Hubsan Micro Quad

Ik krijg mijn x4 maar niet gecalibreerd. De ogen knipperen na de calibratie, maar niet alle props draaien. Soms 2 ,soms 3. De motoren lopen niet aan. Als ik hem los in de hand hou en dan alle richtingen op draai, dan reageren de motoren wel alle 4.

Wie weet raad?

Ik had het een en ander aan onderstaande filmpjes

[URL="
X4 (setting the gyro and other tips) - YouTube[/URL]

[media=youtube]F10YLJPv8lQ[/media]

Mocht je nog wat handigs tegen komen post gerust!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb allebei de calibraties uitgevoerd. Ik denk dat ik wel achter het probleem ben: de motor rechts achter loopt niet lekker. Pas als ik de x4 helemaal schuin naar achteren beweeg , gaat hij even aan. Om vervolgens weer uit te gaan.

Zo weer wat geleerd.. Wat een verschil, zelfs de kleinste throttle aanpassing is nu merkbaar...

Ik ben nieuw met de X4. Gaat wel snel op deze Youtube clip.
Gelukkig is er een duidelijke youtube clip (Joystick call X4 mode 2) met gesproken tekst.
[media=youtube]_iLGVpByivU[/media]

Een ander iets; Ik zag een youtube clip met een Hubsan X4. Deze bleef op dezelfde hoogte zonder correctie met de linkerstick (mode2).
Ik moet constant corrigeren om op de zelfde hoogte te blijven ook bij het hooveren. Doe ik iets niet goed?

Ik heb al wat doorgezocht maar vroeg mij af waar in Nederland de Hubsan X4 107 d in Nederland te koop is?

Ik heb hem gezien bij Toemen, Conrad (leverbaar vanaf 7 feb) en nog een paar wat meer 'vage' NL sites. Uiteraard ook bij Banggood, maar ik bestel hem liever in Nederland.

Bij Conrad staat hij op 179 euro, Toemen 200 euro. Het lijkt erop alsof je bij Toemen ook een SD kaart erbij krijgt en een - GRATIS Hubsan Propeller Protection Cover t.w.v. 9.95!

Kennen jullie nog meer NL modelbouwwinkels die ze verkopen?

Ik heb al wat doorgezocht maar vroeg mij af waar in Nederland de Hubsan X4 107 d in Nederland te koop is?

Ik heb hem gezien bij Toemen, Conrad (leverbaar vanaf 7 feb) en nog een paar wat meer 'vage' NL sites. Uiteraard ook bij Banggood, maar ik bestel hem liever in Nederland.

Bij Conrad staat hij op 179 euro, Toemen 200 euro. Het lijkt erop alsof je bij Toemen ook een SD kaart erbij krijgt en een - GRATIS Hubsan Propeller Protection Cover t.w.v. 9.95!

Kennen jullie nog meer NL modelbouwwinkels die ze verkopen?

Top rc?

Thx, ik kende hem al, maar leek me in eerste instantie beetje een vage site. X4 107 D staat op voorraad in een magazijn in Engeland staat op de site.

Zaterdag de x4 h107l binnengekregen via banggood, gelukking geen inklaringskosten te hoeven betalen.

Maar wat een topding zeg voor dit kleine bedrag.
Vliegen lukt al aardig, vind het alleen nog lastig om naar me zelf toe te vliegen, dat dan alles anders om is met de besturing. Dat lukt nog niet echt. Maar ja, alles moet geleerd worden voordat het lukt!

Zaterdag de x4 h107l binnengekregen via banggood, gelukking geen inklaringskosten te hoeven betalen.

Maar wat een topding zeg voor dit kleine bedrag.
Vliegen lukt al aardig, vind het alleen nog lastig om naar me zelf toe te vliegen, dat dan alles anders om is met de besturing. Dat lukt nog niet echt. Maar ja, alles moet geleerd worden voordat het lukt!

Hoelang duurde het voordat je het binnen kreeg? De mijne heb ik voor de kerst besteld, maar is nog steeds niet binnen.

Bij banggood 10x380mah accu's besteld., 500mah gekregen. Iets zwaarder en groter, vloog voor geen meter. Throttle reageerde nauwelijks. Gratis 10x380mah toegestuurd gekregen.

