KK2 Board zeer interessant !!

De KK2 board van HK werkt zeer goed.
Mijn Setup:
X525 V3 Quad (ebay/GLB/HK)
4x 1200KV brushless
4x 20Ah esc Hobbyking
DIKKE draden naar de motoren en ESC's
Powerboard
HD9050 3 blads rotors
Turnigy 9X met custom firmware :D:D:D
3s lipo savr van Hobbyking
Gain 10% verhoogt

Op Autolevel zeer goedmoedig gedrag, bij autolevel uit kun je lekker rondvliegen. Een goed afgestelde Quad heeft geen HH nodig. Mijn quads draaien tenminste nooit weg, wat ik er ook mee doe. Alleen als ik het spul niet goed afstel en trim gaat het mis. Ik gebruik geen expo's.

Copter hier nog met een :2gunfire: Criusboard:
X525_small2.jpg


Danny
 
Zie de manual. Heading hold in combi met autolevel vliegt bij mij lekker. Bij heading hold houdt hij zijn stand vast, dus na 1x corrigeren blijft hij staan. Verder had ik de instellingen van ik ben een vliegtuig + bij receiver test zorgen dat alles op 0 staat.

-"I part of PI" item: How the heading-hold function will be controlled:
--"On": Always on.
--"AUX": AUX switch channel controls the heading-hold function.
 
o wacht ff.. Babylonische spraakverwarring..
is geen echte heading hold. gaat gewoon drift tegen.

heading hold is dat je je copter draait, de stick loslaat en de copter dan weer uit zichzelf de vorige richting opdraait.

dus je vliegt naar noord met HH aan, je draait naar west met je neus en als je de sticks loslaat (centreert) dan draait hij vanzelf de neus weer naar noord.
hiervoor is een kompas nodig.

maar dan vraag ik mij nog steeds af waar je die manual vandaan hebt..
bij mij werkt de aux alleen voor autolevel en nergens staat er iets over heading hold..

maar toppie dat hij goed vliegt met alle toeters en bellen aan!:banana:
 
Zie de manual. Heading hold in combi met autolevel vliegt bij mij lekker. Bij heading hold houdt hij zijn stand vast, dus na 1x corrigeren blijft hij staan. Verder had ik de instellingen van ik ben een vliegtuig + bij receiver test zorgen dat alles op 0 staat.

-"I part of PI" item: How the heading-hold function will be controlled:
--"On": Always on.
--"AUX": AUX switch channel controls the heading-hold function.​


Link naar manual zou wel heeeeeel cool zijn :D die jij gebruikt hebt.
 
is die ook redelijk snel stabiel als er in de lucht iets misgaat?

Volgens mij corrigeert hij alleen luchtstoten en dergelijke, tenminste als je heading hold hebt aan staan, want dan corrigeert hij naar je laatste stand. Als die laatste stand richting de grond is dan... :banana:

Maar ik ben verder nog een noob, hover een beetje en probeer kleine stukjes te vliegen.
 
auto level gewoon op default, misschien dat het toevallig uitkomt met mijn quad :) Hij corrigeert lekker de windstoten enzo.

Dat kan zoals kapteinKuk al zelf zegt :
#7
Q: Why is Autolevel so slow?
A: The autolevel is based only on the ACC. It takes some time before the ACC registers tilt due to the horizontal acceleration of the craft when tilting. It needs some speed to get air resistance and a force on the ACC. Therefore the autolevel works best on draggy crafts. Later I will try to implement a AHRS algorithm, which uses both ACC and gyros to get a immediate tilt angle.

Hij zegt werkt beste voor "draggy crafts" ja en als ik het vrij vertaal zegt die : trage, langzaam bewegende quad

hij vliegt zelf zonder autolevel , en hoopt AHRS te implementeren zodat auto-level beter wordt
 
o wacht ff.. Babylonische spraakverwarring..
is geen echte heading hold. gaat gewoon drift tegen.

heading hold is dat je je copter draait, de stick loslaat en de copter dan weer uit zichzelf de vorige richting opdraait.

dus je vliegt naar noord met HH aan, je draait naar west met je neus en als je de sticks loslaat (centreert) dan draait hij vanzelf de neus weer naar noord.
hiervoor is een kompas nodig.

