IN DE ETALAGE

Het waren mooie tijden..met je neus tegen de etalageruit van de modelbouwwinkel en je vergapen aan al dat moois wat bij die schamele 1 gulden zakgeld per week ( of was het per maand) echt niet binnen bereik lag.

Nu weet ik niet of je huidige zakgeld meer dan dat is maar ik ga vast de etalage inrichten. Nee..de winkel gaat nu nog niet open. Op 16 september a.s. hoop ik 78 jaar jong te worden en dat is voldoende reden voor een mooie uitverkoop. Niet alles zal in 1 keer weg gaan, het zal ongetwijfeld een jaar of 5 in beslag nemen en..er gaat nog heel wat bij komen aan Zuiger- en E-motor primaire VV klassen kisten bij leven en welzijn. Maar het is de hoogste tijd om de hangaar wat kaler te gaan maken en wat is er nu mooier dan dat ik mijn kisten waar ik echt geen tijd voor heb..zal hebben om ze allemaal zelf te vliegen toch in gebruik te zien.


We beginnen met het vullen van de etalage..zeg maar etalages want het past niet achter 1 raam en zo zoetjes aan zal duidelijk worden wat weg gaat en wat nog ff mag blijven.


Zuigerkisten:

1. Originele 1951 Hekking met een 2,5 cc Webra diesel. Span 1600 mm. Sturing op richting en DT:

IMG_20200630_170548.jpg





2. Dream Weaver met een 2,5 cc OliverTiger, span 1480 mm. Sturing op richting en DT:

IMG_20211228_124527.jpg




3. GeFi 21 met een KMD race diesel. Span 1600 mm. Sturing op richting, VIT, AR en DT:

IMG_20220508_110845.jpg




4. Django met een 2,5 cc Super Tigre diesel. Sapan 1500 mm. Sturing op richting AR en DT:

IMG_20220613_100637.jpg




5. Meshack met een 2,5 cc Super Tigre Glow. Span 1550 mm. Sturing op richting, Vit, AR, DT.

20221209_094221.jpg




6. GeFi 22 met een 2,5 cc Rossie. Span 1800 mm. Sturing op richting, VIT, BUNT, AR en DT:

20230217_132600.jpg




7. Night Train met een 2,5 cc Super Tigre G15. Span 1600 mm. Sturing op richting, VIT, AR en DT:

20240531_134052.jpg




8. Albatros 66 met een 2,5 cc MVVS TRS, originele kist uit 1966. Span 1550 mm. Sturing op richting, VIT, AR en DT:

20230718_191807.jpg





9. Ponjaard met een 2,5 cc Oliver Tiger diesel. Span 1500 mm. Sturing op richting, AR en DT:

20240311_115903.jpg




10. Stratos LH-10 met een 2,5 cc Rossie. Span 1700 mm. Originele DDR kist van 1975. Span 1700 mm. Sturing op richting, VIT, AR en DT:

20241124_121806.jpg




Zo..dat is het fff voor nu..er komen nog 3 of 4 etalages vol met van alles en nog wat van minder dan een halve meter tot 5,5 meter en alles er tussenin.
 
Vervolg zuigerkisten.

11. Dixielander gebouwd uit een originele bouwdoos met een 2,5 cc OTM. Span een tikkie vergroot 1350 mm. Sturing op richting en DT:

20241005_152248.jpg




12. Korla Plankton met een 2,5 cc Rossi. WK kist van 1975. Span 1800 mm. Sturing op richting, VIT, AR en DT:


20241208_130940.jpg




13. Komet met een 2,5 cc ED Racer. Span 1800 mm. Sturing op richting en DT. WK kist van 1951 ( niet deze maar een iets andere kleurstelling) In aanbouw:

Komet geel.jpg




Elektro kisten

14. Plurabelle van 1975 met een rappe E- Motor. Span 2000 mm. Sturing op richting, VIT en DT:

IMG_20220418_162300.jpg




15. Dream Weaver met een zeer snelle E motor. Span 1450 mm. Sturing op richting, AR en DT:

20240320_163711.jpg




16. Classy Gassie, kan wel een half uur rondkachelen. Sturing op Richting, motor en hoogteroer:

011.jpg





17. Aquita, originele A2 uit 1962. Span 2000 mm. Sturing op richting, motor en DT:

IMG_20220621_174248.jpg




18. Taltos. Span 3300 mm. Sturing op richting, hoogte, motor en remkleppen:

IMG_1527.JPG




19. Zeer mooie Amigo..plaatjes volgen.


20. Hols der Teufel. Span 5500 mm. Sturing op rol, richting, hoogte en motor. Geschikt voor elastiekstart en slepen.

IMG_20220525_140127.jpg





Pff wel een beetje moe geworden van al die kisten naar buiten slepen en opbouwen.
 
