John Deere 7280R schaal 1/8

Ik heb nu de steun gemaakt waar de cabine op aan de voorkant op komt te rusten.



Foto-V7VZ8GMG.jpg









Onder de cabine komen de rij accu's, hierdoor moet de cabine demontabel worden gemaakt.
Voor de elektrische aansluitingen van de cabineverlichting en de servo's voor de bediening van de deur en achterraam heb ik twee 15-polige SUB-D stekkers op de steun geplaatst, de cabine wordt later door deze stekkers op zijn plaats gehouden


Foto-37ARDEQL.jpg








De voetjes van de steun worden later vast gezet op de bodemplaat.


Foto-MYSB8X8U.jpg







Mvg Richard
 
Ik heb nu de bodemplaat gemaakt en een deel van de achterschermen, de bodemplaat is gemaakt van 0.75mm plaatstaal.


Foto-8TDZGJSD.jpg







Aan de rechterkant, vanaf hier gezien, bij het schuine gedeelte komt de trap naar de cabine, aan de linkerkant is plaats voor de twee rijregelaars, één voor de aandrijfmotor en één voor de aftakasmotor.

Foto-KYTC6QQZ.jpg





Foto-XF6HAVYR.jpg




Foto-4AUF864O.jpg





Mvg, Richard
 
Achter de voor wielen zit een halfronde vervorming van het plaatwerk om ruimte te maken voor de voorwielen bij de maximale stuuruitslag.
Ik heb een plaat genomen die zo groot is dat hier de linker en de rechter zijkant uit kan, door ze later te delen is het eenvoudiger om twee symmetrische kanten te krijgen.


Foto-RLXLCMWP.jpg




Hier het verzet in de plaat gemaakt, door de vervorming gaat de plaat behoorlijk plooien :confused:

Foto-8KTEH6EF.jpg







Met een nagemaakt Engelswiel de rondingen in de plaat gewalst

Foto-KSZI38W8.jpg





Hier is de bolling goed te zien, de plooien aan de buitenkant ook wat glad gewalst.

Foto-STIGAY33.jpg





Mvg Richard
 
Scherm vanaf de binnenkant gezien, model al een beetje ruw op maat geknipt

Foto-XULVY87E.jpg





In tweeën gedeeld en de randen al gedeeltelijk omgezet.

Foto-PTQFLAVU.jpg





Foto-VTX778GI.jpg



Foto-DA6EDV4C.jpg





Tussen door even gepast.

Foto-OOLI8UWG.jpg




Even voor de goede orde, dit is het eerste model wat ik van plaatstaal maak, ik ben geen plaatbewerker van beroep, en dus het wordt nog een hele klus om het complete model te maken o_O




Mvg Richard
 
Kon het al niet helemaal plaatsten, maar na deze foto's is het duidelijk.
Het is een hoop (plaat)werk maar zie het als een uitdaging ;)
Ga zo verder!
 
Aan de linkerzijde, voor de trap, komt het luchtfilterhuis, de luchtinlaat en de tankdop te zitten.

Foto-M6TSANGX.jpg








Luchtinlaat en tankdop gemaakt op het huis waarin bij het origineel onder andere het luchtfilter en de accu's zitten,
ook de reling van de trap hieraan gemaakt.


Foto-JJGWJ7NM.jpg








Luchtfilterhuis met boutjes m3 gemonteerd op de bodemplaat. De bovenste trede van de trap zit ook vast aan het filterhuis gelast, hieronder komt een trap die eraan wordt gebouwd.


Foto-KBGIXAVT.jpg





Mvg Richard
 
Hallo Richard,

Gewoon schitterend hoe je de zijpanelen gemaakt hebt !
En de luchtinlaat ziet er ook heel mooi uit,net als de rest !

Groetjes, Charlotte
 
@ Charlotte bedankt, ik ben ook zeer onder de indruk van jouw Cat 385CL Graafmachine, dat ziet er allemaal perfect uit.



