Keuze nieuwe auto

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
R

rc-ownd

Guest
Hallo,

Ik heb nu een hpi mt2 18ss auto (nitro), nu wou ik er een 2e auto bij. En het word dus een elektro. Alleen ik weet nu niet wat ik moet kiezen. De ene keer denk ik Oh ik kies een 1/18 (mini-t, m18t), andere keer een buggy, en de andere keer een onroad.

Bij een 1/18 denk ik: leuk zo'n ding, alleen vind ik het na een paar weekjes nog net zo leuk?

Bij een buggy denk ik: niet zo veel keuze, wel in tamiya enzo maar dat vind ik een beetje kinderlijk uitzien

Bij een onroad denk ik: Leuk, maar waar moet ik rijden? bij een opstekend klinkertje maakt hij gelijk 20 salto's

Ik weet echt niet wat ik moet kiezen, zelfs niet na uren op marktplaats of tekoop forum te kijken..

Weten jullie misschien nog een alternatief? of hebben jullie misschien iest leuks te koop staan?

Het word wel een 2e hands, dit omdat ik een budget van 150 euro heb (hierbij moet een rijdend chassis, accu's, motor regelaar) zender en oplader heb ik al.

MVG

Liu

Zelf heb ik sinds een paar weken een Tamiya Dark Impact. Een leuke buggy die standaard best goed is uitgerust en waar je ook makkelijk onderdelen voor kunt krijgen. Ook is het best een veelzijdige auto, in tegenstelling tot 1/18 wagens. Deze wagens spreken mij ook erg aan, maar echt offroaden zit er in. Met een Dark Impact kun je op veel terreinen rijden. Tweedehands zijn ze er nog niet extreem veel, omdat het nog niet zo'n oud model is, maar zo af en toe verschijnt er wel eentje op de te koop sectie van dit forum. Voor meer info, kijk ffe in het onderstaande topic:

Tamiya Dark Impact topic

Veel succes met je zoektocht!

rc-ownd zei:
Bij een buggy denk ik: niet zo veel keuze, wel in tamiya enzo maar dat vind ik een beetje kinderlijk uitzien

Zoals Vassago al zegt, een Tamiya DI is een erg leuke auto die goed rijdt en er zeker niet kinderlijk uit ziet. Denk alleen niet dat je dit met je budget gaat halen. Vind de Tamiya Gravelhound/Risingstorm er zelf ook niet kinderlijk uit zien, en rijdt voor een beginnende rijder ook prima.

rc-ownd zei:
Bij een onroad denk ik: Leuk, maar waar moet ik rijden? bij een opstekend klinkertje maakt hij gelijk 20 salto's

Dit hangt er maar vanaf op wat voor ondergrond je rijdt. Je moet uiteraard niet op erg uitstekende en losse klinkers gaan rijden, maar een TT01 of Tamiya TA05 kunnen hier makkelijk op rijden, afhankelijk van rijhoogte natuurlijk. De TA05 is een erg goede beginnersauto en die zeker zijn mannetje staat op het circuit mocht je daar is een keer heen willen gaan, alleen denk ik dat dit met het budget ook niet gaat lukken.

Ik denk er aan om een onroad te kopen mensen!!. Dit omdat ik een club heb gevonden waarbij ze offroad EN onroad banen hebben (raco2000) dit is zeker mooi meegenomen, dit omdat mijn vader dan "maar" 30 min hoeft te rijden en dat ik er ook met mijn MT2 kan rijden :D .

[s:66dfecfc2b]Ik heb al op een leuke TA-05 geboden. Ik weet niet of dit doorgaat, kep namelijk nog geen reactie terug.[/s:66dfecfc2b] jammer hij is verkocht... op naar een andere :D:D:D

Ik kan natuurlijk ook voor iets " proffesionelers" gaan, ik ben nu (WEER!) druk bezig op marktplaats en in het te koop forum rond te zoeke naar iets goed geprijst. Iemand nog een andere optie?

Nog een vraagje hoe lang kan je gemiddeld met een redelijke accupakket rijden? (zeg iets van 3300mAh/3700mAh) met een snel motortje als ik een elektro onroad heb wil ik toch wel minimaal 50 gaan.

Ik heb geen haast met het kopen, omdat ik volgende week namelijk een examenweek heb (jaja :( ) dus alle tijd

Liu

Zou dit wat zijn ??
klik

Of is dit een oud model? waar ik moeilijk onderdelen voor kan krijgen? en zit er goed spul op?

