Brutus, een brandstofmotor heeft maar een heel smal werkgebied waarin hij kan werken.
Het koppel komt maar op een heel klein deel van het toerental terwijl een electromotor al meteen koppel heeft en je de motor dus heel anders (kan) gebruiken.
Ik heb geen eigen preferenties, ik zeg alleen wat mogelijk is en maak het verschil tussen 8 en 10S en wat er mogelijk is bij dit model.
Dat het model dan 10 kilo zwevers en 100 km/u kan vliegen is een bijkomstigheid.
Als je echt lang wilt vliegen zou je naar een hele grote prop moeten met weinig pitch, bijvoorbeeld een 24x8 of zo.
Maar dat past niet op dat model.
Ik bedoel met grotere accu's een grotere capaciteit, niet in gewicht.
Maar wat je zegt klopt en bedoel ik ook, je zou bij 8S 5000 mAh nodig hebben en bij 10S 4000 mAh.
Het aantal Wh per gram in nou eenmaal een bijna vaste waarde.
Het voordeel van een hogere spanning is dat je stroom zakt en je verliezen kleiner zijn, je efficiency hoger wordt, dus je vliegtijd langer.
GJ
Het koppel komt maar op een heel klein deel van het toerental terwijl een electromotor al meteen koppel heeft en je de motor dus heel anders (kan) gebruiken.
Ik heb geen eigen preferenties, ik zeg alleen wat mogelijk is en maak het verschil tussen 8 en 10S en wat er mogelijk is bij dit model.
Dat het model dan 10 kilo zwevers en 100 km/u kan vliegen is een bijkomstigheid.
Als je echt lang wilt vliegen zou je naar een hele grote prop moeten met weinig pitch, bijvoorbeeld een 24x8 of zo.
Maar dat past niet op dat model.
Ik bedoel met grotere accu's een grotere capaciteit, niet in gewicht.
Maar wat je zegt klopt en bedoel ik ook, je zou bij 8S 5000 mAh nodig hebben en bij 10S 4000 mAh.
Het aantal Wh per gram in nou eenmaal een bijna vaste waarde.
Het voordeel van een hogere spanning is dat je stroom zakt en je verliezen kleiner zijn, je efficiency hoger wordt, dus je vliegtijd langer.
GJ