar 12 minuten.

Iets om zorgen over te maken ??

Je laadt een 3S op, dus hij geeft de capaciteit van 3 x 1S. Dat betekent dat alle accu's samen 3 x 285mAh hebben opgenomen.
Goed nieuws dus.

Als de laadtijd maar 12 minuten is, moet je wel even naar je gebruikte laadstroom kijken, die is dan waarschijnlijk veel te hoog. Met 1C laden is maar 0,24A. Als jij ze in 12 minuten laadt en balanceert, denk ik dat je boven de 1A zit.
 
Is er een alternatieve accu/lipo voor de hubsan die langer en wellicht de hubsan sneller laat vliegen? Hoop even van jullie te horen. En eventueel waar ik deze het beste kan kopen.

Groeten Johnny
 
Is er een alternatieve accu/lipo voor de hubsan die langer en wellicht de hubsan sneller laat vliegen? Hoop even van jullie te horen. En eventueel waar ik deze het beste kan kopen.

Groeten Johnny

HobbyKing heeft Turnigy Nanotechs 260mAh. Werken goed, maar hebben slechts een marginaal grotere capaciteit. Ze hebben ook losse 300mAh Lipos die misschien passen, maar die zijn al een tijdje niet op voorraad. En dan moet je er zelf nog stekkers aan solderen.
 
HobbyKing heeft Turnigy Nanotechs 260mAh. Werken goed, maar hebben slechts een marginaal grotere capaciteit. Ze hebben ook losse 300mAh Lipos die misschien passen, maar die zijn al een tijdje niet op voorraad. En dan moet je er zelf nog stekkers aan solderen.
Dit ,ik had het ff op de Google gegooid en eerste hit..
weet je toevallig ook de vliegtijd(snelheid) van de 300mAh´s ?


Is er een alternatieve accu/lipo voor de hubsan die langer en wellicht de hubsan sneller laat vliegen? Hoop even van jullie te horen. En eventueel waar ik deze het beste kan kopen.

Groeten Johnny
Zie reply boven maat :cool:

Groeten , Ray..
 
Turnigy nanotech is zwaar overrated, die zijn echt niet zo goed !
Ik heb zelf 2 walkera 250mAh accutjes en daar vlieg ik meer als 10 minuten per stuk mee!

20130212181328.jpg
 
Ik zal eens wat ontlaadtesten doen met mijn batterijen. De Walkera's heb ik ook. Ik meen dat ik met de Nanotechs (die inderdaad meestal zwaar overrated zijn) iets langer vlieg en iets meer punch heb, maar is niet gebaseerd op metingen.
 
Ik heb sinds een kleine week de hubsan x4 ook gekocht.
Nu reeds een 20 tal vluchten erop zitten zowel buiten als binnen.
Vandaag een redelijke crash gedaan door buiten te vliegen en met redelijk lage accu spanning toch nog een flip te willen doen.Uiteindelijk 1 motortje stuk gegaan daardoor,prop draaide niet meer soepel.Had op youtube een filmpje gezien waarop iemand de truc met de tang liet zien dus geprobeerd.Lukte wel maar door iets teveel kracht te zetten schoot ik eraf,kabeltje afgebroken van de motor.Zijn er tips om een nieuwe motor te solderen?Aangezien het een miezerig werkje is...1ste minpuntje aan de hubsan dus ontdekt voor mij,bij sommige andere micro quads zitten de motortjes aangesloten met een klein plugje.Gewoon nieuwe motor insteken en klaar.

gewoon nieuw motortje op de print solderen. als je slim bent bestel je er gelijk een stuk of 4, want ze kunnen niet veel hebben..
 
Ik zal eens wat ontlaadtesten doen met mijn batterijen. De Walkera's heb ik ook. Ik meen dat ik met de Nanotechs (die inderdaad meestal zwaar overrated zijn) iets langer vlieg en iets meer punch heb, maar is niet gebaseerd op metingen.
Dat met die nanotechs heb ik ook met de hubsan. Lijkt IETS meer vermogen te hebben, en kan wat langer vliegen tot de ledjes gaan knipperen.
Maar heb nog nooit echt getimed (zal ik eens doen)
 
motor vervangen

Hoi,
Motor vervangen maar heb nu het probleem dat die hele tijd blijft draaien.:confused:
Ook na een calibratie. Hoe dit op te lossen?
Groetjes,
Tico
 
Hoi Kees,
Het motertje draait de goede kant op.
Ik heb ook dezelfde kleuren aangehouden en op dezelfde plaats vastgesoldeerd.
Wat anders zou het kunnen zijn?
 
Heb je de draadjes goed gesoldeerd? Dat had ik ook een keer en toen was een draadje niet helemaal goed gesoldeerd.
 
Met propje bedoel je propellertje? Maar daar gaat het motertje toch niet continue door draaien? :p

Niet vast gesoldeerd, maar blijkbaar wel genoeg om spanning door te geven naar het motertje om continue te blijven draaien. Kan ik dat nog op een of andere manier controleren.

Bedankt voor de suggesties, zijn er nog andere ideëen?
 
Aha, de motor blijft draaien!
Dan had ik het verkeerd gelezen! (dacht dat de quad bleef draaien om zn as)

Ben bang dat in dat geval er iets op je printplaatje niet goed meer is...
 
idd het printplaatje vrees ik.
Kan het zijn dat het motertje een eerste keer nog een speciale reset nodig heeft?
 
Zou eigenlijk gelijk moeten werken.
Als het niet gelijk werkt zou je opnieuw je calibraties kunnen doen.
Werkt het dan nog niet is er meer aan de hand.
 
Zo, ik heb van mijn goede X4 een motortje vervangen en maar meteen ook de body, een pootje was aan de onderkant gekraakt. Voor een nieuwe body moet je wel alle motortjes omsolderen! Nou ja, ik had net ontdekt dat ik nog een soldeerbout met een heel dunne stift had, dat kwam fijn uit.
In navolging van Marcelair, die kleine ronde plakviltjes onder de voetjes van zijn X4 heeft zitten, heb ik er stukjes 5mm schuimplastic onder geplakt. Die venijnige tikken waarmee hij af en toe neerkomt hadden mijn oude body al gesloopt, dus nou heb ik schokbrekers. Valt niet op en geen klappen meer. Ik heb die stukjes schuimplastic ruim geknipt en toen vastgelijmd (CA, en alleen op het frame lijmen, niet op de motor, dan kan je nog eens een motor wisselen) en daarna met een klein schaartje het schuimplastic rondom weggeknipt zodat het niet buiten het voetje uitsteekt.
 
Back
Top