Ff een lompe vraag maar wat voor merken zijn er nogmeer :oops: :lol:

Ik weet: xray, corally, schumacher, tamiya

voor de "ietwatprofessionelereaelektroauto's" ;)

die auto zou ik niet kopen het is al een oude model, je hebt tegenwoordig de mision 3 al. ik zelf zou je een tip geven om een corally assasin te zoeken, de auto's zijn nog makelijk onderdelen voor te krijgen en hij doet nog steeds mee met de beter auto's ( ik spreek uit ervaring ). anders zou je kunnen kijken naar een xray t1 of t2 die worden ook veel op marktplaats aangeboden laatst.

met een 19t motortje ( leuke snelheid ) kan je ongeveer 10 minuten op een accu rijden, dit zelf heb ook ook getest. en dan rijd je ook rond de 50 op de mach in heemstede is zelfs met het nk 60km/h bereikt.

als je nog vragen hebt, stel ze gerust we kunnen je vast antwoord geven
mvg stefan koning

10 M :roll: dat is niet lang.. of vergis ik me nou?

Hoeveel accu's hebben jullie dan? ik neem aan dat je na 10 min rijden nog niet uitgeraced bent :lol: ( en dan rij je op een 3300mAh batterij? 4200 kan ook dus dan zal je rijtijd wat meer worden toch?)

Ik heb nu al op verschillende auto's een bod gedaan. Waaronder een Ta-05 en een Xray T1R, beide wacht ik nog af. En een Corally assasin is aardig duur 8O, wel toevallig dat iemand een assasin verkoopt bij mij in de stad :D.

Heeft iemand niet een T1/2, assasin, TA-05 waar hij toevallig van af moet :D

Edit,
Ik kan deze TA-05 voor 180 euro kopen is dit een goeie deal?. Ik heb gevraagd of er accu's bij zitten, zo niet dan ga ik nog wel even twijfelen...

Liu

ik rijd zelf maar 6minuten op een accu, zelf heb ik 7 accu's en 2 laders dus ik kom aardig de dag door. corally assasin duur ? ik heb vorige maand mijn ex assasin verkocht voor 100euro en mijn kameraad heeft een gekocht voor 125 euro.

ow vergeten te melden wij rijden met 4200 pro pack dus wat dure pakketen 91euro dacht ik

100 euro, dat voor een rijdend chassis+ motor+ regelaar+ nodige hopups 8O ik wil wel is weten waar jij t koopt/verkoopt ;)

Al typ ik op marktplaats corally, assasin oid in dan komen geen volledige auto's maar rollende chassis (soms nog niet eens). Dat betekend dat ik dan nog een goeie motor+ regelaar+ accu moet kopen... das toch al zo gauw weer een eurotje of 100 erbij als het niet meer is.

Ik kan de TA-05 kopen voor 190 euro INCL een intelect 3600 accu.
Ik wacht er toch nog even mee, kijken of er nog andere leuke auto's tegenkom. Al zien jullie een mooie auto op het forum, marktplaats kom maar op hoor :D

Liu

neej ik heb het dan over rollende chassis he, de regelaar en motor enz. zijn ook wel op marktplaats te vinden, voor 139 kan je ook bij krikke in groningen een complete tamiya tt-01 kopen met zender, motor, regelaar, accu en lader. verwacht hier niet veel snelheid van maar ja is goedkoop als je een assasin koopt bijv. kan je voor 30 euro leuke motor kopen en voor 30euro een leuke regelaar van lrp.

Hmm, ik ga dan toch twijfelen voor die TA-05. Goeie beginnersauto lijkt mij, en ik kan er ook nog als ik wil op een circuit mee rijden. Ik denk dat ik deze auto ga kopen, hij gaat volgens mij best snel(orion v2 10x1 turns motor,LRP no limit regelaar).

Ik ga er een nachtje over slapen , (letterlijk ;) welterusten)

Stefan Koning zei:
ik rijd zelf maar 6minuten op een accu, zelf heb ik 7 accu's en 2 laders dus ik kom aardig de dag door. corally assasin duur ? ik heb vorige maand mijn ex assasin verkocht voor 100euro en mijn kameraad heeft een gekocht voor 125 euro.

Wel handig om even te vertellen met wat voor motor je dan rijdt, want dan heb je verschillende rijtijden.

