Deze update laat ik jullie mijn oplossing zien om de kap van het chassis te pakken zonder dat ik alle 6 de stekkers, van de verlichting die in de kap zit, los te hoeven maken.
In eerste instantie zat ik te bomen over een contactstrip.
Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat niet nodig is?
Zag bij toeval één van mijn netwerkkabels liggen en het idee was geboren.

Dus mijn toevlucht maar gezocht in de computer netwerk aansluitingen.
Eerst alle draden in de kap maar eens netjes in een draadboom verwerkt. :lol:
Ik had geen zin om alle bedrading in te tapen, dus heb ik in plaats van tape de draden maat door limonade rietjes gestoken en alleen de uiteinde van de rietjes verstevigt met een stukje tape.
Links in de achteropening van de kap is de netwerkstekker te zien waar ik de eerste 8 draden van de verlichting in kwijt kon.
Hier twee detailfoto's van de stekker en de plaats waar ik die heb gemonteerd.
Het monteren van de stekker stelde niets voor, gewoon draadjes insteken zonder de uiteinde te strippen, daarna de stekker net een speciale tang dichtknijpen en klaar was Kees.
Het monteren van de stekkerbus was wel wat meer werk. :lol:
Hier moesten alle draden stuk voor stuk op de juiste plaats in vast gesoldeerd worden.
Maar met de multimeter er naast en een beetje geduld was ook dat toch weer goed te doen.
Eenmaal gemonteerd ziet dat er zo uit.
Omdat alles netjes op de vloer achter de stoel is gemonteerd, zijn de stekker en stekkerbus na het plaatsen van de kap van buitenaf niet meer zichtbaar.
Zo vallen de stekker en de stekkerbus na plaatsing van de kap in elkaar.
Dus van nu af hoeven er bij mij geen "tig" stekkertjes meer los en/of vast gemaakt te worden bij het plaatsen en/of verwijderen van de kap.
Nu nog zo'n aansluiting maken voor de daklampen van de kap ook deze klus is dat weer geklaard en kan een begin gemaakt worden met het afwerken van de binnenkant van de cabine.
Denk dat ik daar af kan met een 4 polige stekker ipv de 8 polige die ik nu gebruikt heb.