K8 b van Phoenix 6 meter

[emoji23][emoji23][emoji23]

@xat
GPS speed is heel wat anders dan airspeed. Met een airspeed sensor kun je een stall-warning maken. Gaaf toch [emoji3] Omdat t kan[emoji41]

GPS speed geeft alleen relatieve grondsnelheid

We zijn allemaal benieuwd denk ik, dus we zien er graag wat (bewegende)plaatjes van.

Veel succes en plezier vandaag!

79cdd7d3d275cf89277b3e610f2d150f.jpg
247da9d76ea3c64b479004572a62a7c9.jpg
0803302f255858e4ff0d128ada3a02a0.jpg

Helaas deze sleper te klein , dus geen maiden vandaag

fed1a09d15b2811fa70d92506fd521e9.jpg

Eindelijk zat alles bijna mee.
Mooi weer , sleper aanwezig .
Helaas had ik storingsdienst, en werd ik om 8:30 gebeld voor een storing in Bremerhaven.
Volgas die kant op en binnen een uur alles weer draaien.
Snel terug naar Nijverdal , waar Jaap de kist in elkaar had gezet en uitgewogen, instelhoekverschil heeft aangepast. Moest er voor 16:00 zijn want dan moest de sleper naar huis.
Was er om 15:50 en 2 minuten later deed ik de maiden , omdat ik straks 7 wkn voor mijn werk in Frankrijk zit.
Wat een fijne kist, waar we veel plezier aan gaan hebben.

cf4fd8f66fdd5aa99d278076fe5f1ca0.jpg

2c7e43f0951416d17c659740beb70f12.jpg

e4b09513885e079de7dc175630fb6b5f.jpg

Ging echt mooi! Doel was om Martijn te laten vliegen met de kist voor hij naar Frankrijk gaat. Das gelukt [emoji3]
Daar de kist gezamenlijk bezit van ons is, ga ik er mee vliegen de aankomende 8 weken [emoji6] Daarna weer netjes om de beurt [emoji6][emoji6]

6e4703d1d7046b150c248391c1321f61.jpg

We hebben een altis in de kist, dus ff uitlezen.

a1b61fcd3e7d768082e2e78c8a7d4e09.jpg

Strak stabiel met 7m/sec omhoog achter de Wilga [emoji41][emoji41]

En nog 1tje erbij :)

Een 2de handsje, dus heeft al gevlogen bij de vorige eigenaar. :)

Maar toch een paar vragen..

Zwaartepunt zou natuurlijk ok moeten zijn, maar toch, op welke afstand/waar ligt het bij jullie?

Stoorders zitten bovenaan in de vleugel dus het zou een V2 moeten zijn denk ik.. romp is uit 1 geheel.
Nu zitten die alu buis verbindingsliggers niet echt diep in de vleugels zag ik.. is dit sterk genoeg? Omdat ik weet dat er al ķ8 ten afgebroken vleugels hebben gehad in het verleden.. ga hem uiteraard rustig vliegen maar iets van kracht moet het wel aankunnen uiteindelijk..

Heb geen ervaring met schaal maar wel al een jaar of 14 met modelvliegtuigen (bijna wekelijks)
Lijkt me een super thermiek bak deze kist :) stuurt wel traag heb ik al gehoord, ergens ook wel normaal.

Mvg

Eerste vraag terug, hoeveel millimeter is de voorlijst van je stabilo opgehoogd?

en een reactie die ik al verwacht had ;)

Heb hier al wat zitten lezen he ;)

Dus direct op gelet toen ik hem kocht en.. Jaja hoor er plakt een klein blokje hout vooraan de stabilo.. ik moet het is exact nameten maar ik schat 5mm.

Wel bedankt om dit direct te vragen, ik weet dat dit een dodelijk punt kan zijn voor deze zwever

Haha ja!! En het hangt samen met het CG. Wij hebben er 7,5mm onder zitten en zullen dus een ander CG hebben dan dat jij hebt. Zal het zsm ff nakijken! Hoeveel kilo lood ligt er in? Bij ons nu 3,8kg, helemaal max voor in de neus (gegoten). Maar dat gaat toch nog iets meer worden. Wij vinden m nog net te staartlastig zo.

Het is overigens een errug gave kist hoor en vliegt geweldig!

Rol is vooral traag. Rolroeren max mogelijke uitslag geven, en wij vliegen tevens met een negatieve expo van -50pct om enigszins een acceptabele reactie op rol te krijgen. Maar hoofdzakelijk stuur je met rudder! Inderdaad erg traag! Zie ook ons maiden filmpje. Je ziet de kist hellen naar rechts en het duurt even voordat ie weer recht komt! Toen nog geen negatieve expo en niet verwacht dat de reactie zo traag was haha. Maar went snel!

De kleppen zijn UITERST effectief. Je kunt dus met een beetje wind vrij hoog op final komen. Lekker safe. De hoogte trek je er met de kleppen makkelijk uit.

Veel plezier vast met de kist! En dat gaat vast lukken!

Laatst bewerkt:
Back