Hummingbird en F14 zender

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door KriZ, 21 okt 2004.

1. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Ben die topics aan het doorlezen, maar daar hebben de printpoortkabels allemaal andere ingangen op de trainer aansluiting? Die van het schema is een female mono jack. Das toch een soort koptelefoon aansluiting die daar ingaat?

Ben niet zo'n held met de elektronica. Solderen is geen probleem maar dan moet ik wel duidelijk weten hoet het moet :lol: anders gaat het niet goed komen.

EDIT:Ik zie het al . Je kan bij conrad een adaptor kabel kopen.

2. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Welke NPN transistor moet ik hebben? Heb nu een BSN 10A NPN in het winkelmandje.

EDIT:Heb alles bij conrad bestelt. Met een beetje geluk morgen solderen.

3. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    let wel, als je er een zooitje van maakt bestaat de kans dat je straks alsnog een zendertje kan bestellen he :wink:

4. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Arghh net zender gesloopt :evil: Eerst deed hij het perfect. Wil ik alles defintitief vastsolderen maak ik tijdens het testen nog even sluiting met een tangetje............ 8O

De voltmeter doet niks meer. Er staat stroom tot op de printplaat dus ik denk dat er iets doorgebrand is. Maar wat? Ik zie niks verbrand en het stinkt ook niet. Iemand nog suggesties?

Dusss :D tijd voor een fx18. Kan je met deze zender ook de CP uitvoering besturen van de Humminbird?

5. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    hahaha slome. Helemaal met dat berichtje van Gerard er boven ;)

Je moet even duidelijke foto's van de printplaat maken, en even aangeven wat je precies heb kort gesloten. Grote kans dat het te repareren is.

Maaruhhh... soldeer jij aan een zender die aan staat dan???

6. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Jaja dat is inderdaad grappig met dat berichtje erboven :D

Het tangetje lag onder de zender en ik was hem aan het testen zonder kap. Ondertussen had ik de zender bovenop het tangetje laten rusten waardoor hij korsluiting kon maken met de zender. (volg jij het nog 8O )

Het ergste is dat hij het gewoon deed. Ik denk ff lekker virtueel vliegen vandaag , maar nee.... :evil:

7. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Weet iemand meschien waar je een Eclipse 7 zonder onvanger en servo's kan halen? en voor hoeveel?

8. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Als ik jou was zou ik eens op www.heli.pruts.nl en www.modelbouwwinkels.nl kijken.
    Die dingen worden regelmatig 2dehands aangeboden voor rond de 100€

Anders word hij met 4 servo'sm ontvanger, accu en lader bij www.modelbouwbloemendaal.nl aangeboden voor 399€

Ik zou toch even een draadje starten over je kapotte f14 met foto's in het electronica sub-forum. Hij is vast wel te repareren.

9. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    probleem is dat je er niks aan kan zien.

10. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Maar als je aan kan geven waar er precies sluiting is gemaakt dan kunnen de technische mensen van het forum (Jan ;) ) vast wel vertellen wat er stuk zou kunnen zijn.

Desnoods aanwijzingen geven om wat dingen door te meten.

11. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    *bump*

Ik moet nog een paar onderdelen bestellen en zou daar graag nog wat advies over hebben. Zover heb ik:

Humingbird Elite FP
    Century Brushless motor
    Phoenix 10 regelaar.
    HAT motor
    2x microservo

Nu hebben ze bij homeflyer een GWS ICS-100e 10a regelaar. Zou dit wat wezen als staartregelaar? En dan moet ik nog een accu hebben. Welke zou het meest geschikt zijn voor deze configuratie? Heb ik dan alles of zie ik wat over het hoofd?

12. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik zie dat die maximaal 9,6V mag hebben. Ik weet niet op hoveel cellen je wilt vliegen maar met 3s ga je dus buiten de specs.
    Ik heb zelf altijd zonder problemen een pixie7 gebruikt die kan tot 21,6V

Om de accu te kunnen bepalen zou je even moeten zeggen hoveel kv de brushless motor is.

13. KriZ

KriZ

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Ik wil gewoon normaal vliegen. zou de 9,6v birdseed nimh accu voldoende zijn?

Hoeveel kost een pixie 7 regelaar? Ben ik verder nog iets nodig.?

Deel Deze Pagina