is er intresse in sleepvliegen hier?

Vandaag bij ons op de club weer even gesleept. Had mijn Twin Astir en ASW17 mee. Ging lekker, alleen niet echt veel thermiek gevonden. Verder bleef de lucht dreigend waardoor ik maar bijtijds weer gestopt ben. Lijkt me niet best om op400m hoogte verrast te worden door een onweersbui!

24 sept. BIGGS meeting in Wieringermeer.

1 okt forum meeting?
 
1 Oktober lijkt me prima :thumbsup: , uiteraard als het weer een beetje meewerkt.

Locatie maakt mij niets uit, maar bij ons op het veld kan in ieder geval (Beverwijk).
Tenzij we in eens wel met 15 man staan dan moet ik het even met de club overleggen. :lol:
 
Beverwijk op 1 okt lijkt me leuk (ijs en weder dienende), nodig ik m´n pa ook uit!

Ik neem dan in ieder geval mijn ASW17, Twinastir en ASH26 mee!

En wat betreft weer, als het maar droog is en er geen 6Bf staat.

Laatste Biggs meeting waar ik was waaide het hard en het regende zelfs, toch nog tussen de buien door heerlijk gevlogen!
 
:lol: Geen probleem Bert.
Vergeet de wind niet, meestal toch wel een BFje meer dan in het Binnenland.
Ik bedoelde dat we dan vast in ieder geval een locatie hebben.
Maar het maakt mij niet uit waar we uiteindelijk gaan vliegen hoor.
 
De Hoogte beperking is niet anders dan de wettelijke 300m.
Aangezien we vlak naast één van de aanvliegroutes van schiphol zitten, moet je daar dan ook een beetje mee uitkijken.
Echt recht boven het veld heb ik er nooit zien vliegen, maar op een paar honderd meter (1500-2000m) komen er veel langs.
Ook lijkt het dat ze laag overkomen, maar zeker niet lager dan die 300m.

We hebben dus geen extra hoogte beperking opgelegt gekregen.
 
hoi

in oss is het veld ook beschikbaar ,
en dan kan ik ook mee zweven want ik zit met vervoer .
kijk maar of jullie dat iets vinden

groetjes kevin manders

p.s. 24en25 ben ik ook in wieringsmeer want dan kan ik met n club lid mee rijden .
 
@Bertus: dan zie ik je in ieder geval in Wieringen. Voor wat betreft Oss, ben ik wel een beetje met je eens. Ik ben geen fan van hoge hekken om een veld.
 
1okt kan ik ook. ik hoop dat ik tegen die tijd de nieuwe prop voor mijn ASW27 heb en dan kan hij/zij de eerste vlucht gaan maken :P

Groeten Halmar
 
FF een vraagje over de lengte van de sleepdraad .
Wat is de lengte er van en moet er ook iets zwaars in het midden zitten om de lijn strak te houden :?:
:?: En is de lengte ook afhankeijk van de grote van de te slepen kist :?:
 
Bedankt voor het snelle antwoord het is wel duidelijk denk ik :thumbsup:
Als de lijn zo dik is hangt hij door zijn eigen gewicht wel door .
Ik heb wel eens gehoort dat ze er een tennisbal tussen hangen .
Is het een nylon draad :?:
 
Guus,
Er zijn zelfs "slimmerikken" geweest die een brok lood halverwege de lijn gehangen hebben...LEVENSGEVAARLIJK natuurlijk!
Als je 6mm NYLON touw gebruikt (van dat oranje "boerentouw") dan hangt de lijn mooi door zoals Bertus ook al zegt, het levert een mooie demping op zonder echt als elastiek te werken, want dat wil je ook niet.
6mm touw kun je tot grote hoogte blijven zien, ook als het valt vanaf hoogte en is doorgaans makkelijker weer terug te vinden in een wei oid.
Aan de voorkant van de lijn schuiven we ook nog een meter isolatie pijp op, zodat het touw de staart van de sleper niet beschadigd.
Alleen als je met lichte slepers (<45cc) gaat slepen met kleine zwevers erachter, kun je beter 4mm pakken.
Totale lijnlengte 25m, ongeacht grootte van de sleper of zwever.

Kom eens een keer langs op een BIGGS treffen, dan krijg je antwoord op alle vragen die met slepen te maken hebben.
Als je lid wordt van BIGGS krijg je bovendien het sleepmanual, dat staat boordevol allerlei theorie, tips en technieken die met slepen te maken hebben, zowel vanuit de sleper als zwever bekeken.
Eventueel maken we ergens een afspraakje om je te begeleiden met het slepen, als je weinig of geen ervaring hebt, want het volgende sleeptreffen is in principe pas volgend jaar.
Wat je beslist NIET moet doen is samen met iemand gaan trainen die nog nooit gesleept is geworden, kan je bijna garantie geven op mislukken, cq grote schade aan één of beide kisten.
 
Back
Top