Immersionrc vortex rtf quad

Er zijn 2 versies als in: Race en Beginners
Daarnaast dus blijkbaar ook de mogelijkheid om voor vaste armen te gaan.

Wat ik verder voorbij heb zien komen in het draadje op fpvlab:
-accu 1300-1800 3s en 4s
-5 of 6 inch props
-350mW vtx met Raceband frequenties (naast de standaard frequenties).
-standaard cam 600tvl, upgrades naar 700 en 900 geloof ik.
-1806 t-motors.

(Ik zal ff kijken of ik nog meer info tegen kom)

http://fpvlab.com/forums/showthread.php?t=23724
 
Hoe zit het met het plaatsen van je eigen ontvanger??

Op de site van Immersionrc las ik dit: Receiver Compatibility: CPPM Input, with S-Bus, and Spektrum™ Satellite converter cables optional.


 
Hoe zit het met het plaatsen van je eigen ontvanger??

Op de site van Immersionrc las ik dit: Receiver Compatibility: CPPM Input, with S-Bus, and Spektrum™ Satellite converter cables optional.




alle ontvangers die PPM of Sbus ondersteunen
(als je Sbus of spectrum gebruikt heb je een Converter kabel nodig)
 
Iemand al stiekem binnenin gekeken? Naze of cc3d? Status leds zichtbaar?
nee er zit een immersion fusion board met vele stm32 processoren en functies.
Alles is met elkaar geintegreerd

vtx kan eigenlijk niet kapot zoals die gemaakt is, maar die kun je eruit klikken indien nodig.

Ik heb mijne helemaal stock gevlogen, maar inmiddels geupgrade naar cobra 2204 omdat ik die wat fijner vind en zeker op 5x45 props [emoji1]. Het geeft me wat directere throttle response


Hier een foto van mijn prototype nu. De motor mounts zullen anders zijn heb ik begrepen bij productie model.
84c38136cbfcdb9743ffbb88594b3d3e.jpg
 
Hoe is die kwa crash bestendigheid vergeleken bijv. met de flip 260. Die is namelijk redelijk bullet proof. En ik wil nog wel eens een boompje e.d. raken :) .
 
Mooi ding hoor die Vortex! Ik denk dat de crash bestendigheid een stuk minder zal zijn dan de huidige mini's - indien je de niet inklapbare versie vliegt. Hoe het straks in de praktijk zal zijn met crashbestendigheid...geen idee.

Wel een beetje jammer dat dit topic meer reclame bevat vanuit diverse leveranciers dan nuttige informatie.
 
Nou ik denk dat de vraag die bij iedereen brand vooral is: Waar kan ik hem bestellen, wanneer en wat gaat dat kosten? In die zin is het dan ook wel nuttige informatie.

Zodra er meer mensen een thuis hebben trekt de info wel weer aan hoor. Gaat altijd zo :)
 
Hoi,

Ik zou graag advies willen over wat te doen. Ik wil al een tijdje een zelfbouw multicopter doen en heb me al flink verdiept in wat er mogelijk is. Voor mij is afstand vliegen (1-3km), snelheid van de quad en fpv (enkel board cam, geen opname nodig) een vereiste. Racen met andere piloten zal ik niet snel gaan doen, met mezelf spelen vind ik fijner:p

Ik heb al een aantal frames in gedachte, waaronder blackout 330, tbs discovery of flip quad.
Sinds ik de filmpjes van de vortex gezien heb(o.a. boris) neig ik toch daar naar toe, maar het bouwen lijkt me toch ook leuk..
De vortex lijkt me erg goedkoop ivm een kaal blackout frame dat al 200euro kost. Hij is kleiner..ok...Ik wil er zoiezo een betere camera op dan de standaard 600tvl en ook een sterkere vtx..Ik had mij al vastgepind op 1.3ghz video (i.c.m ezuhf trouwens), maar deze zit op 5.8. Ik heb geen ervaring met 5.8 qua penetratie vermogen en max. afstand, maar lees dat dat nogal een probleem is..het lijkt me hartstikke mooi om door de bossen te vliegen, maar ook om gewoon eens ergens heen te vliegen, zonder dat ik erachteraan hoef te rijden.
Is het het waard om dan voor de vortex te gaan, of toch maar de uitdaging aan te gaan en er zelf een in elkaar te zetten..
 
Ik zou gewoon een black-out kopen. Mijn bo mini is bijna niet kapot te krijgen vorige week een tweede bo frame gekocht. Zeer tevreden. Ik betwijfelt of het frame net zo sterk ik als een blackout frame. Geen behoefte gehad om te pe re ordered....
t
Hoi,
Ik zou graag advies willen over wat te doen. Ik wil al een tijdje een zelfbouw multicopter doen en heb me al flink verdiept in wat er mogelijk is. Voor mij is afstand vliegen (1-3km), snelheid van de quad en fpv (enkel board cam, geen opname nodig) een vereiste. Racen met andere piloten zal ik niet snel gaan doen, met mezelf spelen vind ik fijner:p

Ik heb al een aantal frames in gedachte, waaronder blackout 330, tbs discovery of flip quad.
Sinds ik de filmpjes van de vortex gezien heb(o.a. boris) neig ik toch daar naar toe, maar het bouwen lijkt me toch ook leuk..
De vortex lijkt me erg goedkoop ivm een kaal blackout frame dat al 200euro kost. Hij is kleiner..ok...Ik wil er zoiezo een betere camera op dan de standaard 600tvl en ook een sterkere vtx..Ik had mij al vastgepind op 1.3ghz video (i.c.m ezuhf trouwens), maar deze zit op 5.8. Ik heb geen ervaring met 5.8 qua penetratie vermogen en max. afstand, maar lees dat dat nogal een probleem is..het lijkt me hartstikke mooi om door de bossen te vliegen, maar ook om gewoon eens ergens heen te vliegen, zonder dat ik erachteraan hoef te rijden.
Is het het waard om dan voor de vortex te gaan, of toch maar de uitdaging aan te gaan en er zelf een in elkaar te zetten..
 
