K8 b van Phoenix 6 meter

Aan foto-1 te zien heb je een hernia aan de maiden overgehouden ... ;-)
Ze zien er mooi uit.
Het was ook een lekkere dag voor een maiden.
Veel geluk en plezier ermee.

Dirk.

Mooi

Jeee, wat een bak! Je kunt er bijna in. Op zich lijkt 6 meter wel te doen, maar dan die romp!

Heel mooi!:yes:

Succes ermee! :proost:

Ze vliegen fantastisch , en zeker met een dag als deze is het onvoorstelbaar dat ieder stukje termiek meegepakt word en dat je zelfs voor lange tijd in de lucht kan blijven. Ik hou mijn hart vast wat de K8 doet bij een mooie zomerdag met veel termiek;)
Trimmen was bijna niet nodig alleen hoogte moest wat getrimt worden.
De kist heeft nog geen meter nodig om los van de grond te komen.
De remkleppen boven op de vleugel doen goed hun werk.
Zelfs als je te hoog binnen komt en de remkleppen gaan uit dan kun je nog steeds sterk aanduiken zonder dat de snelheid toe neemt

Wel vind ik dat de kist traag reageerd op de rolroeren. ik heb richting meegemixt maar waarschijnlijk nog niet genoeg.
Dit gaan we maar eens bekijken bij de volgende vluchten.
Verder vliegt hij erg rustig en elegant.

Toch ben ik heel erg tevreden over deze K8 en wij gaan er hopelijk een mooi seizoen mee tegemoet.

Laatst bewerkt:
Zelfs als je te hoog binnen komt en de remkleppen gaan uit dan kun je nog steeds sterk aanduiken zonder dat de snelheid toe neemt

Als je echt indruk wilt maken moet je eens flink gaan slippen. Mijn kleine Ka-8b valt dan als een rotte peer uit de lucht. Ik merk dat ik steeds vaker expres te hoog binnen kom, puur om lekker slippend de laatste meters eraf te halen.

Kijk maar hoe de grote jongens het doen....

Ontzettend mooie kist trouwens, en gefeliciteerd met de geslaagde maiden. Ik wens je veel plezier!

Laatst bewerkt door een moderator:
pboogaart;2484293[IMG zei:
www.modelbouwforum.nl/media/98840/full[/img]
full
bij deze foto's van de eerste vlucht

hang je hier nu zo hoog boven de sleper ( aan de kabel te zien)

schitterende bak overgens!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat slippen met een rc zwever (of echte) gaat dat door b.v. je richtingsroer naar links te doen en je rechter aileron iets omhoog? Heb dit nog nooit echt geprobeerd en lijkt me wel leuk om eens te kijken welk effect het heeft op mijn zwevers.

ja ik verbaasde mij ook over deze foto maar inderdaad zo hoog zat ik ten opzichte van de sleepkist.
dit was vlak na de start:p

Ja, richtingsroer vol in de hoek, neus iets omlaag om snelheid te houden en met de rolroeren de richting corrigeren. Je zult het rolroer tegengesteld aan het richtingsroer vast moeten houden om rechtuit te blijven gaan.

Ik heb het afgelopen zondag eens met Alpina geprobeerd: nauwelijks toegenomen daalsnelheid.

Ik denk dat de bruikbaarheid ook sterk afhankelijk is van de rompvorm en -omvang.

Dirk.

De lompheid van de romp bepaalt inderdaad in grote mate de effectiviteit van een slip. Ik heb met diverse 1:1 zwevers geslipt. Bij een Ls-4 is de toename van daalsnelheid beperkt, een Ka-8 gaat inderdaad een stuk beter, en bij een Rhonlerche wordt de (altijd al forse) daalsnelheid fenomenaal.

Even een vraagje betreffende dit model;

2 clubleden bij ons (mvc Columbia) hebben dit toestel aangeschaft bij Derkum.
Nu wil het geval dat bij allebei de modellen de vleugelpen niet past!
In de ene vleugel gaat hij maximaal 7 cm en de andere kant past maar 5 cm.
Zijn er leden op dit forum die hier ervaring mee hebben?

grt, Louis

over welke vleugelpen heb je het ?

de vleugel heeft in de romp 2 alu buizen en voor en achter 2 carbon buisjes

de vleugeltippen zitten dan elk ook nog eens met 2 carbonbuizen opgestoken.

Vandaag nog mee gevlogen, dat ding komt niet naar beneden.

maar ... toen hij uit de doos kwam moest 1 vleugel opgevuld worden tussen vleugel en romp, de hoofdrib zat scheef op de vleugel.

Het gaat om de voorste aluminium buizen, die gaan eenvoudigweg niet in de vleugels zoals de bedoeling is, ene kant 5 cm, de andere kant maar 7 cm....

grt, Louis

daar is geen probleem mee.

in onze club zijn er 3, slechts 1 had een probleem met niet goed aanpassen van de vleugel aan de romp, andere 2 waren in orde.

Back