Zo snel gaan ze echt niet kapot. Ook als je geen onderhoud pleegt blijven ze lopen maar dat beetje extra aandacht doet de motor gewoon iets beter lopen.
ik weet niet wat je met Slopen bedoel maar als je denk dat je de CCM uit elkaar kan halen en weer in elkaar kan zetten, dan kom je bedrogen uit en is het zeker ook niet waard
Nou jan dat was ik dus wel van plan dat was dus de bedoeling met lopen en slopen, kijken wat er mogelijk is en daar door het motortje beter beter begrijpen en gaat ie kapot nou ja jammer dan gewoon er van leren.
Open maken is streng verboden, als men tijdens de wedstrijden sporen ziet van een geopende motor kan dat wel eens sancties betekenen.
ESC↔motor animations, with single step viewing townbiz.com/animations/animations.html Wat foto's van het inwendige van een brushless motor Repairing the motor - FGF
@ron van sommeren Dat is totaal niet van toepassing gezien de Carson cupracer een brushed motor is in een soort van 540 silvercan behuizing.
@Roelof En daarom had ik er ook totaal expliciet brushless bijgezet, omdat beide typen in deze discussie ter sprake komen. En daarom zitten er ook totaal borstelmotoranimaties in de link die ik gaf.
roelof dit snap ik ook wel en dit gaat ook niet met de hand out motor gebeuren maar ik wil cuppies kopen en kijken wat de opbouw is en hoe ik de onderhoud zoals jan omschrijft moet gaan doen zonder dat ik de hand out motor kapot maakt en dat bedoel ik dus met loop en sloop, gaat ie kapot mwa jammer dan als ik er maar van leer en de kostprijs daar schrik ik dan ook niet van 15 euro per stuk
bij de CCM kan je bijvoorbeeld al geen koolborstel vervangen dus heb je weing mogelijkheden voor onderhoud buiten wat ik al beschreven had de koolborstels zitten vast aan de endbell
Mooi dan is de kans ook kleiner om het te slopen. Of ik het wil of niet maar op de een of andere manier lukt het me altijd wel weer.
Volgende keer dat je langskomt wil ik je met liefde laten zien je je de Carson Cup Machine kunt onderhouden, maar bijzonder veel wat je er aan kan doen is er niet & moet je niet willen. Alle tijd die je zou willen steken in het finetunen van de motor, kun je beter steken in leren rijden & sturen, dat geeft een veel beter rendement. Beter rijden geeft je een veel hogere voorsprong dan dat je een druppeltje olie op je motor doet, hem in laat lopen etc. Kun je heel veel tijd in steken & een hele berg Cup Machines voor kopen, maar dat gaat lang niet zoveel zoden aan de dijk zetten als ervaring opdoen en komen rijden.