Hulp nodig bij het maken van een (racing FPV) quadcopter.

Van buiten de EU mag je belastingvrij importeren tot een bedrag van 22 euro. Dat is de reden om bijvoorbeeld bij een bedrag van 100 euro, slechts 20% op te geven zodat je dan mooi onder die 22 euro blijft.
Dat truukje kennen ze bij de douane natuurlijk al lang (ze zien daar dagelijk enorme hoeveelheden HK pakketjes voorbij komen) maar ze trekken echt niet elk pakketje open, dus meestal gaat het wel goed.

Bij webshops die gratis verzenden is het echter raadzaam om, indien mogelijk, bestellingen op te splitsen in pakketje van onder 22 euro.

Overigens, die PDB op je lijst is waarschijnlijk te groot voor je frame (5x5cm) en ik denk dat 20cm servo leads aan de lange kant zijn. Afhankelijk van hoe je de boel plaatst heb je waarschijnlijk aan 10cm lead voldoende.
Volgens deze thread, heeft iemand een diatone pdb erop gezet, die is ook 5x5cm dus zou het moeten passen:
HoverThings Flip FPV 260 Build Log - RC Groups

En hier nog iemand met een 5x5cm pdb met flip 260:
flip 260 frame with sunnysky 2204-2300 + afro 12A esc a pdb - RC Groups

Die servo leads 10cm zijn niet beschikbaar bij de eu warehouse helaas. Ik vind 20cm eigenlijk ook te lang.

nu ja het hele verhaal staat hier
Goederen ontvangen uit het buitenland (ook internetaankopen)

wat betreft PDB, je kan ook een klein stukje dubbelzijdige print kopen voor een habbekrats en deze boven + en onder - maken. Je kan hem zo groot maken als je zelf wilt

https://wiki.openpilot.org/display/WIKI/Basic+QuadCopter

onder 8a
Dit snap ik nog niet helemaal, heb het gelezen op de site.
Eigenlijk het enige wat je doet is alle + verbindingen met elkaar verbinden en alle - verbindingen? En dit dan solderen?

Is dit wel gezond voor de ESC's ? en kan dit niet performance minderen?

Dit snap ik nog niet helemaal, heb het gelezen op de site. Eigenlijk het enige wat je doet is alle + verbindingen met elkaar verbinden en alle - verbindingen? En dit dan solderen?
Is dit wel gezond voor de ESC's ? en kan dit niet performance minderen?
Wat denk je dat een PDB doet?
Gewoon een kabelboompje solderen, net als in deze thread: hoverthings-flip-260-fpv-met-naze32

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat het iets makkelijker werkt. Als je al moeite hebt om de esc's op een pdb te solderen (wat ik hier wel eens voorbij zie komen), gaat het waarschijnlijk niet lukken met een kabelboompje.

Omdat het iets makkelijker werkt. Als je al moeite hebt om de esc's op een pdb te solderen (wat ik hier wel eens voorbij zie komen), gaat het waarschijnlijk niet lukken met een kabelboompje.
Ik denk dat ik toch maar bij de PDB blijf, zolang die van hobbyking past. Is alleen jammer dat er nergens staat dat het bord echt 5x5cm is.

Als het echt niet past, koop ik zo'n bordje waar ik het op moet solderen. Weet alleen niet hoe dat zit met de battery connector via PDB solderen, is dat nog anders? of gewoon negative to negative, positive to positive met een apart kabeltje?

Kan iemand confirmen dat dat bordje 5x5cm is?

Ja, die is 50x50

(heb m in mn 450 zitten)

Deze is even groot als je Naze32:
36mm Multirotor Power Distribution Board [AFROPOWER_MINI] - 400JPY : abusemark web store
Oke dus dan zou die gewoon op de flip 260 moeten passen dus (die 50x50)?

Die andere die jij linkte zag ik trouwens ook bij multirotorparts:
pdb mini power distribution board - Accessoires

Dit staat eronder:
Misschien ben ik blind, maar waar zag je dat staan?

Je moet t er vast wel op kunnen krijgen, maar zal nooit mooi worden.

Beter haal je een stukje 16AWG draad en maak je daar een kabelboompje van.

Je moet t er vast wel op kunnen krijgen, maar zal nooit mooi worden.

Beter haal je een stukje 16AWG draad en maak je daar een kabelboompje van.
Valt toch wel mee? Ik denk dat het niet uitmaakt, het gaat er om dat er power door komt, op welke manier is niet belangrijk. Wat het makkelijkst is, maar ik zal er over nadenken.
Als die bulk dat gesoldeerd is, kan je daar dan een heat shrink overheen doen of gaat dat voor problemen zorgen?

