ik krijg in phoenix 3.0 mijn helicopter in de lucht.

• Topicstarter Topicstarter dvcgraphics
  • Startdatum Startdatum
D

dvcgraphics

Guest
Ik heb nochtans alles mooi gecalibreerd.
Ik heb een Hi-tec aurora 9
Met een vliegtuig gaat alles naar wens, maar ik wil met een multicopter kunnen vliegen. Daarom post ik dit hier.

(off topic)
Ik heb het ook niet in dezelfde als mijn vorige post geplaatst want het gaat over totaal iets anders. Of moet ik toch op 1 thread blijven?

Ik kon ook enkele keren beseffen dat mijn privéberichten soms niet toekomen.

groetjes Didier

Hallo, wat is nu exact je vraag dan? Je zender werkt in de sim, met een vliegtuig simmen werkt wel maar simmen met de quad lukt niet?

In de titel moest er staan "ik krijg in phoenix 3.0 mijn helicopter NIET in de lucht."
inderdaad, een vliegtuig wel, maar geen helicopter. Die blijkt te zwaar te zijn.
Als ik mijn linker pookje naar boven doe, dan blijft hij op de grond.
Draaien lukt wel, maar dat is ook alles.
Met een vliegtuig werkt alles wel goed.

kheb er net op gelet dat bij sommige modellen mijn linkerpookje niet naar boven gaat.
Daarom dat het niet lukt.

Maar updates en nieuwe modellen importeren lukt ook niet.
elke keer ik phoenix her-opstart wilt hij dezelfde updates installeren.

Hallo,

Nadat je de updates aangevinkt hebt zal hij de eerst downloaden. In de instellingen kun je dan de gedownloade updates daadwerkelijk installeren.

Dat je de heli niet in de lucht krijgt heef zuiver te maken met het toewijzen van de kanalen. Ook weer in de instellingen naar controls gaan en jouw zender aanvinken. In het submenu alle kanalen toewijzen en dan kijken of er kanalen zijn die gereversed moeten worden. Bij een computerzender kun je later de curves op de zender instellen en anders kan dat ook in het menu van toewijzen kanalen.

Nu moet het gaan lukken.

Succes. Gr jasper

Bij het toewijzen van de kanalen moet je niet alleen gas (throttle) op je gas-stick (linker pookje) zetten maar tegelijkertijd ook pitch!
De mainblades moeten niet alleen sneller draaien (throttle), ze moeten ook nog eens kantelen (pitch)

Probeer dat maar eens, het zal al stukken beter gaan. ;)

Laatst bewerkt:
ik zie beneden links een zender, en daar blijft het pookje naar beneden.
Ook als ik alles goed gekalibreerd heb.
Sommige helicopters gaan de lucht in, anderen niet.
Ook als ik het gewicht veel lager zet.
Jammer, maar het zijn wel degelijk de 'echte' helicopters die niet vliegen.
De kleintjes gaan wel, zo dat je ziet dat het geen echte zijn.

Het zou zomaar kunnen zijn dat streetbiker1977 het bij het rechte eind heeft.
Dat zou ook verklaren waarom de kleintjes (waarschijnlijk dus FP heli's) wel en de grote niet de lucht in gaan. Heb je zijn optie al geprobeerd?

Back