Iemand ervaring Revo 3.3 ombouwen naar brushless?

de optidrive zal niet meer werken denk ik. Ik zou er sowieso niets onnodigs/extra tussen laten zitten.
Ik neem aan dat je een 2.4GHz zender hebt (originele die bij de Revo zat? )
Deze heeft ook al een failsafe namelijk. als je de zender uit zou zetten bijv, gaan de servo's in dezelfde stand staan als deze stonden op het moment van binden.
Standaard 2.4GHz inderdaad, geen TQI maar de voorloper nog denk ik.
Heeft deze een failsafe zonder de Optidrive? Ik dacht dat de Optidrive de failsafe was.

de optidrive module stuurt het vooruit/reverse schakelen van de versnellingsbak. Dat zit er al niet meer op omdat je de single speed box hebt gemonteerd. Dus heb je die module ook niet meer nodig.

De originele zender van m'n E-Revo (toen de bruschless net uit was) had iig wel een failsafe positie. lijkt me dat deze dat ook heeft, maar kun je even nalezen in de manual hiervan.

Ik zal het eens nakijken. Of controleren/testen in de praktijk.
Nu ben ik niet toch al niet gecharmeerd van deze zender/ontvanger combo en het kan dus zijn dat ik over een tijdje een andere zender koop.
Wat zijn hierin goede en betaalbare modellen/merken?
Mij voorkeur ging eerst uit naar Spektrum maar daar lees ik ook mindere verhalen over.

over elke zender zul je ook negatieve verhalen lezen. echter blijkt dit 9/10 keer toch de 'schuld' van de gebruiker te zijn.

Heb zelf jaren gereden met een Spektrum DX3S, en heb nu een DX4S. ben overgestapt omdat ik wat meer modelgeheugenplaatsen wou hebben.

over elke zender zul je ook negatieve verhalen lezen. echter blijkt dit 9/10 keer toch de 'schuld' van de gebruiker te zijn.

Heb zelf jaren gereden met een Spektrum DX3S, en heb nu een DX4S. ben overgestapt omdat ik wat meer modelgeheugenplaatsen wou hebben.
Heeft Spektrum ook standaard een failsafe? Dat kon ik toen niet zo snel vinden op de site van Spektrum en ook niet via Google.

yup. ontvanger gaat ook naar dezelfde positie aansturing van de kanalen als deze had bij het binden van de ontvanger aan de zender. als je dus niets met je zender doet bij het binden zal de auto rechtdoor uitrollen bij verlies van het zendersignaal.

Ik heb nu om te testen alles aangesloten. (Zonder Optidrive).
Als ik hem aanzet begint de ventilator op de ESC te draaien en de stuurservo's werken.
Op het gas reageert hij echter niet. Is dit een instelling? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb nu om te testen alles aangesloten. (Zonder Optidrive).
Als ik hem aanzet begint de ventilator op de ESC te draaien en de stuurservo's werken.
Op het gas reageert hij echter niet. Is dit een instelling? Of zie ik iets over het hoofd?
Had hem op het verkeerde kanaal aangesloten. :)
Hij reageert nu ook op het gas, maar alleen vooruit terwijl hij staat ingesteld op voor- en achteruit.

We blijven proberen. :D

Moet je even spelen met de neutrale stand denk ik.
Kan me voorstellen dat die net iets te ver richting reverse staat met de trim. dan gaat die niet overschakelen naar de achteruit omdat eerst een tijd lang de neutraal positie actief moet zijn geweest. (dan zou de ESC dus vinden dat die continue moet remmen, en niet achteruit moet gaan.)
Trim neutraal zetten, en de eindpunten eens opnieuw inleren op de ESC (zou je even in de manual moeten kijken hoe dat moet.) dan zou die het wel moeten doen.

Ik ben even vergeten welke ESC u gekocht heeft, maar als u hem bij HK heeft besteld, dan moet u even de pagina van de ESC op zoeken, en dan naar beneden scrollen, naar de reactie's/reviews en dan op het tabje "files" klikken.
Als het goed is staat daar een handleiding in PDF bestand.

Ik ben even vergeten welke ESC u gekocht heeft, maar als u hem bij HK heeft besteld, dan moet u even de pagina van de ESC op zoeken, en dan naar beneden scrollen, naar de reactie's/reviews en dan op het tabje "files" klikken.
Als het goed is staat daar een handleiding in PDF bestand.
De handleiding heb ik inmiddels, toch bedankt voor de tip.
Met de programmingbox heb je wel meer opties heb ik gezien.
Op dit moment rijdt hij wel, maar echt vermogen zit er eigenlijk nog niet in. Volgens mij (lees: ik hoop) is dat een instelling die ik wel met de box kan veranderen maar niet in de handleiding van de ESC tegenkom.

Is er geen handleiding bij/van de box?
Meestal kan je het aantal procent instellen van het gas, vooruit en achteruit.
Ik weet niet wat voor zender u hebt, maar kijk eens of de endpoints op het gas kanaal daarop ook wel op 100% staan.
U kan ook proberen om de ESC even opnieuw te kalibreren, misschien dat dat helpt.

Hallo allemaal,
Het is weer een tijdje geleden maar met de instellingen ben ik er nog steeds niet uit.
Begin te twijfelen aan de esc/motor combo.
Vooruit rijden doet hij, echter niet hard en accelereren twijfel ik ook aan.
Achteruit krijg ik niet voor elkaar en hij maakt ook veel herrie (tussen spur en pinion volgens mij).
Iemand nog tips? Of ervaring met deze combo?
Bedankt.

Heeft u de program box ook?
Zoja, staan alle gaskanalen wel op 100% en op uw zender ook voluit?
En heeft u ze zender en ESC al gecalibreerd?

De herrie kan komen van een verkeerde gearmesh.

De program box heb ik ook. Alleen geen idee wat de juiste instellingen zijn helaas. Kan er ook niets over vinden.
De gear mesh zal ik eens nakijken.

De juiste instellingen voor gas zijn alles op maximaal.
Ik weet niet of u een slipperclutch heeft?
Zoja, staat deze goed?
Aandraaien totdat de veer helemaal ingedrukt is, en dan een halve slag los is vaak een goed uitgangspunt.

Heeft u de program box ook?
Zoja, staan alle gaskanalen wel op 100% en op uw zender ook voluit?
En heeft u ze zender en ESC al gecalibreerd?

De herrie kan komen van een verkeerde gearmesh.
Hoe kan ik een verkeerde gearmesh oplossen? Door andere onderdelen te gebruiken?

Er vanuitgaande dat de tandwielen dezelfde pitch/module hebben zou het op te lossen moeten zijn zonder nieuwe onderdelen.
Wat meestal een goed uitgangspunt is, is een stukje A4 papier tussen de pinion en de spur doen, en dan de tandwielen tegen elkaar drukken.
Als je het stukje er dan uit trekt en hij scheurt niet is het goed.

Project Revo 3.3 BL is eindelijk zo goed als klaar.
De herrie was inderdaad een verkeerde pinion, die paste niet goed op de spur. Lag er waarschijnlijk aan dat de pitch niet hetzelfde was.

De motor en ESC zijn uiteindelijk nog veranderd maar dat is een lang verhaal, de korte versie:
ESC: Hobbywing Xerun 150a
Motor: Ripper 2000KV IBL-40/20 (dit kan nog een Castle Creations 2200KV worden aangezien ik die in een andere auto heb).

Heb hem nog niet goed kunnen testen maar het ziet er veelbelovend uit.

Iedereen nog bedankt voor de tips.
Zodra ik hem beter heb kunnen testen laat ik mijn ervaringen hier nog weten.

Back