Ik heb hulp nodig met een quadcopter bouwen.

Hallo, ik ben Bram en ik heb hulp nodig met een quadcopter te bouwen.
Ik heb gekeken naar onderdelen die je ervoor nodig hebt maar ik weet niet of ik nog iets mis.

Hier een lijstje met de onderdelen waar ik naar keek:
4x Motor

1x accu

4x 30A Esc

1x FlightController
1x FlightController

1x Compass en gps

1x 2.4 GHz receiver
1x TX&RX

1x Frame

Ik zoek nog propellors, een goedkopen oplader voor een 5200mAh 4s accu en een afstandsbediening.

Ik vraag me af of ik dan alles wat nodig is om een werkende quadcopter te maken heb.
Ik heb van het lijstje alles van HobbyKing.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Een akku lader. Een zender. Kabels krimpkous soldeerbout.
Propellers!
Deze fc is niet de makkelijkste, en de gps werkt niet zo goed. Misschien kan je beter kijken naar een apm variant. Die werken prima en kosten ongeveer hetzelfde als je even zoekt.

Kijk meteen naar een Naze32: lekker goedkoop en goed. Veel ervaring hier op het forum met deze comtroller. De motoren zijn natuurlijk een kwestie van smaak maar Cobra of Sunnysky zijn een betere keuze.

en als je een dombo flightcontroller nodig hebt omdat je totaal geen ervaring met niks hebt neem dan de naza lite met gps.
daar staan talloze instructies voor op youtube en internet

En misschien even kijken naar de lipo. Waar wil je die gaan plaatsen op dat frame-pje ? Ik heb deze lipo ook liggen en die zijn toch van een aardig formaat.

Die Lipo gaat inderdaad een groot ( letterlijk ) probleem worden op dat kleine Frame.
Wellicht kiezen voor een groter formaat Frame of......een kleinere Lipo zoals een 3S of 4S 2200Mah.
Overigens...............waarom niet eerst vliegen op een 3S Lipo?
Lijkt me dat je nog een beginnend vlieger bent en geloof me: gelijk na het halen van je rijbewijs in een Ferrari rijden gaat ook mis.
Kortom: je wil een Multicopter bouwen met teveel vermogen en met te weinig vliegervaring.
Die combinatie gaat je geheid centjes kosten door het veelvuldig Crashen.
Mocht je teveel centen hebben dan zou ik zeggen: Go for it en kies voor vliegen op 4S.
Vr Gr E

ik wil hem eerst zo maken dat kan vliegen en niet veel meer.
later wil ik er eventueel nog een camera met een gimbal erbij.

ik heb inderdaad nog niet veel ervaring of eigenlijk helemaal geen vliegervaring met quadcopters. Ik zag alleen dat de moter 4s aankon dus ik dacht waarom niet? maar als ik een minder sterken quadcopter bouw, zou ik er dan later nog een camera aan kunnen monteren? of moet ik dan weer 4 nieuwe moters kopen en een nieuwe accu.

help nodig met quadcopter

Wat is je voornamelijkste doel met deze quadcopter?

Ik wil er in het begin eigenlijk alleen mee kunnen vliegen, maar ik wil de optie hebben om er later nog een camera gimbal en gps bij te voegen(de gps zou er bij het begin ook wel op kunnen).

Mvg bram

Grootste ergenis gaat de FC worden inderdaad. Als ik jou was zou ik lekker een naza lite op het forum scoren. Al dan niet met GPS. Ben je misschien 20,- meer kwijt maar dan heb je echt een heerlijk simpele flightcontroller die compleet is veel mogelijkheden heeft.

Grootste ergenis gaat de FC worden inderdaad. Als ik jou was zou ik lekker een naza lite op het forum scoren. Al dan niet met GPS. Ben je misschien 20,- meer kwijt maar dan heb je echt een heerlijk simpele flightcontroller die compleet is veel mogelijkheden heeft.

Ik haal waarschijnlijk een TX & RX pakket van iets meer van 20 euro, maar stel dat ik de Naze32 Acro zou halen (zonder gps) zit er dan nog wel een compass ingebouwt of dat dan nietmeer?

Op deze Naze32 acro zit geen Barometer of magnetisch kompas
zelf zou ik de keuze leggen bij een naza lite.

Als ik een naza lite zonder gps koop zou ik de gps er later
Nog bij kunnen kopen? En is dar duurder om er later bij te kopen. Moet je d3 naza lite programeren of hoeft dat niet per se?

Op deze Naze32 acro zit geen Barometer of magnetisch kompas
zelf zou ik de keuze leggen bij een naza lite.

Als ik een naza lite zonder gps koop zou ik de gps er later
Nog bij kunnen kopen? En is dar duurder om er later bij te kopen. Moet je d3 naza lite programeren of hoeft dat niet per se?

Volgens mij is de gps wel los te koop, maar ben je dan zowiezo duurder uit.
en 'programmeren' is een wel erg overdreven term voor wat je moet doen. ff aan de PC hangen, en je zender inregelen op de NAZA. Daar staan genoeg filmpjes van op YouTube.

Back