maar dan vraag ik mij nog steeds af waar je die manual vandaan hebt..
bij mij werkt de aux alleen voor autolevel en nergens staat er iets over heading hold..

maar toppie dat hij goed vliegt met alle toeters en bellen aan!:banana:

HH voor heli's is zoals BasTijs het beschrijft. De neus wordt in dezelfde richting gehouden als de wind tegen de heli aan blaast en je zelf niet stuurt (heckrotor/richtingsroer). Je moet zelf natuurlijk wel tegensturen met b.v. de roll anders drijft de heli opzij maar wel met de neus in dezelfde richting. Ik vermoed toch dat HH bij multicopters net zo werkt.
Wat jij zegt is idd meer een kompas en dat lijkt mij niet echt wenselijk want dan zou het model steeds naar een oude koers gaan zodra je stopt met sturen.
 
Vandaag 't KK 2.0 boardje ingebouwd in mijn allereerste Quadcopter (X-mode).
Quad pendelt nog wat dus moet nog met instellingen experimenteren.
Nog niet de lucht ingegaan, want werd te donker vanavond.

Echter wie weet hoe ik de originele fabrieksinstellingen terug kan krijgen?
 
andere setup laden (hexa ofzo) en dan weer quadX zou in principe de instellingen weer terug moeten zetten..
heb het zelf niet geprobeerd, maar lijkt mij dat dat zou moeten werken..
 
Het verschil willen we weten .

Het board te flaschen zonder te weten hoe de oude stand vliegt is niet interessant.

De oude versie vliegt ook out the box .

Mvg Johan
 
KapteinKuK zei:
New FW for the KK2.

CHANGES:

1: Removed: LCD contrast adjustment: Not necessary.

2: Removed: "I of PI" on/off mode: No practical use found.

3: Removed: I part of self-level: Does not work with slow reacting ACC.

4: Changed: default gains to 50/50/50 (roll/pitch/yaw) P-term, and 25, 25, 50 I-term.

5: Added: beep (short beep, 2 sec delay) when armed and throttle closed, for extra safety. Makes the KK2 a bit more noisy when armed so the user does not forget it is armed.

6: Added: longer arm/disarm beep.

7: Added: ACC trim. Use it to adjust self-level attitude, no need to recalibrate sensors. Adjust in "Self-level Settings" menu.

8: Added: factory reset.

9: Added: status messages on the "SAFE" screen. The KK2 will not arm unless it says "OK.". Error messages can only be reset by cycling the power, except for the "sensors not calibrated" message, which is reset after a successful sensor calibration. Error messages include lost RX connection.

10: Bug fix: wrong offset in flying wing mix table.

11: Changed: doubled self-level stick response. Let you have more control in self-level mode.

12: Added: CPPM (sum PPM) mode. Turned on/off in "Mode Settings" menu. Also the assignments of the CPPM channels can be changed in "CPPM Settings".

13: Added: Y4 and V-tail layout.

14: Added: shows battery voltage on the "SAFE" screen.

15: Added: lost aircraft alarm. Starts to beep (1 sec on and 4 sec off) after 30min of no activity (arm/disarm).

16: Added: LP filter on servo outputs. Adjust in "Misc. Settings". A good start value is 50.

17: Added: auto-disarm. The KK2 will disarm itself after 20 sec if throttle is at idle. For extra safety. Can be turned on/off in "Mode Settings" menu.

Download it below. You only need the "kk2.hex" file. The source is also included, with a license.

REMOVE PROPELLERS BEFORE FLASHING!!!11one0x31

(At least throw a blanket over the propellers if you are to lazy. )

Also check for correct operation before mounting the propellers.

Note that all settings is returned to default.

Have fun!

zip file

flashen gaat op exact dezelfde manier als een KK bordje.
(wel ff KK2 selecteren in lazy zero's nieuwste tool)

how to flash .pdf
 
Het verschil willen we weten .

Het board te flaschen zonder te weten hoe de oude stand vliegt is niet interessant.

De oude versie vliegt ook out the box .

Mvg Johan

Ehmm het was voor mij de 1e ooit dat ik ermee vloog. Quad was gister pas klaar. en de verschillen....zie post hiervoor
 
Back
Top