Ik zie door de bomen het bos niet meer! (Beginner)

• Topicstarter Topicstarter samder
  • Startdatum Startdatum
S

samder

Guest
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een mooie heli waar ik binnen en buiten mee kan vliegen. Ik heb al verschillende coaxiaal helicopters gevlogen en dat gaat moeiteloos. Ik wil dus nu eigenlijk een stap hoger, maar na dit forum helemaal door te hebben gekeken worden er zoveel suggesties genoemd, dat ik niet weet wat ik zou moeten doen. Zelf denk ik dat ik de keuzes heb uit deze helis:

Blade MSR
Blade 120SR
Nine eagles go pro

Er zijn er nog veel meer opgenoemd maar heb eigenlijk alleen maar goed gekeken naar deze 3. Ik heb niet veel verstand van helicopters, dus als ik naar nog meer zal kijken zal ik nog meer in de war raken (Ik sta open voor suggesties het liefst met een uitleg wat er goed en slecht aan is) Ik wil later nog met wat grotere helis gaan vliegen, zoals align 450/raptor 50.
Eerst wil ik het natuurlijk wel goed leren. Ik heb hier ook nog een simulator liggen.

Nog alles is op een rijtje:
Wil het liefst dat het binnen en buiten kan.
Prijs van zon 150 euro. (Als het niet mogelijk is voor deze prijs kan ik er nog wel wat euro bijleggen)
Wat is nou een goede helicopter om mee te leren vliegen?

Alvast bedankt!

hoi,

de blade msr is niks voor buiten, alleen bij windkracht 0
blade mcpx wordt veel mee buiten gevlogen.

blade120sr -> The Blade 120 SR is a micro size, Fixed Pitch, helicopter that can be flown indoors or outside (in relatively calm conditions)

solopro ken ik niet

suc6

Tot nu toe , zou de beste keus een Blade mCPX zijn !
als we ook de heli grote aan houden...

De Blade mCPX met DX4e is rond de 180Euro....

trouwens stel ik wel voor om (later) een Spektrum DX6i bij de mCPX te gebruiken,
want met de DX4e is de mCPX gewoon een stuk feller met besturen...

met de Spektrum DX6i kan je ook gewoon veel meer,
maar dan wordt het al weer wat duurder al heb je een
Spektrum DX6i voor 130 Euro...

Groeten Ray...

Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard maar wellicht denkt de TS dat het perse nodig eerst met iets als de MCPX te leren vliegen en zijn uiteindelijke doel ligt bij 450-600 dus waarom niet meteen...

Momenteel liggen die boven mijn budget :) Ik zal is even goed kijken naar die mcpx.

ALs je toch wilt doorgroeien naar 450 en hogere CP heli's dan is de mCPx ideaal.

Je kunt er nog eens mee crashen zonder dat het ding totaal in puin ligt. En als je de mCPx beheerst dan is de opstap naar een grotere CP heli een stuk makkelijker, wat ik zo hoor.

De mCPx is een geweldig ding en zelfs als je grotere CP heli's hebt blijft het machientje zijn waarde en lolfactor behouden

Maar da's mijn mening

Laatst bewerkt:
Er zit inderdaad een knop op om de uitslagen wat te verminderen, wat een hoop kan schelen

alleen met de dx4 kun je verder eigenlijk niets instellen, en dat begin ik steeds meer te missen eigenlijk..
Maar om dan meteen een dx 6 te kopen gaat me weer wat ver :mrgreen:
zo erg mis ik het ook weer niet

Ik heb de DX4e ook als RTF zender erbij gekregen. Je kunt toch de dualrates aan of uit zetten, zo reageert ie sneller of rustiger?
Ik merk weinig tot geen verschil ,
maar het is prima te doen met de DX4e zolang je daar ook meteen mee begint te oefenen...

is alleen maar relaxter als je eenmaal over gaat naar een DX6i...:cool:

EDIT excuus dubbelen post....

