Jet van Nederlandse bodem

Eindelijk. Het heeft even geduurd maar hij werkt. Nu leren omgaan met CAM pakket en frees.


First out CNC mill.jpg


Later meer welk project als eerste aan de beurt is.
 
Laatst bewerkt:
Soms lopen die anders dan gedacht. Door problemen met het frezen van de mallen van de Explorer jet trainer en de aankoop van een F-86 heb ik besloten deze eerst uit te gaan brengen.
De kit zal een kunststof romp, cockpit glas, cockpit bak en intake hebben en een laser gesneden ribben pakket met tekening. De rest wordt door de bouwer zelf ingevuld.

RSED-RC.COM F-86.png

De onderdelen beginnen al aardig vorm te krijgen.
Komende weken alles product klaar maken en de eerste onderdelen smeren.

Op dit draadje probeer ik elke week de voortgang te tonen.
 
Soms lopen die anders dan gedacht. Door problemen met het frezen van de mallen van de Explorer jet trainer en de aankoop van een F-86 heb ik besloten deze eerst uit te gaan brengen.
De kit zal een kunststof romp, cockpit glas, cockpit bak en intake hebben en een laser gesneden ribben pakket met tekening. De rest wordt door de bouwer zelf ingevuld.

Bekijk bijlage 261249
De onderdelen beginnen al aardig vorm te krijgen.
Komende weken alles product klaar maken en de eerste onderdelen smeren.

Op dit draadje probeer ik elke week de voortgang te tonen.
Ben benieuwd :)
 
Morgen even langskomen op de Winter Jet Meeting, dan zal je vast meer kunnen zien van deze jet ;)
En als je niet kan dan zal ik wat plaatjes schieten voor je :D

En weken duren soms langer dan gehoopt, ken dat probleem maar al te goed :oops:
 
Ja,Berto.

Graag wat foto’s......

Ook ik ben nog steeds heel benieuwd naar de voortgang van Ray.

Groet:Robin
 
Komt goed :thumbsup:

En als 'buum' gaat bouwen zal dat ook vast hier een draadje opleveren :D
 
RSED-RC F-86F Wing & Stab & Fin.PNG


Zo bouw tekening begint vormen aan te nemen.
Morgen alle ribben van de vleugel bewerken zodat de lasercutter deze kan snijden.
 
Heb afgelopen vrijdag de romp al mogen aanschouwen.
Het is echt een hele mooie kist ook qua maat.
Dus ben benieuwd naar het bouw draadje die hier straks te zien zal zijn.
En alle rollen zijn al rond wie wat gaat doen qua bouw.
Dus dit model moet toch binnen een piep en een zucht klaar zijn,
Zodat Berto deze kan gaan vliegen.
 
Nou er zijn wel wat zaken rond maar de tijd is de grootste vijand.
De moeder kist is het verste klaar dus die moet zeker wel op ProWing vliegen, maar dat is niet de kit versie.

Dat is best nog wel veel werk wat Ray hiervoor moet verzetten, en dan moet hier een te bouwen kit uit komen.
Deze versie zal de test versie zijn en hier verwachten we nog wel dat er wat aanpassingen aan moeten gebeuren.
Deze moet ook op ProWing vliegend te zien zijn, dus dat is 2. Maar voor die versie hebben we dus maar 3 maanden de tijd met de mogelijk nodige hobbels.

Voor maart moeten deze klaar zijn zodat we nog een 2 a 3 weken hebben om de kist in te vliegen en goed te leren kennen voordat we er mee rond gaan vliegen op Prowing.

Model 3 zal gebouwd gaan worden door Melvin en z`n pa, hopelijk klaar voor ProWing (dat is het doel) maar dit is afhankelijk van wat en hoeveel problemen we tegen gaan komen.

Doel is om naast de turbine versies ook een EDF versie vliegend te laten zien.

Er is nog een lange weg te gaan in een te korte tijd lijkt het soms wel, maar als dit lukt dan kijken we al weer uit naar de volgende projecten uit de RSED-RC stal ;-)
 
Een romp ligt bij 'buum' met een ribbenpakketje voor de hoogteroeren.

Eerste versie van de vleugel tekening ligt daar ook, daar zullen ook nog wat kleine aanpassingen aan gedaan moeten worden.
Omdat er ook weer wat kleine aanpassingen aan de ribben zijn gedaan

Romp spanten set volgt snel, evenzo de vleugelribben set zal dan ook een eind heen klaar zijn.
Kunnen hun gaan bouwen met ondersteuning van ons.

Heb al een beetje aangegeven wat we willen met deze kist en dat is 'snel' klaar, dus echt een prototype.
Spuitlaagje over de romp heen als we tijd hebben.
Vleugels bespannen.
Eenvoudig electrisch intrekbaar landingsgestel met draadpoten.
En dat is het dan wel.
 
Back
Top