KK2 Board zeer interessant !!

Discussie in 'Multicopters' gestart door Desserteagle, 20 jun 2012.

1. MeX101

MeX101 Guest

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een HK DJI PCB frampje het heeft 1,5maand geduurd voordat die binnen was maar nu eindelijk eens de KK2.0 kunnen inbouwen.

Ben er zeer tevreden over hij is behoorlijk stabiel en het lcd scherm maakt het instellen sneller en makkelijker dan op de pc

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
    mooie vlucht.
    wat is je setup?
    heb je firmware 1.2 gebruikt, en heb je settings aangepast?
    autolevel gebruik je niet denk ik te onstabiel

3. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Laatst bewerkt: 3 nov 2012
  4. MeX101

MeX101 Guest

Tnx, dit is me setup

motoren
    4X - NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 315W

4X - NTM Prop Drive 28 Series Accessory Pack

frame
    Q450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm - Integrated PCB Version

lipo
    Turnigy 2200mAh 3S 40C Lipo Pack

10x4.7 props
    4X - 30amp hobbywing regelaars hoewel 20amp ook genoeg zal zijn denk ik

stock software, wel de settings aangepast anders is er niet echt mee te vliegen. Morgen eens KK1.3 erop zetten :)

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2012
  5. MeX101

MeX101 Guest

Vanmiddag met v1.3 gevlogen en merk niet veel verschil de quad is misschien wat stabieler geworden maar reageert wel sneller op stuuruitslagen dat komt denk ik omdat de 'p en i' gain na het flashen iets meer zijn geworden. Ook eens met de 'Stick Scaling' gespeeld deze 10 clicks meer gegeven op alle kanalen behalve gas en dan merk je meteen dat de quad nog gevoeliger word leuk voor lopings en stunten.

De 'Self Level' ook weer eens aangezet maar vind het nog steeds niet lekker werken. Ik weet niet of je de 'Stick Scaling' ook voor 'Self Level' apart kan instellen want de stuuruitslagen zijn echt minimaal in 'Self Level'

6. Bert Scholten

Bert Scholten

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Self level is een stuk sneller geworden. Maar let op met het thuis even buiten in de tuin proberen. De temperatuursverschillen zorgen voor een mega verloop van je basis waarden.
    Let ook op dat je na het flashen alles opnieuw nakijkt want alle waarden incl het type multicopter staan weer origineel.

7. GFTbaksken

GFTbaksken

Lid geworden:
    15 feb 2006
    hmmm raar mijn board heeft sinds de V1.3 update vreemde kuren.
    Je ziet nu op het scherm in de safe mode de rol en pitch angle.
    Deze komen steeds op 0 elke keer je de batterij aansluit.
    Deze waarde staat soms zonder reden op een kompleet verkeerde waarde.
    Op dat ogenblik is er in self level dan ook niet te vliegen en trekt hij volledig weg.

Tot nu vloog ik de v1.2 met shane colton mod.
    Ik ga deze terug erop zetten.

8. MeX101

MeX101 Guest

@ Bert Scholten,

Klopt na het flashen worden bijna alle instellingen gereset alleen de P en I gain hebben een andere instelling gekregen en hoeven nu niet meer te worden aangepast voor een quadcopter. Met de stocksoftware waren deze instellingen te veel en zijn nu goed.

@GFTbaksken,

Volgens mij met v1.3 worden de gyro's gekalibreerd als je de lipo aansluit dus eerst op de grond zetten of op iets wat vlak is en dan de lipo aansluiten. Als je tijdens het aansluiten van de lipo de multicopter te veel beweeg kunnen de gyro's vreemd gaan doen. Ik vind deze manier ook maar niks misschien dat er een update komt of anders idd terug naar v1.2

9. GFTbaksken

GFTbaksken

Lid geworden:
    15 feb 2006
    Ja zelfs bij volledig stilhouden heb ik problemen.
    Blijkbaar zou er veel temperatuurdrift zijn.
    Maar ook in 1 zelfde ruimte (dus geen temperatuursverschil) heb ik problemen.
    Ik sluit batterij aan op een vlak waterpas horizontale vloer zonder te bewegen.
    De waarden op het safe-scherm staan op 0.
    Ik arm de quad. Ik neem hem op. Doe de props even draaien. (koelwind? temperatuursverschil?) ik zet hem terug safe. Plaats hem terug op het horizontaal vlak.
    Waarden staan compleet anders. Ergens in de 30 en -20.
    Als ik hem nu doe draaien (al vasthouden) en ik zet de self-level op voel ik hem zo schuin trekken.
    Geeft mij niet veel vertrouwen.

10. MeX101

MeX101 Guest

Dat is vreemd ja heb er zelf niet echt opgelet wat die van mij aangeeft zal vanavond eens kijken. Zijn de gyro's wel gekalibreerd door een kalibratie te doen via het menu? Ik weet niet of dit iets uitmaakt omdat ze ook kalibreren bij het aanzetten maar je kan het eens proberen.

11. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
  12. GFTbaksken

GFTbaksken

Lid geworden:
    15 feb 2006
    versie 1.4 in mijn board gestoken:

Wat een verschil!!!!
    Geen kuren meer.
    Super... self level is nu ongelooflijk snel en goed. (kon mijn ogen nie geloven)
    Dit vliegt zo fijn als mijn naza (of misschien nog fijner -los van hoogtestabilisatie)
    Echt een aanrader KK2 met v1.4!!!

Het board voor beginners trouwens met deze firmware!!!

13. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    vandaag ook de 1.4 geïnstalleerd, wat een enorm verschil...selflevel is super snappy.
    Wanneer ik de switch omzet knalt hij er direct in en na paar korte vluchten binnen en buiten blijkt ook dat de calibratie niet meer verloopt.
    Ook fijn: Nog redelijk goed te besturen met selflevel aan, erg leuk voor luchtopname.

Ben nog aan het spelen met de hoogte demping, lijkt dat ook die iets beter is geworden

inderdaad.... aanrader!!

14. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    @Ferdy, Ben nieuw met KK2, hoe kan ik die nieuwe firmware erin plaatsen, wat heb ik daarvoor nodig ?

15. Yihaaa

Yihaaa

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. SjaakZwart

SjaakZwart

Lid geworden:
    18 okt 2012
    Noob vraag: kun je nu dit board vergelijken met de Naza van DJI? Of is dat appels met peren vergelijken?

17. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
  18. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    is zeker appels met peren sjaak;)

19. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    @Iedereen, vanavond ben ik bij Avpk: geweest en hij heeft voor mij firmware 1.4 op mijn KK2 board gezet, daarvoor nog hartelijk dank @Avpk, nu wachten tot vrijdag of zaterdag voor de maiden. Ben erg nieuwsgierig naar de stabiliteit.

Vooralsnog iedereen bedankt voor de antwoorden in de juiste richting.

20. GFTbaksken

GFTbaksken

Lid geworden:
    15 feb 2006
    En het gaat snel. V1.5 uit nu met gimball support.

@sjaak: ik heb beide en ik vind kk2 zeker even stabiel. IK mis enkel de hoogte-lock die de Naza wel heeft.
    Ik heb Naza zonder gps.

Deel Deze Pagina