K8 b van Phoenix 6 meter

Kun je er eigenlijk makkelijk een motor inbouwen?

In een Oldtimer Schaalbak van zes meter? Dat moet dan en hele dikke motor zijn en dat lijkt mij niet zinvol. Vanwege de dikke neus heb je ook een grote prop nodig voor een effectieve aandrijving. KTW zou kunnen maar dat is duurder dan de hele kist. Je kan dit ook niet zomaar vanuit de hand starten. Dan heb je weer een dolly nodig. Dit formaat kist moet gesleept worden.

@Taco: dat van je gezondheid wist ik niet, sorry.

Laatst bewerkt:
In een Oldtimer Schaalbak van zes meter? Dat moet dan en hele dikke motor zijn en dat lijkt mij niet zinvol. Vanwege de dikke neus heb je ook een grote prop nodig voor een effectieve aandrijving. KTW zou kunnen maar dat is duurder dan de hele kist. Je kan dit ook niet zomaar vanuit de hand starten. Dan heb je weer een dolly nodig. Dit formaat kist moet gesleept worden.
Tja ...
Dikke motor nodig: ja.
Grote prop: een beetje ja
KTW duurder dan de hele kist: zeer waarschijnlijk.
Dolly: ja absoluut noodzakelijk, maar wat kost zoiets nou? 3 tientjes als alles nieuw gekocht moet worden.?

Aan de andere kant: zo'n schaalbak van 6 meter heeft vaak 2 à 3 kg lood in de neus nodig. Het is dan niet zo heel gek om dat door een motor en Lipo's te vervangen.
En ... moet je bij zo'n kist wel gaan voor de hoogste efficiëntie. Een kleine prop is erg tegen de romp aan het blazen, maar je komt uiteindelijk wel omhoog.

Zeker als elektro het verschil maakt tussen weinig of regelmatig vliegen, zou ik er ook serieus over nadenken. Je kunt immers de prop ook afneembaar maken. Regelaar en sleepkoppeling op één kanaal zetten. Dan kun je vrijwel 100% schaal vliegen als er slepers zijn, en anders lekker elektro.

Dirk.

K8B

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week op internet modellbau Hillebrand tegengekomen. Zij willen het model verzekerd verzenden naar een adres in Duitsland voor ruim 80 euro.
Ik heb met deze firma vorige week kontakt gehad. Zij zijn erachteraan gegaan en hebben deze informatie zelfs op hun site staan. Zie onderstaande link. Ik heb mijn K8b bij W & W modellbau in Waldfeucht bestelt.

Phoenix K-8B 6,0 m-220-GL04

Ik denk dat wachten tot ze in voorraad zijn geen zin heeft want die modellen gaan als warme broodjes over de toonbank. Bij aflevering bij de winkels zijn ze meteen uitverkocht, dus reserveren/bestellen is wel wenselijk.
Ik woon in Limburg en heb een vriend in Duitsland wonen. Voor wie interesse heeft wil ik best bemiddelen.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, laat dan wat van je horen via een persoonlijk bericht.

Gr. joine

Laatst bewerkt:
Mooi hoor !
Ik zie dat de romp 2,80 meter lang is.
Dat lijkt me toch problemen geven als je het in een gewone auto wilt meenemen.
Busje of aanhanger wordt dan al een must.
(En als ik die kosten weer optel bij het goedkope model..........)
Of valt het allemaal wel mee? Is de romp deelbaar?

Mooi hoor !
Ik zie dat de romp 2,80 meter lang is.
Dat lijkt me toch problemen geven als je het in een gewone auto wilt meenemen.
Busje of aanhanger wordt dan al een must.
(En als ik die kosten weer optel bij het goedkope model..........)
Of valt het allemaal wel mee? Is de romp deelbaar?

Romp is erg lang ja.
Ik ga een Slingsby bouwen met een romplengte van 240 ofzo, en dat vind ik al behoorlijk lang!