Ondanks dat banggood verweg zit etc etc toch tevreden over de service!

Bij banggood 10x380mah accu's besteld., 500mah gekregen. Iets zwaarder en groter, vloog voor geen meter. Throttle reageerde nauwelijks. Gratis 10x380mah toegestuurd gekregen.

Ondanks dat banggood verweg zit etc etc toch tevreden over de service!

Dus wat dat betreft is de standaard accu beter geschikt neem ik aan. Misschien dat zeker bij zo'n kleine quadcopter wat gram extra gewicht meteen meer invloed heeft in verhouding op de besturing.

Ik heb zelf zojuist de Hubsan X4 107D (FPV) besteld. Ik laat jullie mijn bevindingen weten.

Volgens mij is de 240mah is standaard, de 380mah vliegt goed

Mooi die Hubsan, vlieg er nog af en toe mee. Kan bijna niet kapot (ahum)

Oh suf had ik dit topic maar eerder gelezen, heb net 5 stuks besteld van die 500 mah voor h107c improved versie met 2mp camera.

Ik ben nu toe aan mijn 3e Hubsan (improved versie maar zonder camera), eentje ben ik verloren toen ik te ver vloog en de ander is gepikt toen ik op de grond bij mijn flat crashte nadat mijn accu leeg was.

Ik heb even overwogen om de Nine Eagles Galaxy visitor 2 te kopen, omdat die een HD camera heeft, maar slechte recensies heeft mij dat doen voorkomen.

TOen ik vervolgens wat zat te googlen kwam ik de improved H107c versie tegen met een 2mp camera dus die meteen besteld.

Ben zeer tevreden over de standaard hubsan, zeker nadat ik de props heb verandered naar de zwart oranje set blades. Zelfs al meerdere keren van 6 hoog in het gras gecrashed en nog bleef dat ding gaan.

Met de cameraversie ga ik wel iets minder gekke dingen mee uithalen want die is wel weer wat duurder, heb hem voor 55 euro gekocht.. Gisteren in winkelmandje gedaan.. keek vandaag op de site van banggood was hij ineens 69 euro! maar gelukkig hoefde ik alleen mijn winkelmandje af te rekenen voor de 55 euro ;-)

weet niet of ik deze filmpjes in dit topic al had geplaatst of in een andere, kwam zoveel hubsan topics tegen met de zoekfunctie..

De h107c heeft iets meer pit dan de gewone variant, dus het gebruik van die 500mah lipotjes zou best wel eens goed kunnen werken.

De h107c wordt af fabriek ook al geleverd met een iets grotere lipo, volgens mij 350 of 380 mah.

Ze kunnen inderdaad wel tegen een stootje, tegenwoordig gaan er eigenlijk alleen nog props kapot als ik anderen het eens laat proberen :D.

Ik heb ook de 500 mAh ontvangen. Gaat best; ik vlieg er 10:50 mee en dat is binnen met zon propeller bescherming erop. Ik heb de X4 v2, Met de standaard 240 mAh doe ik zo 5:20. Je merkt wel dat de X4 met de 500mAh beduidend zwaarder vliegt; minder kwiek; maar voor een beginnend quad vlieger is dat niet zo'n punt.

Vraag:
Passen de propellers v1 op de v2 X4 (h107l)?
Ik heb deze besteld (V202 939 Beetle Quadcopter Spare Parts Blade Set V939-02) omdat ik in een eerdere posting las dat deze op de X4 past.
WLtoys V939 Beetle Quadcopter Spare Parts Blade Set V939-02 - ?1.14

Ik heb v1 props op een v2 zitten, en dat gaat eigenlijk goed, je hebt alleen meer kans dat een motor kapot gaat bij een crash op zijn rug. Dit komt omdat er meer speling zit tussen het begin van de motor en het begin van de prop. Als je dan op zo'n prop terecht komt bij een crash zou je de as van de motor naar binnen kunnen drukken.

Ik heb de standaard motoren van de x4V1 van mij vervangen voor een set upgrade motors. Hier passen de v2 propjes wel perfect op.

Is er eigenlijk een verschil tussen de Traxxas QR-1 en de hubsan micro ? Buiten dan dat er extra's bij de traxxas zitten

Back