Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Discussie in 'F3P' gestart door wvr, 21 dec 2009.

1. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Hmmmm, voor ervaren indoorpiloten is V-stelling niet nodig. Voor de "rookies" maakt het het vliegen iets makkelijker. ;)

Check, ik heb ze weer opgegraven. :yes: Ondertussen ook 3 geschakelde voedingen binnen om in de kisten te monteren (geen gezeul met accu's meer). Nog even een dikke 3W Creed LED erin schroeven en wat gaten repareren omdat een onverlaat met een vlijmscherpe harde propellor erin geknald is. 8O :evil: Maar ze gaan weer het hele indoorseizoen meemaken. 8)

2. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    in de Engelse eisen zag ik dat voor dit jaar de propellor gewijzigd is naar een GWS 6x3.
    Gaan we dat in NL ook doen?

3. 3w_flyer

3w_flyer Guest

dan wil ik wel van de reeds ingeslagen 20 stuks vanaf

4. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    +1 Maar dan 12 stuks. :?

Oh ja, het oorspronkelijke landingsgestel is 5mm EPP. Mag 6mm Depron ook? :yes: ;)

5. Jan scholten

Jan scholten

Lid geworden:
    8 sep 2002
    hoe zit dat nou met de propmaat? blijft het 7x3,5 of moet het 6x3 worden?

6. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Ik stel voor dat we het voor de nederlandse racers gewoon op 7x3 houden.... gaat hard zat.... (en er zijn veel props in omloop)

7. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ik heb de indruk dat 7x3 net een maat te groot is voor deze motortjes.

8. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Echt niet. Ik kan met een 2S 240mAh vol gas dik 6 minuten vliegen. Dat de propellor overkill is, dat is wel duidelijk.

9. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de 6x3 sneller is. Mss als de 7X3,5 iets te veel is voor je motor.
    Ik denk wel dat de verschillen in snelheid minder worden.

Maar ik vind het prima dat we met de 7X3,5 door gaan.

Mijn racer is nogal stuk, ik weet niet of ik een nieuwe maak nog voor de wedstrijd, eerst maar eens een am kist maken. Ik heb al wel een gefreest kitje liggen.
    Anders doe ik maar een keertje niet mee.

10. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Hey Nando, als sleur die pionnen niet op tijd klaar heeft kunnen wij wel voor paal gaan staan!
    (heeft ook een nogal brakke racer)

11. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Sowieso mag dat wel hoor. Eventueel mag je er ook achter gaan staan. Maar mijn pilonnen gaan wel mee. :p ;)

Om van het geknoei met de losse accu's af te zijn ga ik vanavond een 12V/5A voeding inbouwen. Elke kist wordt voorzien van een contactdoos en 20m snoer zodat ze mooi doorgelust kunnen worden. Ik hoop dat vandaag of morgen mijn 7000 Lumen super LED's binnen komen, zijn de pilonnen nog verlicht ook. Alleen echt sterkere ventilatoren heb ik nog niet gevonden maar nu ik 220V in de kistjes heb, zijn er meer mogelijkheden (alleen niet voor zondag :(). Er is nu nog iemand nodig die de pilon weer rechtop zet als iemand er vol in vliegt.

12. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Update: Vanmiddag kwamen de mooie LEDs binnen (twee meer dan de drie bestelde 8O). Ik had al drie 12V/5A PSU's. Dus even snel een voorschakelweerstand van 15 Ohm/5W op de LED, PSU erin, propellors en LED op de PSU aangesloten en zie hier....

Dat wordt LEDs op de GeeBee's en licht uit. 8O :rolling: 8) Koeling genoeg voor de LED en voorschakelweerstand. :lol:

-edit-
    Hoepla, toen waren er dus drie. :banana: Morgen even de contactdozen monteren en de 20 meter snoer op een gemonteerde haspel maken. Gaat helemaal gezellig worden. Deze week super sterke blowers regelen is wel kansloos, ga ik niet meer redden met alle drukte op kantoor. :( Moeten jullie er maar niet tegenaan vliegen. :D

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  13. Corné

Corné

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Nice......dat worden dus geebees met ledstrips ;)

14. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Niet gezien afgelopen wedstrijd.
    In de pauze wel div GBs gekopt.

15. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Was idd ff jammer dat we niet iets eerder wisten van de pauze.... dan hadden we de pylons tijdig kunnen opzetten. Volgende keer dan maar meteen staande-bij zetten, zodat we elk moment kunnen aangrijpen om ff te racen.....

16. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Doen we. Elk van de drie "kisten" is nu voorzien van een vast snoer van 20 meter, een contactdoos om door te lussen naar de volgende kist en een schakelaar om de verntilatoren aan- en uit te zetten (en verlichting 8)). Komende zondag worden ze weer uitvoerig mishandeld (getest conform een iets hoger standaard 8O :D) tijdens het ragfestijn van de club. Dan is er weinig vliegspul dat heel blijft. :oops: :lol:

17. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Klinkt als uitdaging voor apie.. :D

18. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Alleen de dunne oranje en zwarte GWS propellors zijn toegestaan. Ervaring heeft geleerd harde APC en MA propellors de pilonnen compleet in stukken snijden. Zo ook zijn harde voorlijsten en andere scherpe verstevigingen, punten of ander wapentuig niet acceptabel. Aapje piest naast de pot dus (evenals iemand die denkt een paar minuten solo te kunnen vliegen :D).

19. mathijs

mathijs

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  20. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    vanmiddag eindelijk mijn Gee Bee afgemaakt.
    Vliegklaar kom ik nu uit op 78 gram.

Foto volgt nog.

Deel Deze Pagina