In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

1. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Ik wil altijd wel eens proberen met mijn GTI'tje :)
    265pk / 416nm wil wel vooruit :D

2. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    En inderdaad zo een 5 cilinder klinkt ontzettend mooi :)

Bvb een Focus RS met Miltek lijn... DAMN :D :D

3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Tjongejonge, het lijkt het brommertopic wel...

4. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
    goed he :)

5. GP64

GP64

Lid geworden:
    6 mei 2004
    Ja dat is een Volvo motor met Ford logo ;)

Nu Ford geen eigenaar meer van Volvo is is de 5 cilinder ook uit de nieuwe RS verdwenen.:D

6. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    300 pk uit een 5 cilindertje, daar gaan die prachtige V8- en.:(

7. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
    nooit geblazen met on-geblazen motoren gaan vergelijken he.

is appels met peren ;)

8. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    +1 van deze kant.

V8-en met turbo vreten dat 5 cilindertje op met huid en haar!
    (en als voormalig motorrijder en nog steeds liefhebber....ook die focus rs maakt geen kans tegen sommige 1liter 4 pittertjes...maar dat zijn wederom appels en peren)

9. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Tja, aangezien die V8-en toch niet al te gunzig zijn voor het milieu, denk ik dat we die motoren steeds minder tegenkomen en de 4 pitters steeds meer.

10. nitroibo

nitroibo Guest

Opel corsa c20let(2.0 16v turbo) 310pktje. Dat is aardig wat voor een auto van 950kg he.

Het gaat om het vermogen gewicht verhouding. Als je met een v8 turbo auto 500pk hebt, betekend niet dat je sneller bent dan een auto met 4 of 5 cilinder met 500pk.

Ik trek bv. bmw m5(e60) met 507 pk moeiteloos uit. Dat komt omdat een corsa maar de helft van m5 weegt. En over de motorfietsen weer het zelfde verhaal. Zo een ding(zx10r,gsxr1000,cbr1000 etc) weegt ongeveer 200kg en 180-190pk. Dat is bijna 1kilo per pk.

11. nitroibo

nitroibo Guest

oow ja m5 heeft v10 er in hangen.

12. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Heeft de M5 geen ongeblazen V10? Lotus kon met een turbo 1400+ pk uit een 1.3 liter V6 halen (andere merken trouwen ook wel.) dus dat is een koud kunstje vind ik. druk er op en je bent klaar.
    Vind atmosferisch tunen veel imposanter om eerlijk te zijn. Hoewel, de TFSI motoren van VW zijn ook wel gaaf vind ik. (hebben alleen een nadeel.. ze hebben ook het geluid van een 4 cilinder. :( )

@Nitrobo: ik denk dat die corsa op een circuit niet veel kans zou maken tegen die M5. de M5 is misschien wel een stuk zwaarder, maar ik denk dat die in de bochten sneller is omdat 't ding zo ongelovelijk goed gebalanceerd is.

13. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003

14. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
  15. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Dat is logisch, maar aangezien de overheid die klimaatverandering in de kop heeft zie je steeds meer kleine autotjes op de weg. Gelukkig is er nog BMW, Audi, Mercedes, dat soort spul. Met de Bi-Fuel V6 e.d.

16. Airbus

Airbus

Lid geworden:
    29 okt 2004
    Ik rijd sinds een jaartje met een bestelbuske :p seat inca
    traag!, MAAR je kan lekker wat laden ^^ komt de modelbouw ten goede ;)

17. nitroibo

nitroibo Guest

Ja klopt m5 heeft atmosferische motor. Ik ken mensen die met dit soort auto's(corsa, golf,polo,kadett,focus, etc) snellere ronde tijden rijden dan m5 zelfs gallardo op Zandvoort en Assen. En die corsa heeft 75% quaife sper diff, gas gevulde schroef set, dunnere stabilisator stang, zafira opc remmen etc,etc. Kortom hij is redelijk snel. Kijk naar clio cup auto's, ze rijden op zandvoort net onder de 1:55 met maar 200 pk. Dus veel vermogen en welke merk zegt ook niet veel. Veel rij plezier mensen.

18. nitroibo

nitroibo Guest

Ja klopt m5 heeft atmosferische motor. Dat een m5 op het circuit sneller is? Kijk naar clio cup auto's, die rijden op zandvoort ronde tijd van 1:55 met maar 200pk. Met een standaard m5 haal je die tijd echt niet. Dus aantal vermogen zegt ook niet veel. Je moet ook je remmen en onderstel aanpassen. Trouwens die corsa is niet motor er in en rijden maar. hij heeft voor de rest 75% quaife sper differentieel, gas gevulde schroef set, dunnere stabilisator stang, zafira opc remmen(308mm) etc... Veel rij plezier mensen.

19. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    pcies! hebben we al flink mee vervoerd ;) lol!

20. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Mja.. als je een M5 helemaal stripped en voorbereid op circuitwerk, zou eht al weer een veel eerlijekre vergelijking zijn.
    Je bent nu wel een volbeladen 4 deurs sedan aan het vergelijken met een kleine hatchbak. (ja,.. ben een fan van de M5, kan het niet helpen. :D )
    Besides, die circuit wagens krijgen veeeeeel meer onderhoud, omdat alles toch vrij snel slijt.

In de Jaren tachtig F1 jaren haalde men 1400+ pk uit een 1.3 liter V6 door er een paar turbo's op te zetten en het geheel op 5.5 bar te laten draaien.
    dus mwoa, zo moeilijk kan het tegenwoordig niet zijn om een goede kleine motor een bult vermogen te geven.
    Nadeel is alleen.. je hebt er in het gewone verkeer helemaal niets aan.
    Ik zou een compressor op m'n Corrado kunnen zetten. zou ik toch wel aan de 400pk moeten kunnen komen, als ik het fatsoenlijk aanpak.
    Mja.. dan zou ik er een bult meer onderhoud aan hebben, en het zou denk ik lang niet zo mooi rijden als dat het nu doet. dus laat ik het maar mooi voor wat het is. :D

Deel Deze Pagina