is er intresse in sleepvliegen hier?

Sorry
Nu pas dit draadje gezien...
Prima initiatief van Bertus, tja, een aantal voorwaarden is niet geheel onterecht.
Met een 1,5 meter zwevertje slepen met alleen maar rudderbesturing, dat heeft geen zin, die kun je beter op een Hückepack zetten. Dus die 2,5m is helemaal niet zo onterecht.

En dat Bertus graag de hele dag wil slepen is ook niet vreemd als hij zoiets op poten zet.
De ervaring leert namelijk dat veel zwevers snel ontdekken dat een héle sterke sleepkist het voor de zwever het allemaal veel gemakkelijker maakt.
In Ede vliegt een 140cc PAF trainer, die sleurt zowat alles verticaal omhoog, nou dan hoef je als zwever HELEMAAL niet meer te sturen....

Maar in feite leer je het beter als je achter een wat "normalere" sleper hangt, voor zowel de sleper als de zwever is het dan belangrijk, goed te sturen, de marges zijn véél kleiner.

Kevin sleept nu ook al erg verdienstelijk met een 23cc, zodra hij wat groter gaat vliegen kan hij al best grote zwevers omhoog krijgen. Nu met 23cc houdt het een beetje op bij de 3m, en zonder wieltje onder de zwever is de start erg moeizaam.
Maar Kevin heeft één ding heel goed begrepen en dat is dat hij véél met zijn Big Lift vliegt, in korte tijd er al bijna 15 liter er doorheen gejaagd en dat is voor een 23cc een boel vlieguren...Verder LUISTERT hij goed en dat leert een stukkie makkelijker! Hij is erg fanatiek en vandaar zijn initiatief (waar hij al twee maanden geleden mee aankwam bij mij) het in Oss te doen. Dus Bert, ff rustig aan, en hij is nog maar 17..

OK, terugkomend op het voorstel van Bert, ik wil daar ook graag aan meewerken, het maakt me niet uit in Oss, Lelystad of in België.
Beginnen we met een briefing en dan de hele dag lessen. Voor mijn part slee Bert en sta ik ernaast, want dat is zonder meer nodig om het via een coach te leren.

Ik heb enkele weken geleden nog een nieuwe zwever leren zweefslepen en het is dankbaar werk.
En het hoeft ook helemaal niet druk te worden, met een paar man ben je al makkelijk de hele dag bezig.

Klopt, Oss is wat minder aantrekkelijk geworden sinds het hek van de buurman, maar zo heeft ieder veld wel iets, het ideale veld moet ik nog ontdekken...

Bertus, dan vlieg ik de ST toch gewoon op zondag :D :D :D

Ben echter vanwege werk en prive pas vanaf halverwege september beschikbaar voor zoiets...

gisteren in eeklo een gezelligge zweefdag , met zwevers van 1 - tot 7 meter, en de slepers ( 3 ) HADDEN HET GOED DRUK.
SPIJTIG WAS ER MAAR 1 SLEPER VOOR DE KLEINE MODELLEN.
hier enkele foto's van het treffen
zweefdag te eeklo 2005 simendewulf
http://foto.ccme.nl

hey bertus

maakt niet uit maar bij mij staat vliegen op nummer 1 en de rest komt daarna .

groetjes kevin manders

mij maakt niet uit .
maar de echte fanatiekelingen komen wel ( hoop ik )

groetjes kevin manders

Hoi Bert,

Nie zo moppere hoor! :D :D
Zodra er een locatie staat en een datum komen er wel denk ik, gewoon beetje reclame maken.

En 10 beginnende zwevers allemaal op één dag leren zweefslepen is een boel werk, ik ga wel als we er een man of drie bij elkaar krijgen.
Desnoods doen we in Oss een kleine meeting en kunnen we later naar Lelystad. Is zeker zo gezellig. Dat kan dan ook tussen het normale vliegverkeer van de leden door, dan hoef je geen veld op te eisen.

Een paar weken geleden met een stel minder ervaren zwevers in Nuth gesleept en we hebben dolle pret gehad. Iedereen heeft maximaal veel gevlogen.

De kms maken mij niet uit, ik ben er inmiddels wel achter dat als je slepen of gesleept wil worden, je kms moet rijden.
Alléén de leden van Ede hebben de luxe positie dat er vaak slepers op het veld zijn, dus als zwever kun je daar regelmatig op je egen veld gesleept worden. De rest moet, net zoals ik, arrangementen maken.
Vanmiddag gaan we ook slepen, maar ja, liefhebbers moeten dan wel snel zijn, 2000km is troch wel erg ver voor de meeste.. :o

hey richard

ik heb laatst bram z'n pilatus b4 achter me aangehad
en dat was de eerste keer dat die gesleept werdt in 10 jaar .
kijk maar op www.braoss.nl
en als het in oss is dan doet bram wel mee .
en anders pakt fred wel de zender over als bram moe wordt.
want die 2 praten de laatste tijd ook veel over slepen en gesleept worden .

groetjes kevin manders

ja is goed na de vakantie .
mischien komen er dan wat meer mense bij .
en richard is pas halverewege september thuis .

groetjes kevin manders

Hier een update vanuit een erg heet Spanje, alleen in de ochtend en de avond vliegbaar...overdag is het gewoon e HEET...ja, zo is er overal wat.
Het vliegveld is een GRASveld...
Dit was vanmorgen met de DG600 en de Pingwing
En dat vliegen met heuvels op de achtergrond, die ook nog eens dichtbij zijn, is echt wel even wennen....

IMG_0627.jpg

IMG_0630.jpg

IMG_0631.jpg

Back