John Deere 7280R schaal 1/8

Beide achterassen gemonteerd

full




Groeten Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan de linker en rechterkant de tandwielen gemonteerd, in het kunststof tandwiel zit een boring van 8mm, hierin heb ik een bus gedraaid van 8mm naar 6mm, aan de buitenkant een aluminium ring gemaakt voor een draadgat om het tandwiel vast te zetten op de as.

full


full


Servo steun gefreesd

full


Servo gemonteerd

full


Na de eerste proef is de conclusie dat de servo veel te zwak is, en de verbinding tussen de servo arm en de schakelgaffel te star is.
Ik ga hier nog een servo saver tussen bouwen.


Groeten Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of een servo saver jouw probleem gaat oplossen, ik had hetzelfde
probleem met de Ripsaw.
Na wat getest te hebben ben ik uitgekomen op een tweezijdige veerbuffer om
het vastlopen van de servo te voorkomen.
Een servosaver is voor incidenteel gebruik, lijkt mij geen betrouwbare oplossing voor
je mooie project.
 
Ik ga het op deze manier proberen, alleen met andere veren deze zijn te zwak, heb nog geen passende veren gevonden.


full





groeten Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de schakelgaffels aangepast en voorzien van veren.


full




De servo's ga ik vervangen door Blue-Bird servo's, deze zijn voorzien van metalen tandwielen en hebben meer kracht.

full


full


Ik denk dat het schakelen nu beter gaat nu de veren de schokken kunnen opvangen waardoor de servo niet geblokeerd wordt

Groeten Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de schakelgaffels aangepast en voorzien van veren.


full




De servo's ga ik vervangen door Blue-Bird servo's, deze zijn voorzien van metalen tandwielen en hebben meer kracht.

full


full


Ik denk dat het schakelen nu beter gaat nu de veren de schokken kunnen opvangen waardoor de servo niet geblokeerd wordt

Groeten Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De as gemonteerd met de haakse overbrenging voor de voorwielaandrijving, de as naar de voorwielen is aan het uiteinde voorzien van een zeskant hier over schuift een gaffel met vier uitstekende spanbussen.
Bij het inschakelen van de voorwielaandrijving, schuift deze gaffel met spanbussen in een schijf met vier gaten die op de as zit naar de voorwielen.

full



Hier de gaffel op de zeskant as met de arm voor naar de servo.


full


De as met de schijf met vier gaten en de tussen plaat van de versnellingsbak.


full



Alles samengebouwd.

full


Groeten Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Richard,

Prachtig wat je aan het maken bent.
Project 'lange adem' volgens mij.

Heb je een tekening/schets van het geheel?
Of 'ontstaat' alles als je bezig bent?

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Mvg,

Daan
 
Hallo Daan,

Ik teken alles eerst in autocad, het kost nog al passen en meten om alle functies werkend in het model te krijgen, de uitsparingen die je ziet onderin de tussenplaten zijn voor de aftakas, die gaat hierdoor naar achteren.


Gr. Richard
 
Een plaatje gaat niet lukken, ik heb een oude autocadversie op een computer staan de nog op XP werkt en die is niet op het netwerk aangesloten (geprobeerd om het te kopiëren met een USB-stick naar een andere computer maar is niet gelukt)

Gr. Richard
 
In de John Deere komen twee motoren van 12 Volt, 110 Watt en
6000 omw/min, één motor voor het rijden en de andere is voor de aandrijving van de aftakas. Ik heb voor deze motoren gekozen omdat ze bij een laag stroomverbruik , maximaal 10 Ampere, behoorlijk wat kracht leveren.
De motoren zijn rond 58mm en 95mm lang zonder as.

full



Ik heb de kabels ingekort en er een ontstoorfilter aan gesoldeerd.

Groeten, Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het frame deel, waar de aandrijfmotor aan wordt bevestigd, heb ik een servo uitsparing gemaakt, hier komt de servo die de voorwielaandrijving inschakeld te zitten.

full


Motor en servo ingebouwd.

full


Voor de aandrijving heb ik een getande riem gebruikt.


full


Groet Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan de andere kant komt de servo voor het sperren van het achterdifferentieel


full



Naast de servo zit het ontstoringsfilter voor de aandrijfmotor.


full



Groet Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder gegaan met het mechanisme tussen achteras en servo, voor het inschakelen van het achterdifferentieel-sper.

full




Ik heb ook hier weer de veren ingebouwd om tijdens het inschakelen de servo niet te blokkeren. (Servo wordt nog vervangen)

full



Groet Richard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top