Vervolg Electro kisten:


21. XXL-58-C, span 1500 mm, sturing op richting, motor en DT

20250611_190039.jpg





22. Donderkruiser met E- motor en Graupner Pulso. Span 3000 mm. Sturing op richting, hoogteroer, E motor, brandstof afslag Pulso, Rampe ontkoppelinrichting ( elastiekstart):

20250328_142525.jpg


20250507_150226.jpg





23. Spassvogel, span 3000 mm, wordt momenteel gebouwd door RC Europe, afbeeldingen volgen.


Motor kisten

24. Playboy Sr, Span 2000 mm, 10 cc O&R Sparky, sturing op richting, hoogteroer, motorstop:

IMG_20210225_130122.jpg





25. Dolphin, Span 2000 mm, 10 cc O&R sparky, sturing op richting, hoogteroer, motorstop:

IMG_20210225_131025.jpg




26. KK Southerner, span 1500 mm, 2,5 cc diesel, sturing op richting en hoogteroer:

56.jpg





27. PB-2, span 125 mm, 0,8 cc diesel, sturing op richting en hoogteroer:

IMG_20220422_130900.jpg





28. Graupner Kapitan, span 1080 mm, Sturing met GG op richting, hoogteroer en gasregeling:

004.jpg




29. Radio Queen, span 2150 mm, 3,5 cc ED Racer diesel, sturing op richting, hoogteroer en drossel/ motorafslag:

20250313_130855.jpg




30. TAM-1, Span 1800 mm, 10 cc OS viertakt, sturing op 2 rolroeren, hoogteroer en motor,

31. TAM-2, span 1800 mm, 10 cc OS viertakt, sturing op 1 rolroer, hoogteroer en motor:


upload_2025-3-22_15-46-56.png
 
Vervolg motorkisten.

32. Fokker D-7, 0,8 cc diesel, span 500 mm, Vrije Vlucht:

20230513_093439.jpg





33. Topsiel, Span 700 mm, 0,8 cc diesel, Origineel model, Vrije Vlucht:

1751294741589.png






33. LH-9 Span 1700 mm, origineel DDR model van 1975, Rossi 2,5 cc, Vrije Vlucht:

20240927_191245.jpg



34. Pou de Ciel, span 1000 mm, ex motor, sturing op richting en hoogteroer:

Pou.jpg




Dat was het voor dit moment aan modellen. Zodra er weer kisten bij komen zal ik ze in de "Etalage" zetten.

Een volgend keer enige motoren.


Van deze 33 kisten gaan er dit jaar rond de 10 stuks weg zodat er weer ruimte is voor nieuwe bouwsels..en dat zullen hoofdzakelijk volbloed zuigerkisten en E-Conversie Primaire VV klassen kisten zijn.


En mocht je bij het zien van deze plaatjes ook iets in die richting willen bouwen of zelf een "Etalage" willen inrichten..of iets van "Mijn Hangaar" gaan maken...ruimte genoeg op ons V&C forum.
 
Vanwege het huidige tropenrooster..om 6 h de werkplaats in..nu in de koele kamer blijven en vanmiddag of een dutje of een ijsje..

We maken de etalage nu af..

MOTOREN


Zuigerkisten/ F1C 2,5 cc, van l naar r:

Webra 1952, Werd massaal gebruikt in de 52-55 WK's
Oliver Tiger, DE motor in de mid fifties
Met blauwe kop..naam kwijt..Hongaar of Tjech
Super Tigre G-20
Super Tigre G-15 DE mid sixties motor
MVVS G-7
KMD
KMD
Uctkam ( Rossi relica)
Uctkam (Rossi replica)

20250701_100433.jpg



F1C toebehoren:

20250701_100437.jpg




Overige motoren:
DC 1,5 ccc
DC 0,8 cc
MK17 1,5 cc
Super Tigre G 20
X-3 2,5 cc
Jaguar, 2,5 cc
Jena, inhoud nog niet bekend

20250701_100703.jpg




O&R 10 cc Sparky:

20250701_113554.jpg




Topaz 7,5 cc glow, nieuw:
20250701_113603.jpg



Turnigy 6374, nieuw, https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy...DTBQQC7RFCd3dOquvRxTN2WNHsZkrOnHW1kR2UatKjTUa

20250701_113630.jpg
 
Zo...de "winkel" is open en kom gerust binnen voor een praatje en een bakkie...echter..er zijn natuurlijk altijd slimmeriken die "achterom" weten te komen..oftewel: ik had met deze en gene al het eea afgesproken en dat gaan we eerst doen.


Er gaan dit jaar iets van 10-12 kisten weg en dat zijn hoofdzakelijk kisten waar ik niets mee kan op OHA of mijn vliegstekkie hier om de hoek.

Oh ja..we gaan ook nog een keer alle vintage zenders in een etalage zetten maar je weet het..soms is het ter decoratie en soms is het te koop...en van vragen wordt je wijzer is het toch??
 
Back
Top