hulp bij 1e electro auto(aanschaf)

Hallo

ik ben van plan om mijn eerste brushless auto te kopen
rij al tijd nitro maar wil electro erbij
nu is mijn vraag.
de carson fy8 destroyer 4s is dat een goede?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Moi.

Iets meer informatie is wel handig.
Mensen willen je vast graag helpen maar er is zó veel op de markt dat het geen zin heeft om maar wat in het wilde westen te roepen.

Wil je buggy/schortcourse/truggy/onroad/2wd/4wd?
Wat spreekt je aan?

Als je dat weet kan er gericht naar een merk of type auto kijken en wat je daar zoal bij nodig zou zijn.

Een fijne avond, Patrick.

Hallo

zoals ik al zei in mn post
ik wil de carson fy8 destroyer 4s
ik vraag of dat een goede is
ik vraag niet om tips om een auto uit te zoeken
heb die uitgezocht.
nu ben ik benieuwd of iemand weet of dat een goede is

dank je

Ik zou voor een ander merk kijken.
Voor recreatief gebruik, is de hpi savage flux/e-savage een goede wagen.
Hpi vorza kan ook

Carson heeft denk ik weinig onderdelen in nederland.

Je kunt ook kijken naar een thunder tiger, e-mta ofzo

ik zou zeggen koop het en kom er zelf achter. Een ander kan niet bepalen voor jou of iets goed of niet is(referentiekader). Als je echt zelf wil weten hoe goed hij is, moet je het zelf doen, want anderen rijden op andere plaatsen en gaan anders met hun auto om. Tip: google anders ff op je auto, misschien dat je een topic tegenkomt waar alle sterke en zwakke punten in staan!

mvg Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk voor de beschikbaarheid van reserve onderdelen. PK in Dordrecht heeft wat Carson materiaal staan, verder zal het Ebay. Amazon of Conrad wezen denk ik.

Deze buggy word ook wel eens verkocht als de T2M Black Pirate 8.

onderdelen is geen probleem
de auto haal ik uit duitsland(betere prijs) en de onderdelen haal ik ook uit duitsland.
prijs van auto is 257 euro..daar heb ik geen savage voor...nog geen eens een savage xs
en ver de savage xs heb ik ook genoeg ellende gelezen.
vandaar mijn vraag over carson

Er zijn echt wel leuke instapmodellen voor 1/8 electro maar het blijft prijzig.

Net zoals leo-rcc denk ik niet dat je voor 300 euro een rtr 1/8 electro auto kunt vinden die goed te noemen valt, weet het eigenlijk wel zeker.

Tevens als je op een 1/8 buggy of truggy niks dan kruiskopschroeven ziet weet je eigenlijk ook al zon beetje zeker dat je niet met een echt goed en degelijk model te maken hebt.

Ik zou in ieder geval ook tweedehands gaan overwegen.
Grts

Ik heb een Kyosho dbx ve 2.0 voor 260 in Duitsland gekocht, zat met een vergelijkbaar budget. Een 1:9 buggy. Tot dus ver bevalt deze prima, voldoende winkels in NL die Kyosho kunnen leveren (niet altijd uit voorraad).

dank je maar ik heb al de dbx 2.0 als nitro.
wil een andere.
denk dat ik het iets duurder maak en voor de hpi e-firestorm flux ga
enige minpunt is dat ik weer losse accu moet kopen.

Houd wel in gedachten dat het dan 2wd is.
Rijd volledig anders!
Denk dat je een iets te snelle beslissing maakt nu.
Je komt dikwijls hpi trophy buggy's en truggy's tegen voor rond de 300 euro.
Naargelang wat erbij zit soms wat duurder maar niet veel.
Denk dat die dan een betere keuze zijn.

Klopt maar zijn andere auto is 4x4 dus dacht ik meld het even om teleurstelling te voorkomen. 2wd rijd absoluut ook goed maar dan moet je toch zeker deftige banden hebben, je shocks en je diff goed afstellen.Met 4x4 ook maar vind dit persoonlijk iets minder belangrijk als het is om te bashen.2wd staat zo snel achterstevoren als je iets niet goed hebt.

Back