Het onderste deel van de trap naar de cabine gemaakt.

Foto-WWZMHG4G.jpg







Trap gemonteerd en de uitneembare klep voor de afdichting van het filterhuis, hier achter komen later de zekeringen voor de 6 Volt aansluitingen.

Foto-4IGR8T4Q.jpg





Mvg Richard
 
Hey Richard, ik blijf me elke keer weer verbazen bij je update's.
Zou je ook willen vertellen wat de 2 verschillende volt stroomcirkels voor taken krijgen ?
 
Hallo Luchard,

De aandrijfmotor voor het rijden en de aftakasmotor werken op 12 volt, besturing, verlichting , servo's en de
USM-RC-2 werken op 6 volt.


Mvg Richard
 
Opstaptreden gemaakt voor de rechterkant, deze zijn uitklapbaar.

Uitslag gemaakt van 0,75 mm plaat.
Foto-PXHJ6HXQ.jpg










Zijkanten gebogen.

Foto-FZCGK3FN.jpg







Frame gemaakt van koker 25x25x2, het frame wordt dan later in de zijkant gelast zodat er uitsparingen ontstaan waarin de trede's komen te zitten.


Foto-OJITCG4F.jpg




Mvg Richard
 
@ Charlotte bedankt.



Verder gegaan met de rechter zijkant.


Foto-ZLIZMD8M.jpg









Plaat gebogen , in de ruimte die hierdoor ontstaat komt de uitlaat.

Foto-FPEJGRUX.jpg






Beide delen aan elkaar gelast.
Foto-ZOZOZROY.jpg








Uitsparingen gemaakt voor de traptrede's
Foto-JEZUJCYG.jpg








Frame's van traptrede's gelast en de trede's gemonteerd.


Foto-YNISAXEI.jpg







Mvg Richard
 
@ Iedereen bedankt voor de complimenten.



Verder gegaan met het dichtmaken van de bovenkant en steunen gelast voor het bevestigen van de uitlaat.


Foto-UJ7OMHSI.jpg








Rechter zijkant weer gemonteerd.


Foto-KAJAKHBJ.jpg








Voetrooster gemaakt voor op de bovenkant ( foto vanaf de onderkant )


Foto-744X4FKW.jpg








Uitlaat en hitteschild.


Foto-TXFMNFPY.jpg








Voetsteun voor boven het hitteschild van de uitlaat.


Foto-QJXONKKL.jpg






Mvg Richard
 
@ Larouk bedankt voor jou reactie.


Het volgende wat ik gemaakt heb zijn de voor spatschermen, deze zijn origineel van kunststof maar ik heb deze van metaal gemaakt en ga deze later zwart spuiten.
Bij de maximale stuuruitslag is de verdraaiing van het naar binnen draaiende spatscherm begrensd zodat deze het chassis niet raakt.


Eerst het plaatje gemaakt met de as waarop het spatscherm draait, de veer zorgt ervoor dat het scherm na de maximale stuuruitslag weer in de originele stand komt.


Foto-ZDJTXIUT.jpg








Plaatje met as bovenop de stuurstang arm geplaatst.


Foto-ZCZSTPBS.jpg








Voor spatscherm gemaakt met het mechanisme voor de verdraaiing, de onderste gebogen as zorgt ervoor dat bij de maximale stuuruitslag het spatscherm eerder wordt geblokkeerd om niet maximaal te verdraaien.


Foto-XVMGV84E.jpg








Het mechanisme samengebouwd.


Foto-7YZEXPUE.jpg







Op de foto, van boven af gezien, is te zien dat het linker spatscherm minder ver is doorgedraaid dan de wielnaaf aan die zijde, aan de andere kant staan naaf en spatscherm onder een gelijke hoek.


Foto-GTXDTYYH.jpg








Hier is het verschil duidelijk te zien.


Foto-HLNGLM8V.jpg






Mvg Richard
 
Back
Top