ik zoek een multifunctionele fun auto 1:10 of 1:8

+1

Mits de TS regelmatig onderhoud pleegt, een goede suggestie:p

"Waterproof" met zo min mogelijk onderhoud, kunnen ook de Slash 2wd of Rustler zijn. Of de Stampede natuurlijk. Auto's met ongeveer dezelfde, simpele, techniek.
 
Ik heb met mijn 4x4 slash ook al behoorlijk veel water/modder gezien! Het duurt hoop ik nog ff maar de 4x4 kan niet wachten op sneeuw:p en hij mag natuurlijk mee op wintersport!!!

Je gaf aan niet te veel lexaan ja dat heeft de 4x4 dan wel maar daardoor krijgt de auto wel weer meer de 1:8 look
 
Mannen, ik stel jullie interactie zeer op prijs ;-)
Wat mij opvalt, is dat alleen Traxxas vernoemd wordt...
HPI, Ansmann, Tamiya, Kyosho...? waarom komen die niet in beeld? of zijn die niet meer mee met de laatste stand?
(ik leer veel bij van jullie, laat maar komen) ;-)
 
Mannen, ik stel jullie interactie zeer op prijs ;-)
Wat mij opvalt, is dat alleen Traxxas vernoemd wordt...
HPI, Ansmann, Tamiya, Kyosho...? waarom komen die niet in beeld? of zijn die niet meer mee met de laatste stand?
(ik leer veel bij van jullie, laat maar komen) ;-)

hebben geen van alle waterproof electronica, wat traxxas wel heeft.
 
Iemand op onze club heeft 2 weken geleden die buggy gekocht (onder nog een andere naam: AVIO racing). Ik moet zeggen, die gast heeft al 2 weken miserie ermee. Koop iets anders dus.
 
Laatst bewerkt:
Waarom de meesten traxxas noemen?

  1. voldoende offroad capaciteit aanwezig - traxxas = offroad
  2. ook goed geschikt voor speedruns - traxxas standaard al vrij snel
  3. bestand om door de regen te blijven rijden - traxxas meeste modellen standaard waterproof
  4. ook erg leuk en prima geschikt voor de sneeuw - door waterdichtheid van traxxas komen deze modellen hier het meest voor in aanmerking lijkt me
Ik ken zelf geen ander merk wat modellen aanbied welke standaard bijna volledig waterdicht zijn en ook nog eens snel.

HPI - biedt imho niet iets aan waar je naar op zoek bent
Ansmann, Kyosho - geen idee
Tamiya - Biedt ook wel leuke modellen aan maar zijn weer niet waterdicht

ik heb zelf een Tamiya DF-03Ra besteld, rallymodel gebaseerd op buggy dus kan opzich wel offroad, echter heeft deze weer geen waterdichte electronica.
Buggykap als binnenbody gebruik kan echter wel al een hoop water/vuil etc buiten houden
Wat ik hiervan zo zie kan deze ook flink snel gemaakt worden, wordt standaard echter als kit geleverd met simpele tamiya regelaar en standaard motor
 
Laatst bewerkt:
Superinfo hier... ;-)
Heb net zitten kijken naar de E-Revo... die staat mij behoorlijk aan...
De andere kandidaat zou de Slash 4x4 zijn...
Beide in de Brush versie want Brushless ziet er op de filmkes overdreven uit... veel te snel en wheelies kan ik niet aan, haha...

Dus wat denken jullie nu?
Brushed of toch maar brushless? (ik weet dat er een stevig prijsverschil bestaat)
 
doe jezelf een lol en ga direct voor brushless. nagenoeg geen onderhoud/slijtage t.o.v brushed.

ik durf er op te wedden dat als je brushed kiest er binnen 3 maanden een brushless setje in je auto ligt.

tegenwoordig zijn de prijsverschillen tussen brushless en brushed een stuk kleiner dan vroeger.
 
Superinfo hier... ;-)
Heb net zitten kijken naar de E-Revo... die staat mij behoorlijk aan...
De andere kandidaat zou de Slash 4x4 zijn...
Beide in de Brush versie want Brushless ziet er op de filmkes overdreven uit... veel te snel en wheelies kan ik niet aan, haha...

