Geef maar even een PB met je e-mail adres.Anders blijf ik uploaden.Ik heb er een paar gevonden voor je.Misschien heb je er wat aan.
groetjes Marcel.
groetjes Marcel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hey Ruud,
Dit ziet er inderdaad veel beter uit, minder "gemaakt". Hou er echter wel rekening mee dat wanneer je nu naar je model kijkt de toeters en bellen ernog niet opstaan (verlichting, luchthoorn op het dak, uitlaten enz en dit wijzigt volgens mij het totale uitzicht aanzienlijk.
@Ruud:
hou er wel rekening mee dat je de cabine + sleepers goed stug en stevig maakt.Als je dit niet doet,en je gaat plamuren heb je kans dat na verloop van tijd de plamuur loslaat op de plaatsen waar het overgaat in het originele plaatwerk(om het zomaar even te zeggen).Maak dus verstevingingsbalkjes aan de binnenkant van de cabine.
Ik had mijn twee sleepers aan de binnenkant aan elkaar geschroefd en de boel een beetje getest,door het een beetje te torderen.Er zat bijna geen beweging,en kon dus met een gerust hart de epoxyplamuur aanbrengen
Maarrr..........................het begint wel een heel mooi gevaarte te worden.Complimenten!
gr Marcel.
Ruud,
Ik lees net op die site dat je na het plamuren het object gelijk kan aflakken.NIET DOEN dus!
Nadat je de boel geplamuurd heb,een laagje primer erover heen spuiten.Zo kun je eventuele kleine krasjes en oneffenheden zien.Dan plamuur je die dingetjes weg en daarna weer een dun laagje primer erover heen.Niet gelijk aflakken.Waarom niet?
Plamuur,in welke vorm dan ook,is poreus.Neemt dus ook de verflaag op.
Wat krijg je dan als je met hoogglans de boel aflakt? Bonte plekken in de verflaag.En die bonte plekken zijn de plamuurplekken zonder een laagje primer.
Dus als je zeker weet dat je met plamuren klaar bent,een dun laagje primer eroverheen en dan voor en aflakken.
Denk erom,beter 5 dunne lagen verf,dan 1 hele dikke laag.
Succes.............
groetjes Marcel.
duidelijk?volgens mij heeft die het zelfs al duidelijk uitgelegd hier
gewoon figuurzaag princiepe.
Moet je het dan ook in de figuurzaag haken of kan je het gewoon in de hand houden?
Hey Ruud,
Dat ziet er echt goed uit, de overgang tussen de rechtevlakken is zeer goed gelukt. Plamuurwerk is zeker niet slecht, ik plammur zulke dingen altijd met een zelfgemaakte spatel uit zeer dun ABS. De spatel is dan wat te buigen/plooien zodat ik mooi over het oppervlak heen kan gaan en alle putjes opvul zonder dat er op andere plaatsen teveel achter blijft. Zo hoef je minder te schuren...
Kijk al uit naar de volgende update.
Groetjes Jan