In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

1. CNG

CNG

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Als ik ooit een golf 16 klepper G60 tegen kom ( wel een originele ) dan schaf ik me die ook nog aan.:DZeer zeldzaam,net zoals de country ook is.
    En zoiezo in 1989 een auto met standaard 220 pk is al vrij zeldzaam.
    Achja, ik ging al op mijn 15de naar VW meetings,met mijn 18de meteen een golfje aangeschaft( staat een heleboel pagina's terug), en deze naar mijn hand gewerkt zoals ik hem wilde hebben.( zoals die dus die hele boel pagina's terug staat)
    Momenteel is de buitenkant af( al 5 jaar ),nu ben ik bezig met de binnenkant.
    Daar heb ik het spul al allemaal voor klaar liggen,moet alleen nog even de zin zien te vinden en de tijd tussen alle andere hobby's in.
    Nadeel is dat werken zoveel vrije tijd kost:p.
    MAAR, gelukkig is het de hobby auto en mag het wat tijd kosten.
    Als VW fanaat mag het natuurlijk ook niet ontbreken om in een club te zitten:rolleyes:.

En die C van jou,doen wat jij ermee wilt doen en zoals jij vind dat het moet gebeuren.Hij mag tenslotte gezien worden !!
    Een maat van me die rijdt ook een C, 20 klepper turbo.Ethanol injectie boven een bepaald aantal toeren.Is toen der tijd bij G-force geweest om te chippen en nog een aantal dingen te laten doen.
    Is een kanon op wielen die auto.

2. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Die van mij is niet zo snel of zo. is een standaard VR6. Het enige wat er wel speciaal aan is is het inlaat spruitstuk. een Volkswagen Motorsport VSR. (weet niet of je dat wat zegt, maar als Volkswagen fanaat zou je 't wel moeten kunnen vinden. :D zijn er maar erg weinig van gemaakt, en bij m'n auto heb ik dus eente met alle papieren, aansturing, vacuum en bevestigingen. gewoon 100% compleet alles er bij. :) dat is dan wel weer iets waar ik erg trots op ben. :D
    Die van mij is al wel een een rollerbank geweest, nadat die gechipped is. (aangepast zodat die goed gebruikt maakt van die VSR)
    Bij 2000 toeren had die al 200Nm. (voor een atmosferische VR6 erg veel)
    Nadeel is dat het nu bijna niets meer uit maakt of ik nu 3000 of 5000 toeren draai met de motor. sensatie is een beetje weg zeg maar. vandaar dat de 268 graden nokken er in komen. bovenom toch iets meer vermogen geven. :)
    (zoals die nu is heeft die 193pk. niet slecht voor een standaard 2.8 blok. (met alleen een VSR dus, maar die is alleen voor koppel onderom, geen vermogen bovenin.)

3. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    ...

Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  4. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Sommige van de diesels waar ik mee te maken heb zijn dan weer wel leuk...maar dan heb ik het over van die luchtgestartte langzaamlopers die volle kracht zo'n 100 omw/min maken. Dat geluidje wat door zo'n schip heen denderd als je om zeer langzaam vooruit vraagt is echt heerlijk!

Maar in een auto vindt ik het als een vlag op een modderschuit!
    (en voor de dieselliefhebbers....dat is puur persoonlijke smaak hoor....er zijn er die gas vinden om op te koken en ik vind diesel om mee te varen ;-))

5. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Op LPG kun je prima rijden. mits je een blok pakt met een hoge compressie, en de afstelling goed is, ga je er niets op achteruit t.o.v. benzine. :D Behalve in brandstofkosten uiteraard.
    Maar wat je zelf al zegt, ieder z'n smaak. :) (gelukkig wel, anders zou het erg saai zijn)

6. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
    mijn ouwe 325 (2.5 24v) had standaard 192pk en 245nm
    valt mij de pk's tegen met een 2.8.

die 200nm bij 2000 is idd erg mooi voor zoeen motor

7. dahoe

dahoe

Lid geworden:
    9 aug 2008
    @ klamath ,de t5 is geen samenwerkingsverband met mb alleen een lt en sprinter,maarruh ik (mijn vrouw) rijd nog een a4 avant v6 24 klepper ,en die gaat ook af hoor ,ik rij er zo min mogelijk in ,want er zit stuurschakeling op en dan denk ik dat ik shumacher ben .
    mzzlDanny

8. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    't is ook een 2.8 12v, geen 24v. :) de 2.9 heeft origineel 190pk en 245Nm, Een 100% standaard 2.8 heeft normaal 174pk en 240Nm. (beide bij 4500rpm geloof ik. dus mij hoor je niet klagen over de 193 uit een standaard 2.8. :) ) Dat wat hem wel speciaal maakt is dat het de meest compacte 6 cilinder motor is. (volgens mij nog steeds)
    Korter als een 6 cilinder inlijn, en smaller als een V6. plus dat het een motor uit '91 is, en als ik dat in gedachten houd, vind ik dat de prestaties toch ook niet tegenvallen.
    (maargoed, met alleen chippen en scherpere nokkenassen kun je toch al gauw op 200~210 pk zitten met zo'n blokje. en dan heb je nog steeds een erg normaal rijdende auto.)
    Die van m'n pa zijn iets grotere kleppen in gekomen, en scherpere nokkenassen. die zit op 220pk.
    Maar idd, voor de cilinder inhoud hebben ze niet erg veel vermogen. maar 't zijn ook tour blokken, geen sprinters. (bij een snelheid van zo'n 150~160 zit het verbruik rond de 1:10~1:9 daar tussen ongeveer. ook zeker niet slecht. :D

@Dahoe, Ik dacht dat het de T5 was. excuses. :) M'n baas is iig ook niet erg blij met z'n T5. Hebben er niet al te lang geleden nog wel remmen van een R32 T5 onder gezet. nu is hij einderlijk blij met de remkracht van 't ding.

9. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
    dat het een klein blok is wist ik wel maar een 12 klepper niet.

dan heb ik niets gezegt :)

10. pascall

pascall

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Ik lees hier al een tijdje mee, en de pk's en NM vliegen hier rond mijn oren.
    Wat ik wil zeggen is, er zijn zat (gewonen) auto’s die bv een Porsche in de kou laten staan bij het accelereren.
    Maar wat mij bederft gaat het om de beleving.
    Het geweldige geluid van de boxermotor, ultieme wegligging, formidabele remmen, laag bij de grond zitten, kort om, met alle respect voor de gepimte auto's, het is geen Porsche (bv)
    Alleen de naam al!:D

Mvg Pascal.

11. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
    plat geslagen kevers zijn het :) ;)

12. pascall

pascall

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Zit wat in ja, maar toch.......:D Je zou er maar een hebben.

13. nitroibo

nitroibo Guest

porsche 911 gt2rs of een ruf rt12.:cool: Zou wel mooie zijn als ik zo eentje had.

14. Kevin 3D

Kevin 3D

Lid geworden:
    1 sep 2009
    op een fiets;)

15. Nitro maniac

Nitro maniac

Lid geworden:
    23 okt 2009
    Ik rijd in een DIKKE GAZELLE IMPALA 8)!!!!

16. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    sinds wanneer rij je IN een fiets.erop lijkt me handiger :D:D

17. mickietjuh

mickietjuh

Lid geworden:
    6 jul 2009
    misschien in de fietstas?

ik rij momenteel niet,

fiets heeft een lekke band. er zit een gat van 4 a 5 cm doorsnee in mijn buiten en binnenband..

18. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    mijn vervoersmiddel wordt aangedreven door een O-360 blok waar 180 pk uit komt...

19. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Klinken idd wel mooi. maar ik vind het geluid van de VR6 toch het mooiste motorgeluid. (en dan de 12v, niet de 24v. de 12v's klinken nog iets dieper.)
    Ik zou zelf graag een 69 Porsche 911, of beter nog, een 928 willen rijden hoor. maar m'n Corrado zou ik er nooit voor weg doen.
    't is dan misschien geen porsche, maar is wel mooier. :D (en ja, dat is mijn mening. :) )

Alle Golf 3, Passat en Corrado's VR6 zijn 12 kleppers (origineel iig) de Golf 4 V6 en de R32's en R36's zijn wel 24 kleppers.

20. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Hey

Qua motorisch of technisch absoluut niets te klagen... Geweldige wagen nog steeds haha :D

Echter heb ik een klein scheurtje in de bestuurderszetel ontdekt. Een draadje losgekomen. Hier ga ik dan ook de garantie op claimen, wagen is amper 1.5jaar oud...

Voor de rest super auto die iedere dag nog leuks bekijk heeft... :)

Deel Deze Pagina