is er intresse in sleepvliegen hier?

Bertus,

In Lelystad staat het sleep virus op het punt van uitbreken.
We heben een TC piper van iemand die wil gaan slepen (maar nog geen ervaring heeft), mijn sleper komt bijna (ik heb alleen ervaring met gesleept worden) en er is een grote Wilga in aanbouw (gaat nog wel even duren). Ik heb diverse zwevers met een sleep koppeling maar er zijn nog een paar E-zwevers op de vereniging die een koppeling kunnen inbouwen.
Als we hier gaan beginnen met slepen zijn er diverse andere vliegers die een zwever gaan regelen, ze kijken nu eerst nog even de kat uit de boom.

Lijkt het je leuk om naar Lelystad te komen? Dan probeer ik in overleg met jou een zaterdag met zwevers en zwevers in de dop te plannen!

Bertus,

Ik ga er mee aan de gang en zoek ook uit of er bezwaren zijn als er meer anderen van buiten de vereniging komen.

Ons veld is zo'n 250 bij 100 meter. er staan aan de ZO/ZW kant bomen maar dat is hoogstens een probleem bij het aanvliegen van de landing met NO wind.

lelystad is voor mij ook een behoorlijk eind rijden maar ik dat heb ik er graag voor over :lol:
ik hoop dat die club daar er ook mee instemd .
mij kun je al vast op de lijst zetten (mits op zaterdag gevlogen word)
wie volgt er????

Erwin Lokhorst zei:
Ja, ik zal die foto's er vandaag nog afhalen. :oops:
Er staan ook nog geloof ik wat foto's op van een ander "ongelukje" :oops: Het zout kan er nu wel in hoor ;)
(in het "gezellig..." draadje?) Niet zeuren, dan vertrek je morgen maar wat later ;)

Sommige forumers hier worden nieuwschierig :lol:
Aaalie zei:
:offtopic:

Satoer zei:
Skywatcher: OK M24: RIP Hummingbird CP: OK Zoom400: RIP Logo10: OK Raptor 50: RIP
Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder

Heb ik iets gemist ??? 8O Topicje :D ?

Heeft het te maken met dat achteruitvliegen misschien :?: (om een beetje on topic te blijven :wink: )

Gr.A.

Minimaal 2,5m?
Ik wil de motor in mijn 2,5m zwevertje wel eens verwisselen voor een sleephaak.
Kunnen we vast eens oefenen met slepen. :D

Morgen de tweede poging (op vacantie te gaan). :oops:

Na de vacantie gaan we oefenen. :D
Beter deze (Graupner Thermik-sport) in twee (groene versie);
4296.jpg

dan deze:
ash26.jpg

ASH26 - 4,5m incl KTW, incl...etc :wink:

Bert, tzt zal ik je wel even bellen wanneer er weer gesleept kan worden. Kan je ook door de weeks? In augustus heb ik een week vrij.

Hans heeft nu geloof ik wel 35cc 8O op zijn BigLift. Ik heb hem nog niet gesproken maar ik verwacht dat hij wel zin heeft om weer eens mee te komen.

Foldertje vergeten mee te nemen...
Ergens augustus sleepdag in Helchteren (B)

Berrie zei:
Hans heeft nu geloof ik wel 35cc op zijn BigLift. Ik heb hem nog niet gesproken maar ik verwacht dat hij wel zin heeft om weer eens mee te komen.
Zeker wel!!
Overigens gisteren er 1,5 liter doorheen gedraaid zowel met Aspen als Shell V-power. Er zit geen toertje verschil in het max. toerental tussen die twee.
Verder nog als tip: die Shell V-power stinkt in huis ook totaal niet

ja, en dit op 27 en 28 AUGUSTUS in Helchteren - Houthalen

Beste modelvlieger,

Op zaterdag 27 en zondag 28 augustus 2005
organiseert PMF
voor de eerste maal een meeting voor
GETROKKEN ZWEVERS

Het is de bedoeling om er een gezellige bijeenkomst van te maken voor eenieder die actief is in deze discipline van de modelvliegerij. Er kan gedurende het hele weekend worden gevlogen en op zaterdagavond voorzien wij een barbecue waar iedereen kan van meegenieten voor de schappelijke prijs van 11,00 €/persoon (deelnemende piloten en 1 helper 8,50 €/persoon).

Op zondag wordt, bij het afsluiten, nog een aandenken voorzien voor alle piloten. Piloten die zich onderscheiden hebben in diverse categorieën ontvangen een trofee. Ook alle piloten van de sleeptoestellen zullen een aandenken ontvangen.

Dit alles vindt plaats op ons vliegterrein te Houthalen-Helchteren waar wij beschikken over 210 meter graspiste. In een straal van 400 meter bevinden zich geen obstakels.

Er is de mogelijkheid om op het terrein te kamperen van vrijdag 26 augustus vanaf 17.00 u tot maandag 29 augustus .
Kamperen is gratis voor de ingeschreven piloten en helpers.

Wij vragen om Uw aanwezigheid te bevestigen via email (a.f.vaneenaeme@skynet.be)

of door het inschrijvingsformulier volledig ingevuld terug te sturen naar PMF, Koningsplein 2, 3530 Houthalen-Helchteren

of te faxen op het nummer 0032 (0)9 253 52 65.

Wij hopen jullie zo talrijk mogelijk op deze meeting te mogen verwelkomen

Sportieve Groeten,

Namens PMF

Hans Meij zei:
Overigens gisteren er 1,5 liter doorheen gedraaid zowel met Aspen als Shell V-power. Er zit geen toertje verschil in het max. toerental tussen die twee.

Vliegend?

Ik ben benieuwd hoe die vliegt!! :P

Als ik dit zo lees, dan zou ik bijna een zwever in elkaar douwen, alleen al om van dit aanbod gebruik te kunnen maken. Niks termieken dan, hop kijken wie eerder aan de grond kan raken voor een volgende sleep. Mooi toch? Snap het niet dat de zwevers op dit forum van zo'n aanbod geen gebruik maken. Heb al een keer eerder gelezen ergens in een draadje dat de sleper eigenlijk het wel jammer vond dat hij de hele dag moest slepen. Het is nu compleet anders, Bertus stelt zich ter beschikking! Petje af voor zo'n aanbod Bertus!

Back