KNRM Johannes Frederik-Klasse

1004032ts4.jpg

1 van de tekeningen
1003339bs3.jpg

1003340dk9.jpg

En de mast

Gr Dick

Laatst bewerkt:
hallo,

Het model van kehrer is opzich een mooi model maar er zijn een paar dingen die niet kloppen;

1. de tube is aan de binnenkant vierkant
2. de kiel is rond en niet 'scherp'
3. de diameter van de tube klopt niet.

punt 1 en 2 daar had ik inmiddels wat aan gedaan, maar aan de tube had ik nog niets gedaan. ik wist namelijk niet wat ik voor materiaal moest gebruiken. Ik had wel een pvc tube maar deze is 4 mm dik. Ik heb zoals jullie al weten heb ik de tekening, en zo kwam ik er achter dat de tube 5 mm dik moet zijn.

mijn vader liep vandaag door de bouwmarkt daar zag hij Isolatie liggen voor pijpleiding deze was 5 mm dik, dus precies goed voor de tube! hij heeft het voor me meegenomen dus kan ik beginnen aan een tube van de goede diameter!

tot zover weer

Groeten Dick

1013347ae0.jpg

1013349fx7.jpg

1013345iv2.jpg

wordt echt een kunstwerkje! :thumbsup: Blijkbaar kan je bij dit model de romp beter zelf maken.. en de opbouw gewoon los kopen bij kehrer.. maar je maakt er wat moois van !

Hallo,

ik ben weer verder gegaan aan mijn model. Nu heb ik een vraag. Ik had een lek bij mijn jet, dus die heb ik er uitgehaald. Ze zaten vast met watervaste kit maar dat bevalt me niet echt.

Welke lijm raden jullie aan om te gebruiken, ik wil dus kunstof op polyester lijmen, maar ik wil ook nog het een en ander van hout op polyester lijmen.

Gr. Dick

Back