EDIT2
\/ Sluit me met de post onder mij aan,
"RTF" (inclusief dx4e zender) kom je op 190 Euro uit mits ie al weer wat goedkoper is daar ben ik niet 100% zeker van...

Kan je altijd later nog een dx6i kopen...
groeten Ray....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik merk weinig tot geen verschil

Tja, ik merkte wel degelijk een verschil maar goed.

In ieder geval, voor de TS lijkt het me verstandig om gewoon een RTF mCPx aan te schaffen. Als we al meteen een DX6i erbij adviseren valt de totale prijs voor een heli bijna 2 keer zo duur uit.

Laat TS eerst maar eens daarmee gaan stoeien, daar heeft hij zijn handen voorlopig wel vol aan.

Denk dat een 120sr best wel een goede keus is momenteel als je buiten met rustig weer wil kunnen vliegen (en is lekker crash bestendig). Voor binnen is hij eigenlijk net iets te groot. Is van de 3 die ts noemt ook de stabielste omdat het de grootste is.

Denk wel na coaxiaal dat je zal moeten wenne dat de knoppen anders zitten bij FP of CP.

Zou persoonlijk geen Mcpx voor beginner aanraden hij is klein en CP en best wel onrustig. Ook is hij eerder kapot (en ook je spullen) omdat hij een veel hoger HS heeft. Hij is weer wel meer geschikt buiten

Msr is een goed leuk klein helitje om vooral binnen goed te kunnen oefenen (kan ook buiten maar met windstil weer) is lekker ook crash bestendig en veel reserve onderdelen voor te krijgen.kost momenteel 139euro rtf (bnf gaat in dec in de aanbieding voor een euro of 85 als ik het goed heb)

Zou geen align 100s kopen past wel in het rijtje maar moet je een beetje geluk mee hebben.

Zou wel in ieder geval een goede sim kopen om te oefenen. (al heb je dan wel een echte of USB zender nodig die compatible moet zijn).

Nou suc6

Heli's worden ingedeeld in classe's 300-400-450-500-600 enz enz....kan iemand mij eens uitleggen waarop die getallen slaan? Is dat de grootte, de lengte, de rotordiameter...????

Graag een uitleg...

Een beginner

• Sub-micro (<100g, <20cm rotor diameter)
Extremely small helicopters, often coaxial. Low total energy makes them suitable for flying indoors.
  • Micro (<500g, <50cm rotor diameter)
Small helicopters such as 350-sized electric helicopters. Mostly fixed pitch helicopters, a few collective pitch helicopters
  • Miniature (<1kg, <80cm rotor diameter)
400 - 450 sized electric collective pitch helicopters, can be flown inside in large open spaces with care.
  • Small (<2kg, <100cm rotor diameter)
500 sized electric helicopters, very small nitro machines.
  • Normal (<4kg, <150cm rotor diameter)
30 and 50 sized nitro helicopters, 600-sized electric helicopters.
  • Large (<6kg, <200cm rotor diameter)
60 and 90 sized nitro helicopters, 700-sized electric helicopters.
  • And beyond...
Above this size are very large helicopters, often powered by gas turbines or 2-stroke petrol engines. Helicopter sizes - RC Helicopter Wiki

Niet echt een geheel zinnig overzicht :)

Bij de 450 en 500size klasse slaat het op het oude type motoren dat gebruikt werd en is het gelijk aan 325 en 425mm bladlengte.
Voor de 550, 600 en 700 slaat het tegenwoordig op de bladlengte.
Uitzonderingen zijn er altijd zoals de logo400 die 425mm bladen gebruikt en dus een 500size heli is.

dan heb je nog de .30 en .50 heli's
dat slaat dan weer op nitro motor inhoud in een inhoudsmaa die niet de onze is

Die 2 maten hebben meestal een even grote heli eromheen hangen, namelijk een met 600 als bladmaat
waarbij de .30 dan redelijk tam is, de .50 is vlot

de .90 is een nitro heli met 700mm als bladmaat

Back