Laatst bewerkt:
Valt toch wel mee? Ik denk dat het niet uitmaakt, het gaat er om dat er power door komt, op welke manier is niet belangrijk. Wat het makkelijkst is, maar ik zal er over nadenken.
Als die bulk dat gesoldeerd is, kan je daar dan een heat shrink overheen doen of gaat dat voor problemen zorgen?

Yups, moet geen probleem zijn.
Alleen als je enorm veel draden op één punt doet kan je een "issue" krijgen (dat de krimpkous niet helemaal afdekt) maar naar mijn ervaring ga je op je frame 2 of 3 punten hebben met 2 of 3 draden, gaat prima.

Misschien toch overwegen, allen ben ik bang dat te veel positive kabels bij elkaar voor storingen of dergelijke gaat zorgen. Ik weet niet waarom ik dat denk.
Want je heb dan alle rode bij elkaar en alle zwarte, zodat je 2 bulken hebt. De ene bulk koppel je aan een rode en de andere aan een zwarte kabel naar de battery connector. Misschien even kijken of er al een standaard xt60 connecter met een rode en zwarte draad ergens te koop is. Zodat ik allen nog maar die kabels hoef te solderen. Gaat alleen lastig worden met de juiste manier krimpkous aanbrengen als ze van 4 hoeken komen.

Had je het draadje al gelezen waarnaar ik linkte? Kun je een hoop van opsteken:

20140704_182336_zps4b2e0de3.jpg

Had je het draadje al gelezen waarnaar ik linkte? Kun je een hoop van opsteken:

20140704_182336_zps4b2e0de3.jpg
Ja had ik gezien. Ik neem aan dat de bovenste 2 naar de battery gaan? Maar waar gaan die onderste 2 naartoe?
Fpv?

Er is ook gebruik gemaakt van extra kabel, maakt het nog uit hoe dik die kabel is die naar de battery connector gaat?
En hoe dik de kabel die ertussen is geplaatst voor verlenging?

ter verduidelijking van de home made PCB die ik nu heb gemaakt naar voorbeeld van:
How to connect 4 ESCs to one LiPo battery (Make a power distribution board) | fangin.com
Erg leuk projectje, alleen denk ik dat die andere manier wat makkelijker te doen is, geen extra spullen nodig.

Vraag me alleen nog steeds af waarom er boven 2 en onderin 2 kabels overblijven. Bovenste 2 voor battery en onderste 2 voor fpv stuff?

Ohja wat ik mij ook afvroeg, kan ik dezelfde battery van de quadcopter wel gebruiken voor de FPV set? (1 battery voor alles + fpv camera en 1 battery voor receiver.) Moet ik een andere battery hebben voor receiver, of werkt het ook zo?

Erg leuk projectje, alleen denk ik dat die andere manier wat makkelijker te doen is, geen extra spullen nodig.

Vraag me alleen nog steeds af waarom er boven 2 en onderin 2 kabels overblijven. Bovenste 2 voor battery en onderste 2 voor fpv stuff?

Ohja wat ik mij ook afvroeg, kan ik dezelfde battery van de quadcopter wel gebruiken voor de FPV set? (1 battery voor alles + fpv camera en 1 battery voor receiver.) Moet ik een andere battery hebben voor receiver, of werkt het ook zo?

als je geen spullen hebt, is niets makkelijk hoor. Dit is echt easy de peasy solderen voor een habbekrats. Als je wilt, kan ik wel een stukje naar je opsturen. Mag je iets leuks terugsturen voor de waarde van een hele euro inclusief verzendkosten. Welke maat wil je? 1 bij 3?

Wat betreft de stroom door de draadjes, ik heb deze voor 12amp en is ruim voldoende gok ik.

http://flyduino.net/Cable-sets-for-ESC

• van lipo naar esc: Silicone cable AWG 16 red and black, each 15 cm
  • van esc naar motor: Silicone cable AWG18 blue, depending 15cm 3 piece
  • signaalkabel: JR- Servo cable 50cm, Silicone, 1 piece
  • Shrink tube, 5 pieces, diff. sizes
Ik gebruik mijn balance lead van de lipo om de FPV van stroom te voorzien. Hier wordt dan 11.1V vandaan gehaald.

heb je al spullen binnen? keep us posted!

Tja, is toch echt allemaal in het topic terug te vinden hoor. Ik heb het ook als handleiding gebruikt toen ik mijn flip bouwde.

Is 16AWG wel genoeg?
Deze calculator is wel bruikbaar: http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html
Tip: neem voor de hoofddraad dezelfde draaddikte als je accu, dan zit je altijd goed.

Back