Om eerlijk te zijn denk ik dat je twee verschillende doeleinden probeert te verenigen in één frame en dat gaat helaas niet.

Als je lange afstanden wil vliegen en er niet achteraan wil hoeven lopen, of rijden, dan heb je een goede accu duur nodig. De "kleintjes", de 250 maat of kleiner, gaan geen vliegtijden halen van 10 minuten of meer. Dat zit er gewoon niet in.

Je kan blij zijn als je 7 minuten haalt, maar 4 of 5 is realistischer als je genoeg punch wilt houden!

Als je ver weg vliegt wil je ook terug kunnen komen, dus kunje maximaal 2 a 3 minuten van je weg vliegen (in een rechte lijn dan he) dus dan kom je niet zo heel erg ver dat je aan EZUHF echt meerwaarde hebt.

Een grotere quad is een ander verhaal. Hier kan je een frame aanpassen aan je doel. Als je lang wil vliegen dan zoek je de ideale balans tussen gewicht inc accu's en bijbehorende accu's met een lange werktijd. Daar zijn de miniquads niet het sterkst in.
Dat zijn "skateboarden" geen "toerwagens". met een ferrari moet je niet naar spanje rijden en met een Bentley moet je niet willen racen op de nürenberg ring. het kan wel, maar het is niet ideaal.

Miniquadjes vlieg je voor de kick, niet voor het uitzicht ;)
Denk er eens over na wat je het liefst doet?

De vortex is trouwens een hele leuke beginner / intermediate quad. Tenzij je zo vliegt als BorisB, Danny, of Charpu zul je er niet zo hard mee gaan dat ie in stukken knalt als je iets raakt. Als je wel zo vliegt dan raak je waarschijnlijk die obstakels niet.
Ik denk dat je hiermee een goede quad koopt, zonder veel gedoe met bouwen.

Ervaren bouwers kunnen beter zelf bouwen, maar als je niet echt handig bent met soldeerbout etc dan kun je beter deze kopen. Ik denk dat je dan minder storing hebt dan als je er zelf een bouwt.

Just my 2 cents..
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad wat hier boven al gezegd wordt...eerst eens heel goed bedenken wat je wilt. Wil je verder weg en "relaxed" vliegen, of wil je gewoon zo hard mogelijk gaan en racen.

Twee bovenstaande dingen zijn niet echt goed te verenigen in 1 soort frame. De mini's zijn bloedsnel en wendbaar, maar ik kan niet langer dan 5 minuutjes vliegen op een 3s 1300mAh lipo. Ook heb je weinig plek in een mini frame om de componenten zo in te bouwen dat je bereik van video zender en rc besturing optimaal is.

Dus eerst heel goed bedenken wat je wilt voor je iets gaat kopen!

Over bouwen of kopen:
Als je zelf bijv een BO koopt kom je iets goedkoper uit (bij gebruik van duurdere componenten) dan de vortex. BO is sowieso een bewezen frame. Voor zover ik weet het lichtste en stevigste frame wat er tot nu toe gemaakt is. Maar je kan natuurlijk ook gewoon zelf een trapje lager gaan zitten om eens te kijken of een mini is wat je zoekt, dan kan je dneken aan bijv.:
- zmr 250 frame
- goedkopere motoren (er zijn er zat die prima zijn om mee te beginnen, en 1/2e kosten van bijv cobra, tiger, sunnysky etc.) Ik ken een hele hoop vliegers die al heel wat vlieguurtjes hebben gemaakt met goedkope motoren zonder problemen. Daarbij zal ik niet ontkennen dat mijn tigers zeker mooier lopen dan de goedkopere motoren, maar dat wil niet zeggen dat de goedkopere motoren per definitie troep zijn. Vliegen doet het.
- Rctimer sn20a / sn16a escs (of de dys sn20a).
- ImmersionRc 600mw 5.8 setje (ik heb zelf hele tijd met boscam 200mw gevlogen, nu met de immersion en ik kan je zeggen: wereld van verschil). Natuurlijk kan je ook voor een andere frequentie kiezen als je een meer penetrant signaal wilt hebben.
- Flip32 van rtfquads (naze acro variant)
- minimosd van rtfquads (On screen display, mits je dit wilt hebben)
- sc2000 pz0420 of de nieuwere runcam met IR filter (als je niet 's avonds wilt vliegen is dit een goede camera, heeft wat betere kleuren door de IR filter).


Dan kom je uiteindelijk echt STUKKEN goedkoper uit dan een vortex. Even heel globale schatting, ik denk op ongeveer de helft. Vind je bouwen leuk? En heb je zin om je er echt in te verdiepen (dwz...veel lezen op internet en filmpjes kijken) dan zou ik nog altidj voor een zelf bouwen setje gaan.

Het kan natuurlijk ook dat je gewoon wilt vliegen zonder daar zelf veel tijd in te stoppen wat betreft bouwen. Als je dan al zeker weet dat je een mini wilt hebben...zou een vortex heel leuk zijn. Betaal je wat meer dan bij zelfbouw, maar kost je weinig tijd.
 
Back
Top