Hulp nodig bij bouw racing quadcopter!

De link die Schiksie heeft geplaatst geeft veel informatie over het geheel.
Ja ik ben bang dat je ESC-pinnen aan de verkeerde kant zitten...

ja, maar zo horen ze te zitten als je geen pdb hebt.
dus hoe krijgt hij dan WEL stroom, kan het op de manier die had bedacht, graag oplossingen.

Ja de pinnen moeten onder...loskrijgen is niet makkelijk hoor...1 voor 1 gaat het beste :). Of je laat het zo en zet de naze32 op spacers en verbind het zoals in je plaat. Meet inderdaad wel even na of de polu daar 5v op geeft.

Kijk verder uit met die draden van de ontvanger op die manier, je heb te veel gestipt waardoor het ijzer van de draden elkaar kan raken. Soldeer ze los en knip er wat vanaf of zet op alle 3 een krimpkousje.

Als ik Rooster goed begrijp geeft de polu direct stroom via de PDB op de + en - van de esc's, waar jij in jouw plaatje de + en - heen tekent....maar meet dat wel effe na.

oke, daar zit idd 5v op. al je hem op spacers zet kan je receiver er ook nog onder.
en die draadjes zal ik ff wat korter maken.
bedankt

Ja wat schiksie zegt. Gewoon de naze op stand offs en een apart kabeltje voor je 5V. Die pinnen verwijderen is een lastige klus (en ze weer opnieuw plaatsen mogelijk nog lastiger)

wohoooooo, een blauw lichtje en een groen knipperend lichtje!
nu nog even wachten op het hobbyking spul en ik kan hem af maken.

thanks

trouwens, moet het PDB onder of boven de armen? De ledjes zijn allemaal naar onderen gericht, maar aan de andere kant, ik denk niet dat al de elektronica de grond mag raken.

Boven de armen :-) zou niet weten hoe je hem als bottom plate zou kunnen gebruiken :-) leds op zo'n bord heb je vaak niet veel aan gezien van achteren en voor. Daarom plaatsen de meeste mensen nog wat extra leds achterop.

Boven de armen :) zou niet weten hoe je hem als bottom plate zou kunnen gebruiken :) leds op zo'n bord heb je vaak niet veel aan gezien van achteren en voor. Daarom plaatsen de meeste mensen nog wat extra leds achterop.

oke, doen we dat dus even niet.

oke, het hobbyking spul komt dinsdag.
maar ik had nog een vraagje, hoe zit het met de low voltage cutoff? dat zit er niet standaard in, of wel?
moet je daarvoor je telemetrie aansluiten? hoe moet dat, welk kabeltje moet waar?

Oke, die vraag is al opgelost.
Heb hem aangesloten aan base flight en alles werkt.
Maar er klopt iets niet aan de zender, als ik gas geef zie je het pitch balkje omhoog gaan, hoe laos je dat op, heb geen idee waar ik moet zoeken op youtube.
Kan iemand mij dat zo snel mogelijk vertellen, kan ik hem vanavond nog omhog laten gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat heb ik. Maar dat is voor de modus (angle en horizon).
Of kan dat ook anders.

Onder het tabblad receiver moet je channel map waarschijnlijk even aanpassen.

Dit is cleanflight maar heeft basefligh ook. Uit mijn hoofd kies ik daar altijd JR/Spektrum.
Screen%20Shot%202015-02-07%20at%209.40.58%20pm.png

Laatst bewerkt:
ik heb hem werkend gekregen.
is het normaal dat je hem steeds moet 'armen' na elke landing?
maar 1 ding viel me op, hij is heel zenuwachtig aan het doen, hij trilt helemaal.
heb een filmpje op youtube gezet.

is geupload:

Laatst bewerkt:
Ja hij Disarmed vanzelf na een aantal seconden maar dat is in te stellen in baseflight/cleanflight.
Nu is het een kwestie van tunen van de PID settings. Het trillen ligt aan te hoge P waardes voor pitch en roll.

Ja hij Disarmed vanzelf na een aantal seconden maar dat is in te stellen in baseflight/cleanflight.
Nu is het een kwestie van tunen van de PID settings. Het trillen ligt aan te hoge P waardes voor pitch en roll.
Aah, ga ik morgen even naar kijken.
Dankje

Met name het beeld/beeldverhouding (resolutie en fov). En misschien ook de hardware zelf...nieuwer is vaak duurder he :) vaak ook nieuwe features zoals 3D...HD...ingebouwde DVR bla bla :).

Teleporter : 25 degree FOV QVGA (320x240 lines) display
Attitude V3 : Display: VGA 640 X 480 32 degree diagonal FOV display
Dominator V3 " 16:9 widescreen WVGA display (30 degree FOV diagonal)

Vergelijk flimpie :

Dus eigenlijk perfect om mee te beginnen.
Maar die camera, is dat wel een die je altijd zou kunnen blijven gebruiken?
En wat is de range van een 250mw, met cloverleaf antennes van fatshark?
In open veld en in een bos dan? Dat kan ik echt nergens vinden, waarom zetten ze dat er niet bij?

Ik heb hem even op 450 gezet, want het wou niet. Ik ga het straks proberen met soldeervet, misschien helpt dat.
Ik heb geen dunne solrdeertindraad, de draad is 3 mm dik, kan het daar aan liggen?
Voor elektronica gebruik je harskern soldeer en niets anders!

1mm is dun genoeg in de meeste gevallen.

Zeker geen vloeimiddel zoals S39!!!

Back