Dus wat denken jullie nu?
Brushed of toch maar brushless? (ik weet dat er een stevig prijsverschil bestaat)

Ik zou als ik jou was toch naar brushless kijken. Je hebt er een stuk minder onderhoud aan, en ja je geeft aan dat het je te snel is, maar je hoeft uiteraard niet altijd volgas te gaan. Ook zoals Murky al aangeeft zul je naar alle waarschijnlijkheid binnnen zeer afzienbare tijd toch wat snellers willen, en dan is het uiteraard zonde om dan alsnog geld te moeten investeren in een Brushless set.
 
Brushless heeft natuurlijk ook het nodige onderhoud nodig. Idd niet zoveel als brushed, maar ook dergelijke motoren hebben inspectie nodig.

Laat je niet bedriegen door het feit dat brushles motoren dicht zijn. (dus zonder koelsleuf etc..) Zand en vocht dringt overal binnen.:rolleyes:

Brushless hoeft niet sneller te zijn. Het is maar welk setje je kiest. Feit is wel dat brushless efficienter omgaat met de energie. Je kan dus langer rijden en hebt een stukje meer power. Zeker i.c.m. lipo accu's.
 
Laatst bewerkt:
Brushless heeft natuurlijk ook het nodige onderhoud nodig. Idd niet zoveel als brushed, maar ook dergelijke motoren hebben inspectie nodig.

Laat je niet bedriegen door het feit dat brushles motoren dicht zijn. (dus zonder koelsleuf etc..) Zand en vocht dringt overal binnen.:rolleyes:

Brushless hoeft niet sneller te zijn. Het is maar welk setje je kiest. Feit is wel dat brushless efficienter omgaat met de energie. Je kan dus langer rijden en hebt een stukje meer power. Zeker i.c.m. lipo accu's.

Het gaat hierbij om de meegeleverde electronica bij ik meen een traxxas, dan is de brushless versie toch echt een stuk sneller dan de brushed versie.

Verder heb je 100% gelijk, maar zal dat in dit geval niet op gaan.
 
Het gaat hierbij om de meegeleverde electronica bij ik meen een traxxas, dan is de brushless versie toch echt een stuk sneller dan de brushed versie.

Verder heb je 100% gelijk, maar zal dat in dit geval niet op gaan.

Ik reageerde op de reaktie's over brushless in z'n algemeen. (geen quote gebruikt dus ws niet duidelijk;))

De vergelijking tussen beide Revo's spreekt natuurlijk voor zichzelf.:)
 
Superinfo hier... ;-)
Heb net zitten kijken naar de E-Revo... die staat mij behoorlijk aan...
De andere kandidaat zou de Slash 4x4 zijn...
Beide in de Brush versie want Brushless ziet er op de filmkes overdreven uit... veel te snel en wheelies kan ik niet aan, haha...

Dus wat denken jullie nu?
Brushed of toch maar brushless? (ik weet dat er een stevig prijsverschil bestaat)

Ik zou toch brushless prefereren, en zeker als je net begint, een Slash 4x4 is wel erg lekker daarvoor. Een E-Revo is waanzinnig fun maar ook erg onvergevend als je nog geen gevoel in je trekkervinger hebt. Nou leer je dat snel genoeg daar niet van.

Verder als je echt wil bashen is een HPI Savage Flux of de iets goedkopere Bullet ST Flux ook een optie, zeker de Savage heeft zich al bewezen als een erg solide truck die veel misbruik kan hebben. De Bullet ST is nog maar net uit maar afgaande op wat ik er tot nog toe van gezien heb zal ook die behoorlijk stevig zijn.

Ook al die beiden standaard niet waterproof (een beetje vocht kunnen ze wel hebben hoor maar rij er niet mee het zwembad in), zijn ze dat wel ver te maken. Op het forum zijn diverse tips te vinden om ESC's te waterproofen bijvoorbeeld. 100% waterproof bestaat niet, ik heb diverse horloges die dat bewijzen. :)
 
Superinfo hier... ;-)
Heb net zitten kijken naar de E-Revo... die staat mij behoorlijk aan...
De andere kandidaat zou de Slash 4x4 zijn...
Beide in de Brush versie want Brushless ziet er op de filmkes overdreven uit... veel te snel en wheelies kan ik niet aan, haha...

Dus wat denken jullie nu?
Brushed of toch maar brushless? (ik weet dat er een stevig prijsverschil bestaat)

Volgens mij is de Slash 4x4 helemaal niet in brushed.
En als je een waterproof e-revo wil moet je niet bij Brushless edition zijn.
 
Beste keuze is gewoon een auto kiezen die goed bij ge past en deze, wanneer het nog niet is, zelf waterdicht maken.
 
Back
Top