Taco.

ik heb begrepen dat de instelhoek van het stabilo niet helemaal goed.
Heeft iemand deze al aangepast ? bijvoorbeeld door er van voren een spietje onder te leggen,en hoeveel is er veranderd? mm?

ik heb begrepen dat de instelhoek van het stabilo niet helemaal goed.
Heeft iemand deze al aangepast ? bijvoorbeeld door er van voren een spietje onder te leggen,en hoeveel is er veranderd? mm?

Op RC-network las ik berichten over een instelhoekverschil van 5 graden. Dat is veel te veel. Dat moet eerder 1,5 tot 2 graden zijn.
Met deze hulp weet je precies hoeveel er onder de neuslijst van het stabilo moet: RC-Network.de - Magazin

Inmiddels heb ik mijn K8 thuis en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was.
De afmetingen zijn enorm. en dat komt absoluut ook door het model zelf.
het is een klassieke zwever dus veel body.

Wat mij tijdens het inelkaar opviel was de uitstekende pasvorm en de hele goede kwalitijd . Het ziet er allemaal even fantastisch uit.

De roerhoorntjes en soort gelijk materiaal past perfect en alles is zo mooi voorbewerkt.
Het blijft natuurlijk een houtbouw zwever maar het valt mij allemaal reuze mee en zeker voor de prijs.

Nog een belangrijk detail maar toch erg belangrijk is dat deze zwever aangepast is aan de ervaringen van de eerste modellen van dit merk.
De remkleppen waren onder de vleugel gebouwd en hadden weinig effect.
Deze remkleppen ontbreken nu bij de nieuwe modellen en ze hebben bovenop de vleugel de voorbereidingen ingebouwd voor metalen remkleppen..
ideaal natuurlijk:D. Toch moest er nog een aanpassing gedaan worden voordat de kleppen zouden passen maar ik ben blij dat ze dat gedaan hebben.
Kortom een prachtige kist voor dat geld:worship:

foto

Heb je misschien ook foto's gemaakt?, er zijn veel mensen benieuwd denk ik

groet

Terence

Inmiddels heb ik mijn K8 thuis en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was.
De afmetingen zijn enorm. en dat komt absoluut ook door het model zelf.
het is een klassieke zwever dus veel body.

Wat mij tijdens het inelkaar opviel was de uitstekende pasvorm en de hele goede kwalitijd . Het ziet er allemaal even fantastisch uit.

De roerhoorntjes en soort gelijk materiaal past perfect en alles is zo mooi voorbewerkt.
Het blijft natuurlijk een houtbouw zwever maar het valt mij allemaal reuze mee en zeker voor de prijs.

Nog een belangrijk detail maar toch erg belangrijk is dat deze zwever aangepast is aan de ervaringen van de eerste modellen van dit merk.
De remkleppen waren onder de vleugel gebouwd en hadden weinig effect.
Deze remkleppen ontbreken nu bij de nieuwe modellen en ze hebben bovenop de vleugel de voorbereidingen ingebouwd voor metalen remkleppen..
ideaal natuurlijk:D. Toch moest er nog een aanpassing gedaan worden voordat de kleppen zouden passen maar ik ben blij dat ze dat gedaan hebben.
Kortom een prachtige kist voor dat geld:worship:

Ik ben ook even benieuwd naar je leverancier...

Dit omdat er binnen onze club een aantal van deze toestellen in bestelling staan...:rolleyes:

Volgens de laatste berichten kan ik eind februari of begin maart mijn K8b bij Derkum in Keulen ophalen. Hopelijk schuift de planning niet nog eens een stuk op.
Indien er nog mensen zijn die dan daar ook hun K8 geleverd krijgen dan kan ik deze eventueel meenemen, heb genoeg plaats in mijn busje.

foto's K8

full
full
full
full
bij deze foto's van de eerste vlucht

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik moet maar snel eens een wieltje voor aan de wingtip maken zodat ik de kist kan voort trekken over de grond want dat gesjouw is ook niets :p

Back