Een Corally Assassin vind ik niet echt een beginnersauto. Je hebt dan gelijk een wedstrijdchassis met alle mogelijke afstellingen.
Zelf zou ik ook voor de Tamiya TA05 gaan. Heb er zelf ook een gehad en hij beviel prima. Er is hier een groot Tamiya TA05 topic, neem daar maar is een kijkje.
Met een 10T motor zal je behoorlijk hard gaan, als de staat van de motor nog goed is. Hier haal je toch wel 80 km/h mee.

:D het is zo goed als rond, dat de tamiya TA-05 hierheen komt. Er zit aardig wat spul bij :D. Als ik hem binnen heb komen er zeker wel wat foto's :D

Bedankt nog mensen :lol:

Maurits zei:
Stefan Koning zei:

Wel handig om even te vertellen met wat voor motor je dan rijdt, want dan heb je verschillende rijtijden.

Een Corally Assassin vind ik niet echt een beginnersauto. Je hebt dan gelijk een wedstrijdchassis met alle mogelijke afstellingen.
Zelf zou ik ook voor de Tamiya TA05 gaan. Heb er zelf ook een gehad en hij beviel prima. Er is hier een groot Tamiya TA05 topic, neem daar maar is een kijkje.
Met een 10T motor zal je behoorlijk hard gaan, als de staat van de motor nog goed is. Hier haal je toch wel 80 km/h mee.

nou sorry hoor dat ik niet vermeld heb wat voor motor ik rijd, je kan tegen woordig ook in een signature kijken daar staat het ook !
maar goed ik rijdt met een 4.5 turns brushless motor, en wat betreft auto heb ik een corally rdx !

en de reden dat ik een assasin aanraad is omdat je op gegeven moment toch wil gaan afstellen en dan kom je bij de ta05 misschien te kort ( nieuwe ms versie niet ).
maar goed eigen keus zeg ik altijd.

rc-ownd zei:
:D het is zo goed als rond, dat de tamiya TA-05 hierheen komt. Er zit aardig wat spul bij :D. Als ik hem binnen heb komen er zeker wel wat foto's :D

Bedankt nog mensen :lol:

ik zie dat je keuze gemaakt is, gefeliciteerd met je aankoop :)

Stefan Koning zei:
nou sorry hoor dat ik niet vermeld heb wat voor motor ik rijd, je kan tegen woordig ook in een signature kijken daar staat het ook !
maar goed ik rijdt met een 4.5 turns brushless motor, en wat betreft auto heb ik een corally rdx !

en de reden dat ik een assasin aanraad is omdat je op gegeven moment toch wil gaan afstellen en dan kom je bij de ta05 misschien te kort ( nieuwe ms versie niet ).
maar goed eigen keus zeg ik altijd.

Het was niet bedoeld als een aanval :wink: Had inderdaad nog niet gekeken naar de signature, voortaan eventjes beter kijken :wink:
Geef je gelijk dat je dan meer afstellingen hebt en je dat later toch eventueel zou willen, maar denk dat iemand die net uit de brandstof wereld komt en gelijk een berg aan afstelmogelijkheden krijgt even niet weet wat hij moet doen :wink:

Dit is echt puur als beginners auto bedoelt :D, dit is namelijk niet alleen mijn eerste elektro, maar ook mijn eerste onroad ;). Een assasin is natuurlijk een mooie auto, kwalitatief als competatief gezien. Alleen het lijkt mij net iets TE veel van het goede voor een beginner ;).

rc-ownd zei:
Dit is echt puur als beginners auto bedoelt :D, dit is namelijk niet alleen mijn eerste elektro, maar ook mijn eerste onroad ;). Een assasin is natuurlijk een mooie auto, kwalitatief als competatief gezien. Alleen het lijkt mij net iets TE veel van het goede voor een beginner ;).

goede keuze: een Assassin is echt iets te veel van het goede voor een beginner.

ow vergeten te melden wij rijden met 4200 pro pack dus wat dure pakketen 91euro dacht ik

Ik rijd 45 minuten op een 3300 mah 6 cells 7.2v accu :p, heb er 2 en een snellader, dus telkens wisselen 8) (45 minuten rijden en tegelijk 30 minuten laden).

Edit: 45 minuten op vol snelheid... dan begint hij pas slomer te worden (vol snelheid is 35 km/u)

Laatst bewerkt:
Back