Klein 3D vliegtuig, welke?

• Topicstarter Topicstarter casperdg
  • Startdatum Startdatum
C

casperdg

Guest
Hallo,

Ik zoek een bouwtekening van een klein 3D vliegtuig. Wat ik wil is een vliegtuig van ongeveer 1m spanwijdte, zodat hij makkelijk in de auto kan. Hij moet kunnen prophangen en ook electrisch zijn.

Is dit mogelijk, en weet iemand een type dat hieraan voldoet?

Alvast heel erg bedankt! :P

Kijk eens

Op mijn site staan alle tekeningen die ik heb.
www.shrike.nl (planes)
Daarbij staat een tekening van een extra 3.25 het laatste duid de motor aan. dus een 4cc motor.
Copieer kosten alleen. ( 2 x A3 )

Mini 3D van Laser Models...

Tja.. En de Flip20 van Kyosho.. ARF, voor .25 - 4cc Is eventueel electro aan te drijven...

De MINIJAZZ

Deze tekening stond een keer in de RCM&E. Echt een heel leuk kistje. Je zou de tekening bij RCM&E vast kunnen opvragen. Uit mijn hofd (ohjee 8) ) dacht ik dat er een 2,5cc op moest.

Groeten, Roy

IK heb hem gevonden!!

http://www.nexusonline.com/pages/nexusdirect.cgi

Mini Jazz
RCM&E's hugely popular plan for a .10 - .15 size version of the stylish fun-fly design. It's quick- build construction, low wing loading and ease of transportation make it fun to build and a joy to fly. Requires four function radio and mini servos.

Engine size: 0.10-0.15
Skill: **

R/C Aerobatics
Price: £8.00 (inc. VAT @ 17.5%)
Price excludes shipping & handling
Code: MAG227
MAG227.jpg

Vliegt echt leuk!

George%20Mugall%20&%20mini%20jazz.jpg

Hier nog een link:
http://homepage.ntlworld.com/catling.3baden/mini_jazz.htm
http://www.lowflier.worldonline.co.uk/Jazz.htm

jazzright.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groeten, Roy

nog beter

Ik heb ook nog een tekening en gebouwd model van ander 3d geval.
Helaas is de kist door storing gecrashed maar nog reparabel.
Deze heet Gnat en tekening komt uit Model Airplane News.
De spanwijdte is 88 cm 2CC motor dus prima electriceerbaar.

Intrigerend vind ik dat volgens het bijschrift de aanschaffers van deze tekening ook belangstelling schenen te hebben in 7 cilinder stermotoren.
Lijkt me een spannende combinatie... :D

@Jan de Bont

Mijn broertje vliegt met een Oops, das ook toevallig :lol:
Het vliegt inderdaad leuk 8)

Zal er een foto van maken.

Groeten, Roy

ik heb hier ook een tekening van de ''oops''
daar ik vind het wat onduidelijk van de servo`s enzo
ken iemand mij daat nog wat uitleg van geven

mzzls raymon

Ik wete niet wat je bedoeld, want de tekening is zo duidelijk al s die van een charter!

Dus, wat bedoel je met servo's? Inbouwen spreekt voor zich.......
Aansturing van de rolroeren? Spreekt ook voor zich......

Groeten, Roy

nou de ene zit de helft in de rom en da andere helft in de vluegel
en zo
maar mischien komt het dat ik 14 ben ik wet het niet hoor
maar dan nog ik vlieg ook al 4 jaad dus

mzzls raymon

Die vent van die site spoort echt niet.
Wie slaat er nu zijn motor kapot, ook al werkt hij niet goed, maak er dan iemand anders mee blij.
Er staat ook ergens een foto van een vliegtuig dat hij in brand heeft gestoken.
Ook van die PC dimm's, als het niet de goeie zijn dan sluit je ze toch niet op het electricteitsnet aan, of ligt het allemaal aan mij. :?

mzzl Paul

Nou ik weet niet.. Tuurlijk heeft Philip geld zat gezien de modellen die hij de afgelopen jaren gebouwd heeft, maar als je het helemaal gehad hebt met een motortje en in je achterhoofd ook nog eens met het idee van sitevulling rondloopt is de keuze snel gemaakt... Gewoon met een moker dat MDSje kapot slaan...zullen ze vast leuk vinden!

Die Staudacher had hij gecrashed, helemaal gestript van onderdelen en daarna in de fik gestoken. Vuilnisbak (niet spectaculair) of alwéér leuke sitevulling? Ook deze keuze was waarschijnlijk gauw gemaakt.

Hij heeft een leuke site om te bezoeken, daarom kom ik ook telkens terug om de bouwverslagen te bekijken... Net zoals op de site van Hans Meij te zien is! Is nog iets van te leren...beetje spieken hoe anderen iets hebben opgelost...

Vond dit op RCUniverse, wel geen tekening maar genoeg materiaal voor wat ideetjes.

Check this webpage out:

http://www.asahi-net.or.jp/~be4y-tnmt/toshi3/onakama/onakama.html

It appears to be dedicated to 15 sized fun fly planes. Scroll down to roughly the third to fifth planes, and you'll see a Saito FA-40A
powered fun fly plane HOVERING just above the ground in the tall weeds or grass.

The plane wieghs 1160 grams, which is under 3lbs., and is running an APC 11-5 prop.

The webpage is huge, if you allow it to load, you'll see tons of other cool profile fun fly planes, both gas and electric.

Back