Ik zoek een perfect allround offroad fpv camera platform.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door jakkobink, 30 mei 2015.

1. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Zou je anders een Photobucket kunnen openen? Dan zet je je foto's daar erop en plaats je hier een IMG link

Laatst bewerkt: 22 jun 2015
    jakkobink vindt dit leuk.
  2. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
  3. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Is gelukt. Kan goed de foto's bekijken op bucket..

Leuke car, wat ga je er voor kap opzetten? Lijkt wel een Calibra..

4. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Voor gewoon gebruik voor mijn kinderen en familie komt er dit neutrale lexaan kapje op die ik nog had liggen.
    Voor undercover een Nikko oid cheap ass kapje,
    En voor de fpv verkenningen een carbon/ arramide maatwerkje omdat ik er nog zoveel van heb liggen.

Vandaag het kantel armpje getest dat hem rechtop moet zetten als hij omslaat op een plek waar ik er moeilijk bij kan... Of midden op straat. Er is minimaal een crawler stuurservo voor nodig om hem in het zand rechtop te krijgen, en tot nu toe werkt het nog in één richting. Eerst eens kijken of het voldoende is.

Ik ben witte ledjes aan het solderen...10W gereguleerd, 700Lumen p/s, bediend via rx.
    Ik twijfel nog: lichtbar (met 4) of twee pan/tilt synchroon met de pan/tilt/roll van de camera.

Na test in een donkere gang op t werk blijkt dat 2 meebewegende leds veel effectiver is. Één 110 en een 20graden reflector los van elkaar te schakelen werkt mooi met mijn camera.

Er is een naast de achteruitrij camera een extra schakelbare plek op mijn bestuurbare switch. Er is een 30x zoom fpv camera van hk onderweg. Als die binnen is kan ik gaan testen hoe die op ir verlichting reageerd want het is wel een tegenvaller dat geen van al mijn fpv sets gevoelig zijn voor ir! Desnoods word het een divergente laser voor de 30zoom cam fov.

Eind deze week hoop ik weer meer af te hebben. Langzaam druppelen de onderdelen binnen.

...aanvulling. De laatste test is erg slecht verlopen. De esc bleek een niet 100% en er komen wat onverwachtte probleempjes naar voren..gesmolten plastic en geluiden die een esc niet hoort te maken helaas. En omdat dan alles misgaat blijkt een brushless gimbal de bewegingen van de auto niet te kunnen volgen en in error modus vliegt als je harder rijd dan krap 10km/h. En dat terwijl ik hem geplaatst had op rubbers en hem opgehangen had in vier dempers van bigbore shocks. Ik ga er een nachtje over slapen!

5. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Squirrelod op Youtube heeft ook een keer een video serie gedaan met een Losi SCTE, die ook FPV gemaakt werd met meedraaiende camera, veel LEDs etc, was een gaaf project, als u tijd heeft is het het kijken waard!

6. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    ...als ik tijd heb?! Haha daar kun je me voor wakker maken!
    Bedankt voor de tip!

U?

7. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Op het forum kan ik nergens vinden welke opties ik heb om voordelig mijn xs weer te motoriseren. 2e hands een xs setje zien te scoren blijkt erg moeilijk.
    Is er een betaalbare combo die ik erin zou kunnen knutselen?

Zo jammer want ik had mijn xs net volledig in ere herstelt.
    Ik hoop op ideeen van jullie want met alle maten en amps is het een groot bos voor een heli vlieger...(schaam)

8. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Heeft castle creations niet een mooi setje hiervoor?

Ook Traxxas VXL schijnt er best goed in te werken lees ik wel..

9. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Crap! Ik vond eerst prijzen van 300+€!
    Met de tip heb ik castle setjes, maar ook losse passende regelaartjes gevonden voor een prikkie. Zelfs de orriginele heb ik nu gevonden voor sub 100€
    De eerste meevaller!

10. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Anders is Hobbywing ook erg goed!

11. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Die is ook zeker niet duur inderdaad.

12. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Zo en vanaf hier weer verder: Inmiddels is er veel gebeurd.
    Ik heb de twee XS-en weer rijdend met knappe regelaars.
    Een mooie rolkooi/ assesoire beugels gemonteerd. Maatwerkbody staat te drogen in de oven.
    De eerste mal voor de fpv capsule is gesneuveld, maar ik geef niet op.
    Het is me nog steeds niet gelukt om een Zenmuse heel te houden/ bruikbare beelden mee te maken.

Het monteren van een relaieer station op een XS is geen succes, zelfs niet met 1/2 offset velgen. Ik had hem als test gebouwd van een ontvanger en servo die de potmeters bedienden van een 2e TX. Het werkt want van de vertraging heb ik geen last door mijn gebruik, echter valt de vertraging zelfs bij een snelle ronde niet op door de snelle servo's.
    Ik wil de module als losse zelfstandige module opbouwen zodat de grote auto hem kan achterlaten en oppikken. Daarvoor ben ik nu testen aan het den met een electrisch koppelbare aanhanger wat dramatisch uitpakt tot nu toe! (electro magneten/ vaste magneten, servo koppelingen enz werken moeilijk bij het weer aankoppelen. Dit omdat de moduleniet op een plek kan worden achter gelaten die in het zicht licht ivm evt diefstal :)

heeft iemand nog een goede tip voor een fpv camera voor snachts? mijn duurdere camera's pakken de IR stralers slecht op. (fatshark "fpv tuned' cam oa)

Deel Deze Pagina